Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

appel

appel

19-05-2011 om 12:30

Telefoonergernis


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
NaShA

NaShA

03-06-2011 om 23:47

Ik zou zeggen

neem het heft in handen en zorg dat de CC's verdwijnen als het je zo stoort!
Tot die tijd, ik blijf het zeggen, behandel je medemens zoals je zelf behandeld wilt worden, probeer je ook eens in te leven in de andere kant en wie weet, wordt het zomaar een betere wereld waarin we leven....

Gerry

Gerry

04-06-2011 om 08:25

Kaatje

Tja Kaatje, dat doen jullie toch echt zelf. Allereerst, ik sta in het belmenieregister dus sinds wordt ik zelden gebeld. Maar mijn standaardervaringen zijn de volgende:

Ik wordt gebeld. Men selt zich voor en het is onmiddellijk duidelijk dat het om colportage gaat. Dus ik zeg 'geen interesse.'In plaats van dat dat wordt gerespecteerd komt onmiddellijk - ze hebben dus getraind in hoe om te gaan met dit soort reacties - een 'Ja maar....' Toch proberen een gesprek uit te lokken.

Of men stelt zich niet eens voor maar begint met een vraag. 'Mevrouw wilt u wel eens/hebt u last van, o.i.d. Ook weer bedoeld om een gesprek uit te lokken. Dus mijn vraag is dan 'wie bent u en waarvoor belt u?' Dan krijg ik wel een bedrijfsnaam, maar wel met een draai. Dus ik moet weer onderbreken (en me voor mijn standaard dus onbeschoft gedragen) en vragen 'wilt u iets verkopen?' En als dan eindelijk de aap uit de mouw komt en ik 'Geen Interesse' zeg gaat standaard één af.

Dus dan wordt de hoorn erop gegooid. Vanwege deze ervaringen ga ik er steeds meer toe over om na mijn eerste 'geen interesse.' gewoon de hoorn erop te gooien. Dat vind ik niet beleefd of vriendelijk, maar de ervaring is dat als je ze een vinger geeft ze proberen de hele hand te nemen.

Gewoon onbeschoft en onprettig gedrag, en de enige manier die helpt is met gelijke munt terugbetalen. Heel vervelend. Ik snap dat je jezelf niet in dergelijk licht wilt zien, maar je hebt een baan die vooral ergernis opwekt en mensen echt niet blij maakt. Ik denk dat je een dikke huid nodig hebt om dit soort werk te doen en ik wens je veel sterkte. Maar als ik toevallig jou aan de lijn krijg, zal ik je gewoon zo snel mogelijk onderbreken en de hoorn erop gooien voor je uitgesproken bent.

Fiorucci

Fiorucci

04-06-2011 om 09:57

Wat ik net bedenk...

Ik vrees dat de goede ervaringen wat ondersneeuwen,juist vanwege het bel me niet register. Want alleen cc's die zich niet aan de regels houden bellen dan toch nog en dat zijn niet de fijnste natuurlijk.....

