Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Toppers en floppers pakjesavond


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Alsnog flop

Op zoek naar een kerstcadeau voor schoonzus belandde ik in een ramsjboekenzaak waar altijd veel goede Engelstalige kookboeken te vinden zijn. Ik kocht wat voor haar, en meteen ook wat voor mezelf, voor in de zak. Een impulsaankoop, een boek van Nigella Lawson.

Blijkt het een Amerikaanse uitgave te zijn! Ik had geen problemen voorzien, Lawson is Brits, maar ik had er niet bij stilgestaan dat er ook Amerikaanse versies van haar boeken worden uitgegeven. Met onmogelijke maataanduidingen als "cups" "fl oz" en "sticks of butter". Want Yanks gebruiken geen keukenweegschaal, en doen niet metrisch.

Omwerken kan wel, maar is zo'n gedoe, dus ik mijd Amerikaanse recepten in de regel.

En de bon is natuurlijk weg. Grmblxwzs!!

Groeten,

Temet

Tijgeroog

Tijgeroog

09-12-2012 om 22:16

Temet

Misschien kun je een maatbeker voorzien van de Amerikaanse maatstreepjes. Of kan je ergens een Amerikaanse maatbeker bestellen.

margje van dijk

margje van dijk

10-12-2012 om 12:10

Tops en flops

Wij hebben het afgelopen zaterdag gevierd. De grootste top was dat al mijn kinderen zulke leuke gedichten en kadootjes hadden verzonnen voor iedereen, daar heb ik echt van genoten. Oudste had bv. voor zijn jongste broer een set waardebonnen 'goed voor een half uur op mijn laptop, op een moment naar keuze' gemaakt, omdat broertje altijd zo graag bepaalde spellen op zijn laptop wil spelen. Groot was de hilariteit toen mijn man precies zo'n set waardebonnen uitpakte, nadat er in het gedicht al melding gemaakt was van het feit dat mijn man altijd zo enthousiast probeert de kinderen aan hun huiswerk te krijgen: "Goed voor een half uur overhoren van 1 toets naar keuze".

Topcadeau waren onbegrijpelijkerwijs de 'pillow pets' die mijn best wel grote kinderen wilden hebben. Ik bedoel, kom op, een kussen met een knuffelvorm, is dat niet meer wat voor kleuters? Bovendien kostten die dingen 20 euro bij de intertoys, dat ging ik echt niet kopen. Ik heb dus van wat lappen fleece en een paar goedkope kussens zelf 3 pillow pets gefabriceerd (een pinguin, een beer en een schaap, stiekem heel leuk werk om te doen) en die waren de toppers van de avond. Alledrie op een rijtje op de bank met de pillow pet op schoot en dan spontaan in een of ander raar liedje uitbarsten ("It's a pillow! It's a pet! It's a pillow pet!"). Pillow pet van jongste is vandaag mee naar school.

Ook erg hilarisch was trouwens dat ik ondanks dat ik "GEEN kookwekker" op mijn verlanglijstje had gezet (want ik krijg altijd kookwekkers van de jongens) op het laatst van de avond er toch een uitpakte. Van middelste, die eraan toevoegde: "Ja, we hadden eigenlijk afgesproken dat we jou alledrie een kookwekker gingen geven, maar helaas hebben zij zich niet aan de afspraak gehouden" - daarbij beschuldigend naar zijn broers wijzend. Mijn hoogtepunt was dat ik eindelijk de barbie mocht uitpakken die ik elk jaar op mijn lijstje zet maar nooit krijg, en - kwijl, kwijl - ook nog een gespierde Ken in zwembroek erbij! Een Barbie EN een Ken! Dat ik dat nog mag meemaken.

'Flop' was dat mijn man zijn suprise niet af had (een zelfgebouwd houten Chinees prieel om oorbellen in op te hangen voor mijn moeder), maar zo erg was het nou ook weer niet en nu gaat hij het haar met kerst geven.

Margje

Margje

""Goed voor een half uur overhoren van 1 toets naar keuze".

Je rolde zeker van de bank van het lachen?

Ik vind m geniaal, en onthoud hem want mijn wederhelft heeft nu al de neiging het huiswerk van zoon te micromanagen. Het joch is 7 en zit in groep 5, waar hebben we het over...

En wat geestig dat jouw zoons zo in de knuffels zijn (ik ken het trouwens, mijn broer was ook zo).

groeten,

Temet

Oh leuk! en groot verraad als flop

Mijn kinderen zijn nog te jong, maar het lijkt me zo leuk als de oudste straks groot (en hopelijk talig) genoeg is ons als ouders in een gedicht op de hak te nemen

Dat zal nog wel even duren echter, hij is pas acht en gisteravond hebben we hem ingelicht over wat hij zelf 'Het geheim van Sinterklaas' noemde. We dachten dat hij nog heilig geloofde, maar we hoorden gisteren dat hij bij een vriendje had gezegd dat hij al een jaar wist dat Sinterklaas niet bestond maar dat hij dat ons nog niet had verteld. Daarop besloten we dat het misschien toch tijd was om met hem te praten.

De waarheid bleek in het midden te liggen, want hoewel dat vriendje het hem vorig jaar had verteld, was hij wel degelijk nog aan het twijfelen maar had hij het ons niet durven vragen. Oef, ik voelde me zo'n verrader naderhand! Dat was eigenlijk wel de flop van Sinterklaas dit jaar.

Chris

Hanne.

Hanne.

10-12-2012 om 21:21

Mini verrraad flop

Hier was sint over het algemeen helemaal top. Op het voor opa en oma gemaakte foto schilderij na.

Nog volop gelovende dochter riep bij het zien van het schilderij 'is dat nu een kado van Sinterklaas of van ons'.

Nooit aan gedacht dat zij zou bedenken dat Sint onze vakantiefoto's niet heeft......

De toppers hier

Lego is hier altijd top, dus nu ook. Verder kreeg mijn jongste van 5 zo'n blok vol met blaadjes met "stippen verbinden" had gekregen (loopt lekker tot 100 of zo, vindt hij heerlijk, en maar lijntjes trekken). Van de hema. Kostte amper wat, maar ooooh wat een plezier!

Ook de tol met viltstiftpunt waar Sjansje over schrijft viel hier heel erg in de smaak. Net als het poppetje met aarde en zaadjes zodat het gek haar krijgt als de plantjes opkomen. Beide kleine cadeautjes voor een prikkie bij de speelgoedafdeling van de marskramer.

Het spelletje "Mathable" van de intertoys voor mijn zoon van 9 die gek op rekenen is en het kruidvat-spongebobspel voor mijn jongste (voor 6 euro maak je mijn kind toch heeeeeel blij). Een muur van gele blokjes, spongebob erop en dan maar steentjes uit de muur drukken en als Spongebob valt dan ben je af.

En top dat mijn jongste zoon alle gedichtjes voor hem die een beetje op groep 3 niveau geschreven waren, mooi kon voorlezen. Voel ik me wel heel trots hoor. Hij zit nog in groep 2 maar hij leest al zo lekker.

En geen flop dit jaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.