Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wilgenroosje

Wilgenroosje

29-04-2016 om 17:08

Tante Hetty

Ik was gisteren spaghetti aan het koken en moest in één keer denken aan een liedje dat ik vroeger op school geleerd heb. Ik kom niet verder dan: Tante Hetty kookt spaghetti..........
Ik blijf me maar afvragen hoe dat liedje ook alweer gaat. Kent iemand het?

Nimbo

Nimbo

29-04-2016 om 19:45

hoi

op you tube kun je iets terugvinden van een tante hetty, spaghettie, maar ze kookt het niet maar ze doet een dansje of een vaag liedje in een buitenlandse taal. Sorry kon geen linkje geven

Wilgenroosje

Wilgenroosje

29-04-2016 om 20:35

Nimbo

Bedankt voor je reactie. Ik heb het door jou bedoelde filmpje gevonden. Dat is hem helaas niet.
Ik herinner me nog vaag dat de tante Hetty uit "mijn" liedje spaghetti met pomodori maakte. (Geloof ik)
Gek hè, dat zoiets je zo bezig kan houden?!

Con pomodro

Grappig.... nu jij erover begint kan ik me dit liedje ook nog van (heel) vroeger herinneren, ook nog van school. Helaas weet ik ook niet meer de hele tekst, maar zoiets...

Tante Hetty
Kookt spaghetti
Het is spaghetti con pomorodo
Tante Hetty
Kookt spaghetti
En wil jij weten hoe zij dat doet

Eerst vult zijn een pan met (kokend?) water
.... (paar zinnetjes vergeten)
.....
De spaghetti rechtop in de paaaaaaaaaaan

Tot zover helaas.. meer weet ik ook niet. Ik zal het nog eens thuis vragen aan mijn zus, misschien heeft zijn nog ideeen.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

03-05-2016 om 16:14

Ja!!

Leuk. Die bedoel ik inderdaad. Ik ben benieuwd of je zus nog meer weet. Mijn zus kwam niet verder dan ik, dus we zijn al heel blij met je aanvulling. Mocht er nog meer te binnen schieten, dan hoor ik het graag. Geloof niet dat ik ooit nog spaghetti kan maken zonder aan tante Hetty te denken.

Wat leuk, tante Hetty!!!!!!!!!!!

Ik moet hier ook zoooooo vaak aan denken, ik heb een tijdje in valkenburg(ZL) gewoond en op die school in de vierde klas (groep 6) heb ik dat liedje geleerd.
Ik ken het ook niet meer helemaal maar ik kan wel wat aanvullen.
Daar komt ie dan, he!

Tante Hettyyyyyyyy
kookt spagettieieieieieie
T'is spagettieeieieieieie
Con Pomodoroooooo

Tante Hettyyyyyyy
Kookt spagettieieieieieie
en wil je wetuuuuuuuuuu
hoe ze dat doet?!

Eerst pakt ze een pan met kokend water
Kruimelt het gehakt lekker fijnnnnnnnnn
Na een wijsje op de mandolineeeeeeee
is het vlees zo bruin als het moet zijijijijiijiijiijn

Allemaaaaaaal!!!!!!!!!!

Tamte hetyyyyyy etc etc etc

Hahahahahaha, ik hoop dat jullie misschien na mijn aanvulling weer iets te binnen schiet zodat we uiteindelijk het hele liedje weer hebben.
Nou lekker pasta koken, daaaaaaaaag!!
Groetjes,
Renee.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

28-04-2017 om 18:42

Renico

Wat ontzettend leuk. Die tante Hetty houdt me, als ik spaghetti kook, nog altijd bezig. Ik kan dan nu eindelijk, naast het refrein, ook een coupletje zingen. Dank je wel.

Wie weet krijgen we het liedje ooit weer compleet. Zou leuk zijn.

Julia64

Julia64

03-05-2017 om 14:47

Grappig

Wat grappig, ik ken heel het liedje niet, dus kan jullie helaas niet verder helpen.
Is het uit een bepaalde periode/generatie?

Ik ben stiekem wel nieuwsgierig naar de melodie van tante Hetty

Succes met zoeken verder!

Wilgenroosje

Wilgenroosje

03-05-2017 om 16:29

Julia

Mijn zus en ik hebben het liedje op de basisschool geleerd. Ergens halverwege de jaren '70. Het is een heel gezellig liedje en we blijven stug doorzoeken.

knor

knor

03-05-2017 om 19:32

bennie vreden?

Leerde je dit liedje misschien met behulp van een singletje? In de jaren zeventig was dat heel erg 'in', eerst mbv het singletje met koor, en dan meezingen met de b kant zonder koor. Het was een serie van Bennie Vreden en zijn teksten waren wel een beetje in die stijl. Misschien kun je daar verder zoeken?