Primavera

Primavera

04-06-2011 om 11:23

Dat denk ik niet fiorucci

Ik denk dat het grootste probleem is dat cc's zich wel aan de wet houden, maar hem niet gebruiken zoals hij eigenklijk bedoeld had moeten zijn. De definitie van warm bellen zoals klanten en cc's die voelen is namelijk zeer divers. Wanneer ik ergens mijn telefoonnummer achterlaat bedoel ik dat dat bedrijf mij warm kan bellen als er onverhoops iets spaak loopt met de order. Het bedrijf neemt het echter op als vrijbrief dat het me kan bellen met alle hande aanbiedingen die vaag met hun hebben te maken. Veel bedrijven misbruiken echt expres deze opening tot warm bellen om schaamteloos mensen met reclame te vervelen. Aanbiedingen zijn namelijk niks anders dan gewoon een soort van reclame om de klant te verleiden tot de koop over te gaan, meer af te nemen dan hij van plan was of langer klant te blijven. Er is helemaal niets goedbedoelerigs aan, het gaat gewoon om marketing.
Dan is het natuurlijk van het gekke dat vervolgens cc's gaan klagen dat na 99 telefoontjes met zogenaamd warm bellen als reclame, op dat ene telefoontje wat ook door de klant als warm bellen zou worden gezien verkeerd gereageerd wordt.
Verder vindt ik het ook comisch dat cc-medewerkers zo op beleefdheid op hebben. Als je iemand belt voor reclameboodschappen terwijl die in het bel-me-niet register staat betekent dat de cc-medewerker al onbeleefd begonnen is door de wens om niet gebeld te worden voor publiciteit e.d. willens-en-wetens te negeren.
De excusen die ik hier voor cc-praktijken tegenkom vind ik uiterst zwak:
1)Zij doen het ook (wijzend naar colectanten) is nog nooit een excuus geweest. Dat tollereert geen enkele ouder van zijn kinderen als die wat uithalen. Verkeerd is verkeerd. Bovenden is de 'schade' aan een collectant hoogsten een paar euro aan een doel waar je achteraf toch niet achterstaat, terwijl de schade van een verkeerd beantwoord telefoontje honderden euro's kan zijn.
2)Er wordt wel even bepaald voor de gebelde dat dat toch niet zoveel ergenis geeft, want zo'n telefoontje duurt maar kort. Afgeschien van de materiele schade die zo'n telefoontje kan veroorzaken en het gedoe wat het kost om een lichtvaardig ja weer ongedaan te krijgen kun je niet voor een ander bepalen hoeveel ergenis het geeft. Voor de gebelde geeft het dezelfde ergenis als belletje trek. Je moet voor nop naar de telefoon lopen en hoe vaker het gebeurd des te hoger wordt de ergenis, ook al ben je er in 2 seconden vanaf. Ik ga toch ook niet met dit excuus zeggen tegen mijn kinderen dat ze gerust belletje-trek kunnen spelen, want ach dat kost degene die aan de deur moet komen hoogstens een minuutje en als ze niet gebeld willen
3)Ik doe alleen maar wat anderen me opdragen. Ook dat is geen excuus. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen handelen. De gebelde heeft niet het werkcontract van de cc-medewerker getekend en zal het dus verder ook worst zijn wat daar in staat en is niet verplicht om zich aan de bepalingen van dat contract te houden.
Groeten Primavera

Verdwijnen voorlopig niet

ik ben bang dat callcenters voorlopig niet verdwijnen, er zullen genoeg mensen zijn die niet assertief genoeg zijn en toch een product afnemen, anders waren de CC al lang verdwenen.

Klantenservices zijn regelmatig betaalde diensten, het grappige is dan ook dat je meestal een poos in de wacht hangt (of vaak doorverbonden wordt)

Ik belde laatst met de klantenservice van mijn ziektekostenverzekering.

Een ingewikkeld probleem waarop de CC medewerker geen antwoord wist, hij ging overleggen met de supervisor..3 minuten later, of ik nog even aan de lijn wilde blijven, ingewikkeld...etc..maar natuurlijk wil ik wel even wachten (ik ben echt wel vriendelijk en beleefd )

Vervolgens 5 minuten later: of ik nog even wilde wachten...Ik vroeg of het misschien een idee was om me gelijk met de supervisor door te verbinden, want ik wil niet in de wacht blijven hangen omdat ik betaal voor dit gesprek..

Nee, supervisor kon niet, maar hij wilde me wel even terugbellen..prima oplossing, we hangen op, word ik een half uur later opgebeld, door...de supervisor... (die me vervolgens nog verkeerd voorlicht waardoor er nog een mailcorrespondentie en een aantal telefoontjes achteraan gingen..)

Maar goed, zo worden bijv. ook mensen met een aandoening ´geplukt´ hebben ze WMO vervoer, moet je voor een afspraak een (betaald!) nummer bellen, hang je vervolgens 10 minuten in de wacht, moet je vervolgens 1,5 uur wachten op de taxi..

Had ik op mijn werk mensen voor mijn balie staan, beiden de 80 gepasseerd, lang moeten wachten op de dokter, dus ik zei: weet u wat, als u alvast naar de uitgang gaat dan bel ik intussen het WMO vervoer..

Mensen blij, ik bellen, 10 minuten in de wachtrij, eindelijk contact: moet ik een klantnummer hebben, die heb ik niet, mensen zijn al onderweg, dus misschien kunt u in de computer kijken, ze zijn vanmorgen gebracht..

