Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

jessica 5

jessica 5

14-03-2013 om 21:54

Troep in huis!?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Evanlyn

Evanlyn

19-03-2013 om 09:34

Tijgeroog

Ik ken mensen waar wel ingebroken werd. Maar het was er al zo'n troep dat het ze nauwelijks was opgevallen. De "buit" van de inbrekers bestond uit elastiekjes, touwtjes en plastic zakken, want die bewaarden ze allemaal. Tja, dat zijn inbrekers die hun vak niet verstaan, denk ik dan.

Bellefleur

Bellefleur

19-03-2013 om 13:13

Juist wel!

Die elastiekjes waren bedoeld om het geld uit andere huizen bijelkaar te houden. De plastic zakken voor de juwelen van de buren. Die inbrekers waren zeer deskundig, ze wisten precies welk ze huis nodig hadden!

mijk

mijk

19-03-2013 om 13:56

Mien

Zin om op de koffie te komen ?

ijk

typen op mijn i-pad is lastig!p

P

P

19-03-2013 om 14:10

Verschillende dingen

Ik denk dat jullie voor het gemak wat dingen door elkaar halen.

Een opgeruimd huis heeft niets te maken met een schoon huis. Je kunt een superschoon huis treffen met overals speelgoed op de grond en troepjes op tafel en je kunt een opgeruimd huis hebben waar overal nog stof onder de bank ligt.

Ik woon in het tweede huis en ik maak me dus niet druk omdat ik zo eens per week de stofzuiger door de woonkamer haal en de stofnesten regelmatig te zien zijn maar het is WEL opgeruimd over het algemeen en dat betekent niet dat we niet een bak vol met inkomende post hebben en er wel wat stapeltjes met huiswerkspullen, een boek, het broodrooster, handschoenen en een doosje medicijnen te zien zijn vanaf mijn plek hier achter de laptop.

Het voordeel is toch echt wel dat we weinig tijd aan zoeken besteden en weinig tijd aan stoffen en zuigen. Gewoon omdat alles een vaste plek heeft.

Hang tegeltjes op wat je wilt maar bedenk wel als je weer eens iets aan het zoeken bent: verspilde tijd als je het meteen op z'n vaste plek legt. Je ziet dan ook meteen dat het weg is en dan weet je waarschijnlijk nog wel waar het is

Primavera

Primavera

19-03-2013 om 14:40

Verschillende mensen

P, ik denk dat je gewoon verschillende mensen hebt, die je niet met elkaar kunt vergelijken. Allebei kiezen ze voor de beste strategie:
Mensen die netjes zijn ruimen 10 minuten op om 30 minuten zoeken te besparen.
De rasechte slordervossen moeten 3 uur opruimen om 10 minuten zoeken uit te besparen.

P

P

19-03-2013 om 16:43

Primavera

En leg nu eens uit waarom sloddervossen 3x zo snel zoeken als niet-sloddervossen?

Tijgeroog

Tijgeroog

19-03-2013 om 17:45

Verschillende mensen, verschillende soorten hersenen, verschillende strategieën, zowel voor het zoeken als voor het opruimen.

P

P

19-03-2013 om 18:29

Nee

Jullie hebben het over twee verschillende groepen mensen maar binnen een groep is opeens iedereen gelijk?

Tineke

Tineke

19-03-2013 om 19:53

Ervaring p.

Chaoten hebben zoveel ervaring met zoeken, dat ze dat razendsnel kunnen doen. Kijk, als jij je sleutels kwijt bent, heb je geen idee waar ze kunnen zijn, ze horen namelijk op de vaste plek. Als ik mijn sleutels kwijt ben, heb ik in drie minuten de 25 meest voorkomende alternatieve plekjes bekeken.
Maar goed, dit alles met een knipoog.
Mijn huis is schoon, maar chaotisch. Bij teveel troep word ik onrustig, en dan moet er flink worden opgeruimd. Maar bij te netjes word ik net zo onrustig, ik kom dan tot niets, kan alleen maar keurig rechtop zitten te zitten. Bij de goede hoeveelheid chaos, kan ik naar hartelust doen wat ik wil doen, van knutselen tot schrijven, van harpen tot lezen.
In een vakantiehuisje of een hotelkamer wil ik het ook graag eigen maken, en dat doe ik door er een beetje een bende van te maken.

