Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Roda

Roda

24-02-2018 om 19:16

Sporthoepel

Ik las ergens iets over een sporthoepel, van Mirreke geloof ik.

Hoe moeilijk is dat? Ik ben motorisch niet geweldig, maar op een video die ik net bekeek zag het er heel simpel uit.

En welke hoepel is een aanrader?

Tip

Zie draadje afvallen ( gezondheid).

Tango

Tango

25-02-2018 om 23:04

Action

Action verkoopt regelmatig van die hoepels. Ze zijn redelijk zwaar waardoor hoepelen makkelijker wordt en hebben een soort van ribbels die ervoor zouden zorgen dat je een slanke taille krijgt. Of dat laatste waar is betwijfel ik. Ik denk dat je dan heel veel moet hoepelen.

Ik had er naar gekeken

Ik ben heel slecht in hoepelen, zo stijf,motorisch niet zo ritmisch als ik ben. Maar t schijnt ook wel zeer te doen.....ik hobbel wel even zonder door,Haha. Als je meer weet,post je t dan?

Lusithania

Lusithania

26-02-2018 om 09:18

Decathlon

De Decathlon heeft ze ook, met een foamlaagje. Inderdaad is die best zwaar en groot maar het gaat steeds beter.

Tango

Tango

27-02-2018 om 17:36

Zeer doen

In het begin doet het zeer, maar dat gaat vrij snel over hoor. Na een paar dagen ben je eraan gewend. Het is inderdaad een hoepel met een foamlaagje, je hebt ze in verschillende soorten gewicht. De zwaarste doen het meest pijn, dus ik zou een lichtere nemen.

mirreke

mirreke

23-03-2018 om 11:44

Sorry, ik ben een poos een stuk minder actief geweest hier

en las daarnet pas dat er een hoepeldraadje was.

Ik weet niet of er nog interesse is maar voor wie het weten wil:

Hoepelen
Ik ben zelf zeker geen motorisch genie, heb vroeger bv. nooit kunnen hoepelen. Zelfs met de zwaardere sporthoepel kon ik het heel lang niet of slechts heel kort.
Maar inmiddels dus wel, en ik hoepel nu ongeveer 5 dagen per week een uur per dag. Inderdaad, omdat hij zwaar(der) is, is het veel makkelijker om hem omhoog te houden. Ik kan overigens nog steeds niet hoepelen met zo'n lichte speelgoedhoepel...

Pijn, in het begin wel, ook blauwe plekken, maar dat gaat over. Bovendien is het de bedoeling dat je het langzaam opbouwt, een paar minuten per dag begint.
Buik en heupen: bij mij werkt het echt, ik ben op mijn romp veel gespierder geworden, strakke buik en heupen (echt waar!), de buikbobbel en de zwemband zijn weg en tot mijn vreugde wordt ook de buikhuid steeds strakker.

Ik heb nu een echt zware en brede hoepel, die ik heel prettig vind aanvoelen in de rug, maar ik ben ooit begonnen met zo'n foamhoepel met van die ribbels of bobbels, ik dacht 2,7 kilo. Ik heb niet een hele lichte hoepel genomen, juist omdat ik niet goed kon hoepelen en ik had gehoord dat hoepelen met een zwaardere hoepel gemakkelijker gaat.

dihanne

dihanne

29-03-2018 om 09:29

klinkt goed... waar gekocht?

dit klinkt goed, Mirreke

vijf dagen per week een uur!
ik vind het knap van je, dat is veel!

maar het inspireert wel...dit zou ik ook moeten proberen

waar heb je die hoepel gekocht? bij de decathlon?
En is je huidige hoepel ook 2,7 kg? Lijkt mij zo veel

groetjes
Dihanne

Isa

Isa

01-04-2018 om 17:44

Mirreke

Hoi Mirreke, ik ben ook wel benieuwd naar welke hoepel jij hebt en waar je hem gekocht hebt? Misschien ga ik ook wel ermee aan de slag, het klinkt veelbelovend en het lijkt me ook wel leuk om te doen.