Nee, dat kon ie niet. Ik leg uit dat we met minimaal personeel zitten en ik niet zomaar van mijn werkplek kan om achter het stel aan te gaan, of hij toch niet even wil kijken (ik WEET dat het natuurlijk in de computer staat)

Dan verspreekt de man zich, dat is em teveel moeite.

Ik dring nog eens vriendelijk(!!) aan..De mensen zijn al 80+, het zou fijn zijn als ie alvast dan de taxi stuurt, dan bel ik straks wel terug met het nummer (ik moet dan maar toch van mijn werkplek naar de centrale hal, een aardige stiefel) dan hoeven de mensen ook niet al te lang te wachten..

Antwoord van de WMO vervoer meneer: t kan me niet schelen of ze 8 of 80 zijn, ik wil eerst dat nummer, eerder stuur ik geen taxi..

Toen ben ik ook wat minder vriendelijk geworden :-S

Fiorucci

Fiorucci

04-06-2011 om 12:36

Primavera

Over je definitie voor warm bellen, dat is de associatie die je er zelf bij hebt. Maar volgens de wet is het zo dat een bedrijf dus je gegevens mag gebruiken om contact te zoeken, waarover dan ook. Baal ik ook van, die maas in de wet!
En verder: cc's klagen niet massaal hoor, mijn zoon begrijpt het helemaal als iemand er geen zin in heeft en wenst ze een fijne dag en hangt op. Hij is inderdaad verantwoordelijk voor zijn eigen handelen en zoekt heus wel goed uit of de aanbiedingen kloppen en of mensen niet belazerd worden. Er zijn dan ook cc's waar hij niet zou willen werken.

Tineke

Tineke

04-06-2011 om 14:16

Gerry, kaatje?

Gerry, ik denk dat je Kaaskopje bedoelt???

Tink

Tink

06-06-2011 om 01:08

Gedoe

Dat is het. Gedoe.

Ik ben klant bij Yves Rocher. Zelden of nooit klachten over, ik krijg post, bestel wat als ik dat wil en dat wordt keurig bezorgd. Maar toen begonnen ze me ook te bellen. Ik ben er dankzij dit ellenlange draadje achter dat dat dan onder 'warm bellen' valt en toegestaan is. Hoera zeg. Maar niet echt, het kost nl. meer tijd dan je denkt. Ze bellen heel vriendelijk hoor: dag mevrouw Tink, met Dinges van Yves Rocher, ik heb een leuke aanbieding voor u! Ohja? Laat maar eens horen dan (de eerste keer was dat). Ja, uw favoriete product bij ons is product X (oh, dat houden ze dus ook bij) en nu mag ik u dat product aanbieden voor de helft van de prijs! Goh hee dat is mooi, maar ik moet wel even kijken of ik dat wel nodig heb. Ze wachtte wel even. Waarna ik dus een sprint naar boven moet trekken en mijn kast nakijken of ik dat inderdaad per telefoon wil kopen, terwijl ik eigenlijk de baby aan het voeden ben, mijn piepers op het vuur heb staan of gewoon lekker zat te lezen. Conclusie: nee. Ik weer terug, hijg hijg, nee bedankt, fijne dag verder.
Week later weer zo'n telefoontje, en toen nog eens... het begon me behoorlijk te vervelen en het image van YR zakte bij mij een flink aantal puntjes. Let wel: ik ben dus een al vele jaren dik tevreden klant. Maar per telefoon kopen vind ik vervelend, ik heb op dat moment niet de prijslijst voor mijn neus en bij het derde getal dat zo iemand noemt, ben ik het eerste alweer vergeten. Dus of ik dan inderdaad een goede aanbieding krijg of toch een beetje genept word omdat ze mij graag wat extra potjes van product X in de maag willen splitsen, weet ik op dat moment niet.
De eerstvolgende keer dat ze belden heb ik haar onderbroken en gevraagd of het afgelopen kon zijn met die telefoontjes, want ik koop toch niks per telefoon. Geen probleem, ze zou me direct uitschrijven uit haar lijst en dat was dat. Nooit meer last van gehad. En ik ben opnieuw tevreden klant van YR.
Okee, dat liep dus goed af, maar het heeft me wel een hoop ergernis gekost en YR bijna een goeie klant.

