Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Stedentrip, tips?

Ik wil in het weekend van 2 januari mijn lief verrassen met een stedentrip. Oppas voor de kinderen is geregeld, in principe kunnen we van vrijdag t/m maandag weg! Maar ja, waar ga je heen? Berlijn lijkt mij heel mooi, maar is dat ook zo? Of Barcelona? Of Londen? Of Parijs?
Help! Alle tips zijn welkom, ben benieuwd!
Sanneke*

Katniss

Katniss

21-11-2014 om 16:15

Parijs

Parijs is mijn favoriete Europese stad, maar ik wil ook nog een keer naar Berlijn.

mijn favoriet

Venetië. De allermooiste stad ter wereld. Zeker ook juist in de winter.

SamS

SamS

21-11-2014 om 16:23

Leuk!

Allemaal leuk, het hangt af van waar je al geweest bent en waar je van houdt. Als je nog nooit in Parijs bent geweest zou die bij mij toch wel bovenaan staan. Zoveel te doen en te zien! Rome staat niet op je lijstje, maar is echt een heel indrukwekkende stad.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-11-2014 om 17:05

Lissabon!

Lissabon, echt een super stad!
En Rome vind ik ook fantastisch. Oh ja, Barcelona ook!

even zo

even zo

21-11-2014 om 21:01

mijn tips

Praag, Edinburgh, wel kans op sneeuw!!!!
Maar ja ,dat kan eigenlijk overal in West-Europa.
Londen is ook heel leuk.

Rome!

Dat lijkt me heerlijk, vooral in die tijd van het jaar. Londen als je nog wat kerstsfeer wilt. Barcelona en Lissabon zijn allebei ook prachtig.

Waar zijn jullie eerder geweest? Wil je sneeuw, of juist niet?

vlinder72

vlinder72

21-11-2014 om 22:55

wil je kou of toch ietsje warmer?

Kou: Praag, Berlijn, londen (berlijn vond ik van die drie steden het minst interessant)
Ietsje warmer: Rome, barcelona, Sevilla

Veel gezien

Stedentrips! dat vind ik echt het allerleukste dat er is. En heb dan ook al heel veel steden gezien binnen Europa. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Iedere grote stad heeft voldoende om je een paar dagen te vermaken. En feitelijk doe je overal een beetje hetzelfde. Je dwaalt wat, bekijkt een wat oude gebouw, bezoekt een museum, winkelt wat, zoekt leuke plekjes om te eten/drinken.

De stad die in Europa echter het meeste indruk heeft gemaakt is Istanboel. Onvergelijkbaar met de rest van Europa. Zo ongelooflijk mooi en indrukwekkend. De mensen zijn vreselijk aardig, het eten verrassend lekker en, niet onbelangrijk, het is heel goed te betalen. Ben zelfs al 2x geweest in korte tijd.

Na Istanboel staat Berlijn op de tweede plek. En daarna kan ik niet meer kiezen. Barcelona, Madrid, Lissabon, Kopenhagen, Keulen, Londen, Bordeaux, Ljubljana, Rome, Malaga, Napels etc etc. Allemaal zeer de moeite waard (behalve Parijs wat mij betreft, vermoedelijk als enige in de wereld vind ik daar vrij weinig aan)

Kaaskopje

Kaaskopje

22-11-2014 om 00:30

In de winter toch wat zuiderlijker

Ik zou het in de winter toch wat zuiderlijker zoeken denk ik. Barcelona zou op mijn verlanglijstje staan. Of, doe wild, Marrakech.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

22-11-2014 om 15:32

Inderdaad Swaen

Inderdaad Swaen, Istanboel! Een compleet andere sfeer dan de meeste andere Europese steden. Op een vierkante kilometer heb je genoeg highlights voor een lang weekend (alles dus op loopafstand, geen OV nodig). En goedkoop! Nu is bijvoorbeeld Barcelona ook niet zo duur, maar Rome is echt een stuk prijziger.

Suze

Suze

22-11-2014 om 16:35

Istanboel

Ja, Istanboel is leuk.

Het is natuurlijk maar net wat je zoekt.

Een stad waar je eisen nog nooit geweest bent? Vallen Parijs en Londen dan sowieso niet af?

Maakt het weer uit? Ik zou zuidelijker gaan. Stockholm,bijv. is ook leuk maar erg vroeg donker, meer voor de zomer.

Barcelona, Madrid, Lissabon, Venetie, Rome, Napels, allemaal leuk. Maar Istanboel is specialer.

Duur

Dit jaar ben ik in Rome, Bordeaux, Kopenhagen, Lissabon en Keulen/Dusseldorf geweest. De eerste 3 zijn echt heel duur (met Kopenhagen als financiele klapper. Niet normaal). Spanje, Portugal en Duitsland zijn goedkoop in vergelijking met Nederland.

De tip van Kaaskopje is ook een goeie! Marrakesh is prachtig. 1001 nacht zo mooi. Maar toch, Istanboel wint het nog steeds. De mix van westers en oosters is zo bijzonder. Het is makkelijker ronddwalen. De stad is gewoon wat vriendelijker en toegankelijker zeg maar.

bibi63

bibi63

23-11-2014 om 14:39

sowieso

wat mij betreft, niet in noordelijk Europa in januari. De kans dat het heel koud en guur is, is veel te groot. Geldt trouwens ook voor bijv. New York. Is gewoon jammer en zonde. Steden als Londen, Parijs, New York enz zijn opties voor voor- of najaar m.i.
Ik zou ook kiezen voor Istanboel (heel gaaf), evt. Barcelona.
Bibi

Sanneke*

Sanneke*

24-11-2014 om 13:19 Topicstarter

Istanboel?

Daar zou ik nou nooit aan gedacht hebben! Ik ga gelijk eens rondneuzen op internet
Sanneke*

Annette

Annette

22-12-2014 om 14:03

Stedentrip

Hi Sanneke,

Ik zou het wel weten: Parijs. Heb helaas geen tijd maar zou dolgraag een weekendje in de "Stad der Liefde" doorbrengen. Er zijn goedkope overnachtingen te vinden op:

http://www.venere.com/nl/frankrijk/parijs/

Lekker eten in één van de vele restaurantjes, slenteren door Quartier Latin, en genieten van elkaar zonder kids. Te gek!

amk

amk

22-12-2014 om 14:21

Wenen

is ook heel mooi, Sevilla, Cordoba, Granada.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.