Anke

Anke

02-04-2018 om 20:26

Reactie

Hoe heb je je schema dan opgebouwd? En een uur hoepelen, jemig...

Wat doe je dan tussentijds ? Ja hoepelen uiteraard, maar kijk je dan tv ofzo ? Vind het wel knap !!!

Isa

Isa

06-04-2018 om 15:16

benieuwd

Ben nog steeds benieuwd welke hoepel het is

En nu ik hier toch typ; een algemene vraag: als ik zoek in het forum op 'sporthoepel' krijg ik dus geen 'hit' hoe kan dat? De titel van dit draadje heet zo en in de berichten zelf wordt dit woord ook vaak genoeg gebruikt.
(ik heb het nu dus maar weer handmatig teruggezocht)

@Emma

@Emma

06-04-2018 om 18:54

decathlon

Die van Decathlon zijn bijna nergens meer voorradig en online ook niet meer verkrijgbaar.
Morgen ga ik kijken bij Action en Flying Tiger. Ik wil er niet meer dan 15 euro aan uitgeven.

Blauwe Bes

Blauwe Bes

07-04-2018 om 14:40

Bol

Ik heb m naar aanleiding van dit draadje gekocht bij Bol. 22 euro. Hij is 1,5 kilo en dat is al best moeilijk. Ik heb wat video’s op youtube bekeken en oefen nu iedere dag drie keer. Ben bont en blauw, maar ik houd vol. Ik kan inmiddels beide kanten op hoepelen en sta sinds de derde dag niet meer als een gek heen en weer te bewegen, maar kan de beweging al heel subtiel uitvoeren.
Iedereen kan het dus!

Maar een uur achter elkaar zie ik me nog niet doen, ik denk dat ik eerst wat minder pijn moet krijgen. Door de insuline die ik al 10 jaar spuit en door mijn gevorderde leeftijd heb ik wat vet gespaard op mijn buik en dat wil ik weg trainen. Mijn bmi is prima met 20,5 maar helaas heb ik niet meer het figuur van een twintigjarige. Ja, wel in mijn hoofd, niet in de spiegel .......

@Emma

@Emma

08-04-2018 om 15:08

ik ook

Ik kan de hoepel nu wel een halve minuut "hoog" houden voordat hij op de grond klettert. Beide kanten. Na 5 minuten was ik overigens bekaf terwijl ik toch elke week sport. Veel oefenen dus! Ik heb hem gister gekocht bij Flying Tiger.
Straks wel mijn taille opmeten en zien of die weer een beetje vorm krijgt

mirreke

mirreke

09-04-2018 om 12:53

Sorry, ik ben zeer infrequent op OOL de laatste tijd.

Allereerst wat info:
https://www.gezondheidsnet.nl/sporten/hoelahoepen-work-out-voor-een-slanke-lijn
Ook heb ik al van meerdere jongeren met rugklachten gehoord, dat hiervoor ook specifiek een sporthoepel wordt aangeraden (door oa. huisarts en fysiotherapeut).

De eerste hoepel die ik heb gekocht is helaas niet meer in de handel maar lijkt op deze:
https://goo.gl/images/FaZzzU

Later heb ik nog een andere hoepel gekocht die er zo uitziet
https://goo.gl/images/C4LxRZ

Ik heb een hele zware, bijna 4 kilo. Hij is erg breed, en ik vind het echt heerlijk, ook voor je rug. Maar dat lijkt me geen hoepel om mee te beginnen. Ik heb deze gekocht, omdat

En ja: ik doe ondertussen iets anders: of ik kijk tv, of ik pleeg mijn telefoontjes, of ik ga er lekker mee in de zon staan...

mirreke

mirreke

09-04-2018 om 12:57

En echt

begin heel rustig aan. Je krijgt in het begin vaak blauwe plekken, dus eerst niet langer dan een paar minuten per dag.

En je hoeft echt niet een uur per dag te hoepelen, 10 minuten per kant (links- en rechtsom) is voldoende...

En natuurlijk moet ook iedereen het gewoon lekker zelf weten...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.