Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tandartsrekening

Ik kreeg vandaag de tekening van de tandarts van de periodieke controle van mijn 8-jarige zoon. Er stond op de controle zelf, fluorbehandeling boven en ondergebit en een 'gebitsreiniging uitgebreid'. Nu had de tandarts tijdens de controle nog gezegd dat zoon een keurig schoon gebit had, maar hij had wel wat tandsteen aan de achterkant van zijn ondertanden. Hij heeft dat weggehaald met een haakje en weer glad gepolijst. Bij elkaar 3 min werk. Dat leek me al niet echt 'uitgebreid', dus ik heb eens op internet gezocht op tandartscodes omschrijvingen en kosten en nu blijkt een gebitsreiniging pas uitgebreid als het meer dan 20 min werk is! Het kan natuurlijk een foutje zijn, maar ik ga er vanuit dat dit gewoon standaard procedure is. Ik vind het gewoon oplichting! Door dit soort praktijken lopen die zorgkosten zo vreselijk uit de hand. Het is dat ik deze factuur niet helemaal vergoed krijg van mijn zorgverzekering, anders had ik 'm niet eens gezien.
Ik ga er morgen meteen achteraan bellen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Triple

Triple

25-09-2012 om 23:11 Topicstarter

Tekening moet natuurlijk rekening zijn....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-09-2012 om 16:54

Ja herkenning alom

Laatste keer: tandarts liep verschikkelijk uit, dus wij pas na ruim 3 kwartier wachten aan de beurt. Om tijd in te halen werden we alle 4 met een noodgang bekeken en binnen een kwartiertje stonden we weer buiten. De volgende dag viel de rekening op de mat: 4x een volledige controle.

Wat moet je daar nu mee? Ik voel me wel een beetje genept.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.