Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

caton

caton

31-07-2012 om 10:35

Titel kinderboek gezocht

Een tijdje geleden heb ik een recensie van een kinderboek gelezen. Het boek ging over een meisje dat uitvinder of bedenker van nieuwe woorden wilde worden. Ik dacht dat het van Toon Tellegen was, maar als ik op zijn naam googel komt het boek niet tevoorschijn. Het zal dus wel een andere schrijver zijn. Heeft iemand een idee over welk boek ik het heb?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janna

Janna

31-07-2012 om 18:10

Dit is 'm!

Toon Tellegen en Gerda Dendooven - Lotte aan het woord

http://www.bol.com/nl/p/lotte-aan-het-woord/1001004011855998/?Referrer=ADVNLGOT0020081001004011855998

Tonny

Tonny

31-07-2012 om 20:28

Ik zoek ook een (prenten)boek

Alleen al wat langer geleden. Het voorwoord was van jan terlouw en het boek ging over een veranderende wereld, het centrale punt was een boom. Volgens mij een oosteuropese tekenaar maar dat kan ik mis hebben. Je kon de platenserie ook los kopen. Iemand een idee?

Boom

Was dat van die boom en het iingetje, en dan zie die jongen groter groeien en de boom blijft bij hem. Zoiets. Heel mooi en ontroerend.

Als dat hem is, zal ik mijn broer om de titel vragen.
Het kwam van de mozaiek uitgeverij volgens
mij of het boekencentrum) vd psalmen cd's ook, die ken jij vast ook wel).

caton

caton

31-07-2012 om 22:50

Janna

bedankt! Ik kon hem echt niet vinden, maar nu weet ik eindelijk de titel.

Tonny

Tonny

01-08-2012 om 07:58

Nee, dat is het niet

Het gaat om een boom in een veranderend landschap. Uiteindelijk wordt hij vanwege de bouwactiviteiten omgehakt. In het voorwoord staat zoiets als ' de kinderen lezen het boek fluitend achterstevoren'

Astrid lindgren?

Iets a la Bolderburen? Zou dat kunnen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.