Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tour de France 2021

Wie volgt het ook? Ik ben niet echt een wielerfan, maar de Tour de France kijk ik al jaaaaren.

De landschappen en kastelen waar ze door/ langskomen vind ik fantastisch en er zijn altijd wel renners die ik een etappe overwinning gun. (Vooral debuterende Nederlanders 😀)

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-06-2021 om 13:19

Hier ook een kijker. Ik heb niets met wielrennen, maar de Tour als achtergrond op de tv is een soort jeugdsentiment. Net als de Grand Slams.

Poezie

Poezie

27-06-2021 om 13:24 Topicstarter

Coreopsis schreef op 27-06-2021 om 13:19:

Hier ook een kijker. Ik heb niets met wielrennen, maar de Tour als achtergrond op de tv is een soort jeugdsentiment. Net als de Grand Slams.

Hahaha, ja de grand slams zitten idd ook in mijn systeem 😎

Heb je weleens langs de kant gestaan bij een etappe van de Tour? Wat er gisteren gebeurde met die vrouw met dat bord was shocking, dat mens heeft zich echt niet bedacht hoe snel ze langs zoeven en hoe dichtbij ze zijn.

Een aantal jaren geleden kwam de giro door onze stad en stond ik op een stoepje in een bocht. Toen ze langskwamen ben ik roerloos blijven staan omdat ze echt maar een centimeter ofzo langs je heen scheuren. 

Ik ga niet zo’n rit kijken, maar soms kijk ik mee met mijn vriend dan maak ik vooral opmerkingen over de omgeving. Ik doe ook mee met een poultje en vooralsnog sta ik er niet slecht voor. Na een dag dus haha, de cracks hebben me al verzekerd dat Parijs nog ver is.

Van gisteren heb ik alleen de valpartij gezien. Wat ben je dan een sneu figuur als je op alle nieuwssites in beeld komt met je kartonnen spandoek. Die dame kan maandag niet meer naar haar werk.

Poezie

Poezie

27-06-2021 om 13:26 Topicstarter

De politie zoekt haar omdat er een klacht tegen haar is ingediend. Ze doet er goed aan zichzelf te melden. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

27-06-2021 om 13:33

Poezie schreef op 27-06-2021 om 13:24:

[..]

Hahaha, ja de grand slams zitten idd ook in mijn systeem 😎

Heb je weleens langs de kant gestaan bij een etappe van de Tour? Wat er gisteren gebeurde met die vrouw met dat bord was shocking, dat mens heeft zich echt niet bedacht hoe snel ze langs zoeven en hoe dichtbij ze zijn.

Een aantal jaren geleden kwam de giro door onze stad en stond ik op een stoepje in een bocht. Toen ze langskwamen ben ik roerloos blijven staan omdat ze echt maar een centimeter ofzo langs je heen scheuren.

Ze zijn ooit een keer op loopafstand van ons vakantiehuisje in Frankrijk langsgekomen. Die snelheid is inderdaad bizar. Doodeng. En een paar minuten was alles al weer voorbij. Terwijl je eigenlijk niets ziet. Zoef zoef.

Poezie

Poezie

27-06-2021 om 13:40 Topicstarter

Dit is de hoek waar ik stond: 


https://youtu.be/7-zH8GfoN4M

Poezie schreef op 27-06-2021 om 13:24:

[..]

Hahaha, ja de grand slams zitten idd ook in mijn systeem 😎

Heb je weleens langs de kant gestaan bij een etappe van de Tour? Wat er gisteren gebeurde met die vrouw met dat bord was shocking, dat mens heeft zich echt niet bedacht hoe snel ze langs zoeven en hoe dichtbij ze zijn.

