Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tegenstrijdige namen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Temet

Temet

10-12-2010 om 10:18 Topicstarter

O en trouwens

Er was vroeger (misschien nog wel) ook een officier van justitie die Moraal heette, vond ik ook altijd een mooie.

Groeten,

Temet

Aatje77

Aatje77

10-12-2010 om 10:19

Tandarts

Mijn tandarts heet Beulen....
Hij doet zijn werk gelukkig niet zoals z'n naam klinkt

En als ik naar school liep vroeger kwam ik altijd langs het volgende naambordje; Wim Beugels, orthodontist. wel toepasselijk dus.

krin

krin

10-12-2010 om 10:31

Temet

Dank je voor de fraaie uitbreidingen voor mijn lijst!

krin

krin

10-12-2010 om 10:32

Ongelukkige combinatie

vind ik ook: Bente Klein

Puck

Puck

10-12-2010 om 10:33

Mevrouw holle

Mevrouw Appel ging trouwen met meneer Holle. Op de bruiloft kwam toen gelijk het grapje of ze zich mevrouw Schil ging noemen, dat was een stuk korter dan mevrouw Holle-Appel.

Tandarts aa

Tandarts AA

Jet

Jet

10-12-2010 om 11:01

Advocaat: jan willem koekebakker

Komt ook een beetje apart over.

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

10-12-2010 om 11:13

A buijs

Collega Buijs kreeg een dochter met voorletter A, was vast een ongelukje

krin

krin

10-12-2010 om 11:28

Pizzaman! (nt)

...

Klaartje

Klaartje

10-12-2010 om 12:35

Ja maar krin

die pizzaman spreek je gewoon verkeerd uit. Hier is Saman een veel voorkomende achternaam en dan zeg je Sáman. Ik kan me voorstellen dat dat bij veel namen is hoor. Ik lig hier soms dubbel bij het lezen, terwijl iemand anders de naam heel gewoon vind.

Niet tegenstrijdig

Een vriend van me had een collega en die heette Poepjes.

Yura

Yura

10-12-2010 om 13:05

Bakker uw slager

Primavera, kom je uit Leeuwarden? Ik wilde hem namelijk ook toevoegen. Benieuwd of er elders ook nog een Bakker uw slager zit.

soepstengel

soepstengel

10-12-2010 om 13:39

Die frans duijts

ik had m eerst helemaal niet door dat dat een naam was; ik dacht huh wie zingt er nu frans-duits? (soms erg blond)

An

An

10-12-2010 om 13:45

Autogarage

Ik heb net onze prachtige auto opgehaald, bij autogarage Roest. Verder weinig tegenstrijdige namen hier.

koentje

koentje

10-12-2010 om 14:04

En ik

kwam een arts tegen die heette 'dokter' van zijn achternaam.
Arts Dokter dus.

Inéz

Inéz

10-12-2010 om 14:09

Noorden

In het noorden van het land komt de naam Janke of Jantje voor. Ik ken echt iemand die Janke Lap heet, sterker nog: er zijn er meerdere met die naam.

Vertaling (schrikbarend o.t.)

Hoort hier niet thuis, maar ik ben goed melig geworden van dit draadje. Zit op kantoor iets in het nederlands te vertalen over een wat hier in het duits een 'nass-trockensauger' heet. Ik worstel met de omschrijving. Het plastic mondstuk is voor droog zuigen, het rubberen voor nat zuigen en het kleinste mondstuk voor kierzuigen. Je kan me onderhand opvegen

krin

krin

10-12-2010 om 14:24

Fely

Zo te horen wordt het tijd om je vertaling te verhuizen naar het haardraadje bij seksualiteit

Heb ik ook al aan gedacht

Maar zelfs de firma Black & Decker bezigt de term 'kierzuigen' op hun nederlandse website. Kunnen we een aanvulling in de Dikke van Dale verwachten?

Fely

ik had vroeger op de basisschool een juf Poepjes. Ze ging in die tijd trouwen met meneer Wind, en ze trokken in een woning aan de Kontermansweg.......

Martine

Hebben ze kinderen gekregen?

krin

krin

10-12-2010 om 15:09

Tuurlijk, fely

Allemaal scheetjes van kinderen.

Maar

Is het echt waar? Van die collega wel en hij had het er niet makkelijk mee als hij zich moest voorstellen of de telefoon moest opnemen. Begrijp niet dat hij geen o of e heeft laten verwijderen.

Had een collega die van zijn achternaam

Koomen heette, die op een gegeven moment ging trouwen met een vrouw genaamd "Klaartje". Iedereen lag blauw toen iemand bedacht hoe ze zou heten als ze haar meisjesnaam niet zou behouden.

CCBloom

CCBloom

10-12-2010 om 23:47

Soms doen ouders het bewust

Ken een ouderpaar die de oudste zoon Ayrton heeft genoemd en de jongste... jawel Senna!
Of een tweeling (alweer 20 jaar terug gehoord) Brian en Ferry....

Ingrid

Ingrid

11-12-2010 om 00:30

Bakker de groenteman

in Bovenkarspel

Ingrid

Ingrid

11-12-2010 om 00:37

Oh ja

vishandel Kwakman (klinkt me niet vertrouwenswekkend in de oren)

autorijschool Sakkers

Muziekleraar

Mijn muziekleraar ging met pensioen en er kwam een jongere man die als naam had " meneer Bel" , mou was dat al zéér toepasselijk. Nog meer werd er gerinnikt toen hij zich voorstelde met zijn voornaam : "Hallo ik ben Bob Bel..." , nou jullie snappen z'n bijnaam wel hé?
Hierboven las ik Rotteveel als vreemde achternaam. Hier is het een heel gewone achternaam. Je spreekt het ook in 2 stukjes uit en je legt de klemtoon op de o....zoiets als rotterdam. Omdat ie zo veel voorkomend is denk je er niks meer bij.
Maar bij verse vis van Rotteveel heb ik ook wel even op m'n hoofd gekrabt.
Ook een beetje rare naam en zeer veel voorkomend hier : Berenschot...Een vriendin van mijn moeder heet " Mies Berenschot " (mis,miss)
groeten albana

Nancy

Nancy

11-12-2010 om 18:22

What's in a name

hmmm...

wat te denken van:

Patty Koot

Pater Konijn

en de broers

Frank en Stijn

Ze bestaan echt....

Deze?

Ik weet niet of deze al genoemd is, niet echt een combi, maar maar er bestaan mensen die Naaktgeboren heten.
Muizemeis

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.