Het is te vergelijken met de ergernis van figuren aan de deur. Gaat u wel eens uit eten? Ja. Kent u restaurant Z? Ja die ken ik. Hebt u daar wel eens gegeten en beviel dat? Jazeker en jazeker. Oh, nou dan had hij een prachtige aanbieding: een restaurantkaart voor restaurant Z. Ik moest maar liefst 50 euro afrekenen, direct te betalen, en als ik dan minstens 4x per jaar bij restaurant Z ging eten, had ik daar voordeel van want dan kreeg ik de 2e maaltijd gratis of zoiets. Toen ik nee zei, omdat ik zo snel niet kan uitrekenen of ik nou inderdaad voordelig uit ben (wat kostten de maaltijden bij Z ook weer ongeveer...), en omdat ik graag de enkele keer dat ik uit eten ga zelf bepaald waar dat zal zijn en niet per se naar Z moet omdat ik mijn kaart er nog 'uit' moet krijgen, begon hij op de toon van: maar mevrouwtje (!) wilt u dan niet voordelig uit eten, u zegt zelf dat het een goed restaurant is, u bent een dief van uw eigen portemonnee... En toen heb ik het heel snel afgekapt, nee is nee. (Een halfjaar later was Z failliet overigens, dat geeft te denken over de reden voor deze actie.)

Ook vervelend: je belt bijvoorbeeld (zelf dus) de bank om iets na te vragen over je rekening. Ik wilde geloof ik weten waarom ik nog maar eens in de maand afschriften kreeg ipv om de 2 weken. Krijg je ook een CC aan de lijn. O, dat kon makkelijk veranderd worden mevrouw Tink, en mevrouw Tink dat kost u dan slechts het luttele bedragje x extra. O? Maar dan laat u maar. Jamaar nee maar heus, het was wel handig, want... blablabla-ondoorzichtigverhaal. Toen hij eindelijk overtuigd was van mijn nee, begon hij (en dat is minstens de 10e keer) te vragen waarom ik niet internetbankierde. Nou gewoon, dat hebben we al bij onze andere bank, en dat vinden we genoeg. Jamaar mevrouw Tink, dan... AAAAARGH man!!! Hou op en ga buiten spelen. Ik hang nu 10 minuten aan de telefoon met je terwijl ik 1 kort vraagje had! En zeg niet om de anderhalve zin mijn naam, ik word er totaal iebelig van.

1x ben ik erin getrapt. Ik liep met 3 vermoeide kinderen, een zwangere buik en een vracht tassen door een winkelstraat toen ik werd aangesproken door een meneer van dat telefoonbedrijf waar Beau van Erven Dorens (brrrr) destijds reclame voor maakte. Hoe het heette heb ik denk ik uit mijn geheugen geblockt, ik weet het niet meer. Anyway, hij had een fantastische aanbieding en het zou me totaal geen administratief gedoe kosten. Ik was doodmoe, murw gepraat door zijn woordenwaterval en had niet de puf om die kerel af te wimpelen dus ik zei ja. Stomstomstom, nog nooit zoveel gedonder gehad met de telefoon als daarna. We hebben het bij de eerste de beste mogelijkheid weer opgezegd.

Kortom, voor mij geen telefonische verkoop meer en ook geen aanbiedingen op straat, ik zeg heel erg kort nee en dat was dat.

Tink

Tink

06-06-2011 om 01:11

P.s.

Voordat Kaaskopje ernaar vraagt: JA, ik sta al jaren in het BMN-register (voorheen Infofilter en daarvoor nog iets anders, zo lang dus al).

dynastie

dynastie

06-06-2011 om 12:39

Hoe lang is dat geleden, tink?

Ik ben internetbesteller bij YR en word regelmatig gebeld, maar ze vragen altijd of ze me nog een keer mogen bellen met een aanbieding én na elk gesprek is een bandje te horen van bmn (als je dat zou afluisteren dan...). Ik vond deze organisatie juist een voorbeeld van 'hoe het hoort', omdat ze dit bij elk gesprek herhalen.