Wilgenroosje

Wilgenroosje

03-05-2017 om 20:51

Knor

Dank je wel. Ik zal daar zeker naar gaan kijken. Ik heb eigenlijk geen idee meer hoe we het leerden. Stom hè?! Maar ik geloof wel dat we eerst het liedje met koor luisterden en daarna zelf met de muziek meezongen.
We hadden ook een liedje van "Mijn opa koopt een aapje". Dat liedje leerde ik zo'n beetje in dezelfde tijd, dus misschien kan ik langs die weg iets vinden.

Grappig trouwens dat je het over Bennie Vreden hebt. Mijn dochter deed vorig jaar met groep 8 een afscheidsmusical van Bennie Vreden. Herrie op het eiland. Zo leuk!

Wilgenroosje

Wilgenroosje

03-05-2017 om 21:48

Ik denk dat ik hem heb.

Het liedje heet niet "Tante Hetty kookt spaghett", maar "Spaghetti á la Hetty. Tenminste, als dit hem is.

Via "Mijn opa koopt een aapje", kwam ik bij "Hatsjoeha op de poesta". Toen bij "Astronaut wil ik worden". Allemaal liedjes uit die tijd. En toen...in een catalogus voor bladmuziek van de bibliotheek zag ik hem staan.

Spaghetti à la Hetty. Van Thera Coppens en Hans Peters jr. Volgens mij inderdaad uitgegeven onder het label van Benny Vreden. Goeie tip, Knor

Ik moet van de week toch nog naar de bieb en dan laat ik het boek met bladmuziek en de teksten reserveren. Hij is in onze bieb e.o. niet aanwezig. En nu maar hopen dat het hem is.

knor

knor

04-05-2017 om 06:49

wilgenroosje

Leuk dat je 't liedje nu gevonden hebt! Inderdaad Benny Vreden dan. Mijn favoriete liedje was 'de grote banaan uit Afrika' ook uit die serie, die knalden we er als klas altijd uit herinner ik me. Bijzonder dat Benny Vreden producties nog steeds bestaat en jouw dochter daar dan weer een musical van gedaan heeft.

Pien

Pien

04-05-2017 om 08:27

Cd

Benny Vreden is de grootste producent van afscheidsmusicals. Elk jaar doet een groot deel van de groepen 8 in Nederland dezelfde musical, namelijk de nieuwste van Vreden

Ze hebben ook een online shop, met oa cd's met gouwe ouwe's. Op de cd in de eerste link staat ook het tante Hetty lied!

https://www.bennyvreden.nl/shop/producten/cds/cd-cowboy-billy-boem-en-andere-hits/?ctx=shop

https://www.bennyvreden.nl/shop/producten/cds/cd-de-grote-banaan-en-andere-hits/?ctx=shop

Wilgenroosje

Wilgenroosje

04-05-2017 om 08:48

Het wordt steeds leuker

Bedankt Pien. Die ga ik bestellen! Kan ik het boek met bladmuziek in de bieb laten zitten. De uitvoering op cd is ongetwijfeld stukken beter dan wanneer ik achter de piano een poging ga doen. Zijn man en kinderen vast met me eens.

Ilse

Ilse

20-08-2018 om 19:07

Aanvulling op de tekst

Een wat ouder topic, maar in mijn zoektocht naar de tekst van het liedje van tante Hetty kwam ik dit topic tegen.

Een hele CD bestellen voor de tekst van een liedje gaat me wat ver, dus misschien kunnen we elkaar wel weer wat verder helpen.

Dankzij de reactie van renico ben ik al weer wat verder:

Tante Hetty kookt spaghetti
het is spaghetti con pomedoro
Tante Hetty kookt spaghetti
en wil je weten hoe ze dat doet

Eerst neemt zij een pan met kokend water
met een schepje zout van 5 gram
zingend zet mijn tante even later
de spaghetti rechtop in de pan

Dan neemt zij een klontje margarine
kruimelt het gehakt lekker fijn
na een wijsje op de mandoline
is het vlees zo bruin als het moet zijn

--
Volgens mij moet er daarna nog een couplet komen, maar deze kan ik mij niet meer herinneren..
Iemand anders die een aanvulling heeft??

astrid

astrid

26-11-2018 om 12:58

Aanvulling van een praktijkdeskundige

Ik ben Viggo van 8 jaar en ik heb dit liedje ook op school geleerd!

Ik weet nog een derde couplet, het gaat zo:

Eerst wat champignons en verse uien,
Dan een blik tomatenpuree
Met paprika en italiaanse kruiden
maakt zij een verukkelijk diner!

Tante Hetty...

Tadaa!!!
Zo is het lied volgens mij compleet!!

het liedje ken ik van school. Tante hettie kookt spaghetti het is spaghetti ala pomedore enz ik weet het nog zo goed,maar weet iemand of het liedje ergens te luisteren is

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.