Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Triva

Triva

25-11-2018 om 06:14

Spel om elkaar beter te leren kennen

Ik zoek een spel om met familie te doen om elkaar beter te leren kennen. Volgens mij zag ik 1 of 2 jaar geleden iets nieuws wat toen in kleine oplage uit kwam. Aparte website voor dat spel ook. Niet op bol.com bijv. Eeet iemand toevallig wat ik bedoel? Of iets anders wat bevallen is om samen te doen? Ik ben wel klaar met het dobbelsteenspel namelijk....

Ik bedoel dus zoiets: https://www.bol.com/nl/p/openhartig-classic-kaartspel/1004004011106956/

Tine Winkel

Tine Winkel

25-11-2018 om 15:44

geen idee welk spel je bedoelt

maar als het gaat om vragen waarbij je elkaar beter leert kennen, dan denk ik gelijk aan een bepaald theemerk, met van die vragen op de labeltjes. In het nieuwste magazine Genieten van de Plus (supermarkt idd) staat een pagina met labeltjes met vragen als:
met wie zou je wel eens willen eten en waarom
wat vond je het leukst van afgelopen jaar
als je een persoon mag bedanken dit jaar, dan is dat...
wat zou je graag over willen doen
wie wil je een compliment geven

etc

Maar hoe je dat in een spel inbedt - boeiend

Openup?

Website met leuke spellen om elkaar beter te leren kennen.
Waar jij naar linkt zit daar overigens ook bij.
Maar de keuze is reuze.

40er

40er

25-11-2018 om 16:08

Ook leuk

https://www.kletspot.nl

Het is dan wel geen spel, maar misschien ook wel leuk!

Eventueel ook zelf te maken lijkt me.

Coahingskaarten

Zoek naar coaching kaarten, openhartig valt daar onder en is erg leuk, maar er zijn nog meer opties

Emmawee

Emmawee

25-11-2018 om 16:52

Q&A ?

Al zie ik dat dat inmiddels ook via Bol.com te koop is. Dus het zal wel niet...

Mams

Mams

25-11-2018 om 17:32

Vertellis...

Ik heb vorig jaar Vertellis.... gekregen. Kaarten met allemaal vragen. Mijn editie is speciaal bedoeld voor de feestdagen (terugkijken op het haar, vooruitkijken op het volgende jaar), maar je hebt ook edities voor familie, voor stelletjes en misschien nog wel meer.

Triva

Triva

25-11-2018 om 17:35

thx

voor de reacties. Kletspot zag ik laatst inderdaad ergens in een café en toen ik daar ook een coachingsspel deed bedacht ik me dat van vorig jaar. Openhartig is inderdaad een hele serie van, is ook zoiets.

Emmawee kun je de link van Q&A geven? Ik kan het zo niet vinden.

Inmiddels ben ik er wel achter geloof ik, het was uit de serie 'Vertel eens': https://www.bol.com/nl/p/vertel-eens-familie-quiz/9200000079006553/?suggestionType=browse&bltgh=loGpe4UyrCFVzEMLt4hCFw.1.8.ProductTitle

Inanna

Inanna

25-11-2018 om 18:02

Action

Wij hebben ooit zoiets gekocht bij de Action, allemaal kaartjes in een rechthoekig blikje.

Astrid

Astrid

25-11-2018 om 18:11

Vertellis ook hier

Veel vragen leverden vaak hetzelfde antwoord op, maar je krijgt er leuke gesprekken door als het niet meteen je doel is er een heel echt spel van te maken.

Triva

Triva

27-11-2018 om 04:56

Vertellis feestdagen editie

Zojuist vond ik 'm terug; https://www.vertellis.nl/product/vertellis/

Niet vertel eens maar vertellis! Inderdaad in eigen beheer uitgegeven.

Dan zie je de nieuwe reactie van Astrid en lijkt het eeop dat iemand het daar eerder over had; jawel Mams. Hoe kan het dat ik dat niet gezien heb? Nouja omdat we tegelijk hebben zitten tikken!

Gevonden! Leuk verhaal over hoe dit is ontataan. Lijkt dus op vertel eens, wat ook een hele serie heeft. Maar de achtergrond is anders.

Triva

Triva

27-11-2018 om 05:05

En inderdaad

Voor stellen en gezinnen ( leuk kado) en nog een soort dagboek voor jezelf.

Astrid

Astrid

27-11-2018 om 12:19

Triva

Ik kreeg het vorig jaar in mijn kerstpakket.

Het spelelement is er nauwelijks, maar wat heb ik een gesprekken gehad.

Een tijd terug, in een wat mindere stemming, vroeg ik mijn kinderen of ze me wel kenden; dit omdat ze regelmatig de plank misslaan als ze bv een reactie van mij voorspellen. Of ze mijn lievelingskleur wel weten, hoe ik stem, ergens over denk. Ik kreeg dezelfde vraag terecht teruggekaatst en ik, die denk mijn kinderen van haver tot gort te kennen, ben, sinds ze zelfstandig wonen, minder meegegroeid dan ik dacht.

Dáár is dit spel magnifiek voor. Wel in de intimiteit van een kleine groep of 2 personen. Dan krijg je diepgaander gesprekken.
Ik heb het spel momenteel op de salontafel staan. Als er een kind is trek ik er wel eens een kaart uit. Geweldig leuk.

Mia9

Mia9

06-12-2018 om 11:19

Wat leuk!

Heb het ook maar meteen besteld

bieb63

bieb63

06-12-2018 om 16:38

Blackbox van Jumbo!

Dat is echt een heel bijzonder (en leuk) spel waarbij je elkaar zeker beter leert kennen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.