Een aantal jaren geleden kwam de giro door onze stad en stond ik op een stoepje in een bocht. Toen ze langskwamen ben ik roerloos blijven staan omdat ze echt maar een centimeter ofzo langs je heen scheuren.

ja, jaren geleden kwamen ze langs onze camping. Omdat ze vlak daarna aan de het laatste stuk van de beklimming van de tourmalet begonnen gingen ze niet zo heel snel. Wij konden ze prima langs zien rijden en sommige Nederlandse rijders zwaaiden naar de kinderen. 

Wat ik mij vooral kan herinneren was dat echt een heel spektakel was. Het was niet een kwestie van langsrijden en klaar maar onze camping was drie dagen (gedurende een aantal uren) afgesloten van de buitenwereld omdat er van alles langs kwam.

De dag erna was het een rustdag en in Pau waren er die dag overal wielrenners te zien. Ik vond het leuk om een keer mee te maken. 

Mijn man is vrij trouw wielerliefhebber. In ieder geval iedere avond van de grote koersen de samenvatting op Eurosport en nu met de tour komt daar de avondetappe bij.  Op dagen dat hij vrij is staat de tv aan als er gereden wordt een bij langslopen ziet hij stukjes. Tegen de finish gaat hij dan zitten en kijkt het laatste stukje.  Soms kijk ik mee en soms niet, afhankelijk van wat ik te doen heb. Geniet van wel van de mooie beelden van het landschap. 

Vandaag wordt er buiten geklust dus heb ik de tv maar uit gezet. Straks gaan de pubers wel zien voor de F1 en de voetbal. We zullen zien hoe snel ze kunnen schakelen tussen de verschillende netten.

1 keer life langs de route gestaan.  Die reclame karavaan was wel gezellig,  en petje en wat drinken gescoord.  Daarna was het zoef en konden we weer naar de auto om 2 uur terug te rijden naar de camping. Smal straatje ik heb alleen gekromde ruggen gezien het was een km of 5 na de start er was nog niemand gedemareerd dus renners herkennen was er niet bij. 

Vakantie 2018 waren we in het dorp en ijsje gaan halen en toen we terugliepen naar de camping had ik in de schermer het gevoel dat ik al eens in dat dorp was geweest. En dat er op het kerkplein en tafel "hoorde" te staan.  Eenmaal thuis het dorp gezocht op Google en toen bleek dat op dat kerkplein en aflevering van de avond etappe was gemaakt. Die tafel was mee gegaan met Dione de Graaf naar de volgende plek voor een uitzending. 

Ik ga altijd even naar buiten tijdens de Tour de France etappes, kijken hoe het gras groeit. Vind ik toch net iets boeiender dan naar dat gefiets kijken. Aan mij niet besteed dus, die Tour.

Hier ook een kijker. Ik doe ook mee met het AD wielerspel. Ik moet zeggen dat het een groot deel opstaat als achtergrondgeluid/beeld. Ik vind dat gekeuvel wel gezellig. Normaal kijken we ook de avondetappe, maar dat is nu door het voetbal wel heel laat. Dat hebben we vanmorgen maar gekeken. We doen ook al jaren mee aan de rebus, maar nog nooit iets gewonnen. 😪

skik schreef op 27-06-2021 om 15:03:

Ik ga altijd even naar buiten tijdens de Tour de France etappes, kijken hoe het gras groeit. Vind ik toch net iets boeiender dan naar dat gefiets kijken. Aan mij niet besteed dus, die Tour.

Heel herkenbaar, behalve dat er bij ons niemand wil kijken, dus ik kan ook gewoon verder zappen. Net als bij alles wat met sport te maken heeft.

Ja, zeker, vroeger al luisterden we tijdens het bollenpellen naar de tour, en dan thuis nog net de finish mee pakken. Mijnmoeder was er niet blij mee dat ik met mijn zanderige werkkleding gewoon op de bank plofte.

Wimbledon, Roland Garros, en straks ook de Olympische Spelen weer.  Zeker nu er Nederlanders mee doen met Badminton die we ook persoonlijk kennen (top badminton is niet zo heel groot in NL) maakt het toch ook weer spannender.  

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.