Katrien

Katrien

06-06-2011 om 13:05

Dat bmn bandje

Als ik het goed begrijp, krijg je na een gesprek met een cc-medewerker zo'n bandje te horen.

Maar als je nu een cc-medewerker aan de lijn krijgt die geen "nee" als antwoord wil accepteren en je dus vriendelijk goedendag zegt en neerlegt, dan hoor je dat bandje dus niet?

Begrijp ik het goed dat dat bandje dan een manier is om de mensen aan de lijn te houden want je moet het hele gesprek uitzitten om het te horen?

Katrien

Tink

Tink

06-06-2011 om 15:11

Berber

Scarlett, dat zou wel eens kunnen ja... Goh wat fijn dat ik dat nu weer weet

Tink

Tink

06-06-2011 om 15:14

Dynastie

Goh, ik weet het niet meer precies, een jaar ofzo? Ik denk dat ze het niet vroeg omdat ik er de eerste keer (keren) op in ging. Pas toen ik liet merken dat ik van dat bellen niet zo gediend was, kreeg ik die mogelijkheid te horen. De gesprekken daarvoor sloot ik altijd af met iets als 'fijne dag' ofzo, en van de andere kant ook.

Tink

Tink

06-06-2011 om 15:15

Oja, en ikea

... heeft een prima helpdesk merkte ik vandaag. Ik belde over een foute aankoop en de mevrouw aan de foon had meteen in de gaten dat ik ook al gemaild had. Ik hoefde niks meer uit te leggen

Kaaskopje

Kaaskopje

06-06-2011 om 15:29

Info

Ik doe alleen nog mee als ik info kan geven of gewoon meepraten over eigen ervaringen. Als ik weer aangesproken wordt op mijn werk reageer ik daar niet meer op.
Het bandje na een gesprek hoort bij íeder gesprek aangeboden te worden, ook als je kind van 5 opneemt, of de oppas, of als het niet gelegen komt. Ik merk zelf dat ik het een énkele keer vergeet. Als de leiding meeluistert en dat hoort kun je er donder op zeggen dat je daar op aangesproken wordt. De Opta houdt het in de gaten en de boetes zijn niet mals.
Ik ben zelf ook klant van Yves Rocher en wordt echt nooit gebeld. Ik krijg wel regelmatig pakken reclame in de bus en mijn email en bestel als het mij uitkomt en gooi weg als het mij uitkomt. Gewoon nooit je telefoonnummer geven. Als je wel gebeld wordt als klant zijnde is dit typisch zo'n voorbeeld voor recht van verzet. Ik neem aan dat ieder cc hetzelfde keuzemenu hanteert. Leg dan dus niet neer, maar ga naar het keuzemenu optie 1.

Gerry

Gerry

06-06-2011 om 15:55

Kaatje moet kaaskopje zijn

sorry dames. Ik gooide jullie namen door elkaar.

Biene M.

Biene M.

06-06-2011 om 19:54

Sorry

Kan het niet laten.
http://www.despair.com/ap24x30prin.html

Thera Koninckx

Thera Koninckx

09-06-2011 om 14:21

Ongelofelijk...

Vier keer werd ik gisteren gebeld door de figuren van t-mobile. De eerste twee van die vier keer kreeg ik alleen de robot aan de telefoon die me meldt dat ik doorverbonden word. De derde keer krijg ik een jongeman die ik, het spijt me geweldig, zijn verhaal niet heb laten doen. De vorige keer is me beloofd dat ik uit het systeem gehaald zou worden, nu is dat me weer beloofd, maar hij zou er zelfs nog een extra notitie van maken! Ik bof maar weer. Prompt gaat een paar uur later weer mijn gsm en kreeg ik weer niemand aan de lijn.
Bij het volgende telefoontje ben ik niet meer vriendelijk, vier keer bellen binnen vier uur gaat over mijn irritatiegrens! Ik geef mijn mobiele nummer nergens, gaat de provider me stalken! En niemand die me vraagt of het mag of me zegt dat ik me bij het belmenietregister moet registreren. Kan ik zelf de Opta niet mailen .
Ow, en ik had ook nog een stroopwafelverkoper aan de deur waar ik voor van boven moest komen. Ik had gisteren mijn dag niet...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.