P

P

19-03-2013 om 20:57

Lol heksenvet

Jaja met die knipoog ga ik wel mee

We zijn een keer de sleutel van de trapkast kwijt geraakt. Overal gezocht... wat bleek, dreumes had de sleutel verstopt in het knutselwerkje wat aan de deur hing. Gaat een chaoot daar zoeken? Nee want de chaoot gaat er niet van uit dat een dreumes voor het eerst ontdekt wat verstoppen is precies dan

Een andere keer was ik mijn autosleutels kwijt. Dagen gezocht toen ik ze heel toevallig tegenkwam achter het kinderzitje IN de auto. Gaat een chaoot daar zoeken? Nee want je denkt dat ze niet in de auto kunnen liggen. Het was gebeurt toen ik kind uit zitje haalde, de sleutels blijkbaar uit jaszak of wat dan ook waren gevallen en man de auto op slot deed en de deur open dus ik had mijn sleutels niet nodig

Je vergelijking is dus niet eerlijk want de keren dát de niet-chaoten moeten zoeken zijn ook de keren dat de chaoten het niet binnen 3 min kunnen vinden en wie zegt dat een niet-chaoot ook niet binnen 3 min alle logische plekken af gaat?

Wij hebben ook ervaring met zoeken omdat het even duurt voor je kinderen ook zo niet-chaotisch zijn (lees: voor je ze gedrild hebt dat alles een vaste plek heeft)... en ja het gaat met de puber hier ook meer dan prima. Verder is de bijna-puber degene die het best kan zoeken: die vond zelfs de dvd die ik kwijt was van de bieb. Die lag niet in de auto of ergens tussen de boodschappen maar bij de kassa van een supermarkt waar ik langs liep met een stapel boeken en dvd's en een doosje zocht om ze in te vervoeren. Blijkbaar daar ergens mis gegaan en ik had hem niet eens gezegd dat ik daar een doosje had gezocht

Tijgeroog

Tijgeroog

19-03-2013 om 21:01

Nee

Iedereen heeft z'n eigen type hersenen en daarbij passende strategieën. Jouw strategie is opruimen, die van mij komt overeen met die van Kaatje. Las ik m'n sleutels zoek kijk ik achtereenvolgend op de kast, de trap, het aanrecht, de keukentafel (ook even onder de post). Als het daar niet ligt ga ik terugdenken over hoe ik binnenkwam, wat deed ik, wat had ik vast. Afhankelijk van het antwoord zoek ik verder in m'n zakken, de buitenkant van de voordeur en het kraantje bij de wc. Zo heb ik in 99% van de gevallen in een minuut m'n sleutels gevonden (meestal veel sneller). En als dat niet lukt raak ik niet in paniek, maar haal de sleutels uit de achterdeur en ga naar m'n afspraak en zoek verder als ik terugkom. Meestal ligt ie dan toch onder een envelop ofzo.
Maar wat betreft die types hersenen... Ik ben net een boek over ADD aan het lezen waar het gaat over een ander type hersenen bij mensen met ADD en daarbij steeds weer de opmerking dat ADDers andere strategieën toepassen om dingen te doen. Dit past wel in die zienswijze.

Annet

Annet

19-03-2013 om 21:06

Hier een chaoot die niet zoekt maar toch vindt

Als ik binnen hele korte tijd niet gevonden heb wat ik zoek, stop ik met zoeken. Ik ga ervan uit dat ik het vanzelf weer tegenkom.
Van die autosleutel hebben we er immers nog een, als ik niet in de kast kan doe ik zonder.
En ja hoor, zonder te zoeken komt het vanzelf bovendrijven. Grootste voordeel: ik erger me niet.

Merel

Merel

19-03-2013 om 21:14

Leuk plaatje:

Hier een leuk plaatje wat ook wel op een tegeltje zou mogen (over een opgeruimd huis) http://tinyurl.com/c77upd9
Zelf hanteer ik het zoals P, dat gaat eigenlijk gewoon vanzelf. Ik ruim 9 van de 10 keer iets meteen op, zodra ik het in mijn handen heb gehad, en anders in ieder geval dezelfde dag nog. (en inderdaad net als P, er ligt wel gewoon stof onder de bank) Ik hou van opgeruimd, daar voel ik me prettig bij, maar het is hier ook geen weer geen toonzaal hoor.

Lynna

Lynna

20-03-2013 om 09:22

Tijgeroog (ot)

Ha Tijgeroog, welk boek ben je aan het lezen over add? Ik ben op zoek naar een goed boek over dit onderwerp.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Primavera

Primavera

20-03-2013 om 10:17

Echt niet, p

P, je voorbeelden kloppen niet, omdat jij daarbij uitgaat bij een ordelijk leven. Dat lukt mij niet.
Wat voor een ordelijk mens onlogische plekken zijn, zijn voor een chaoot juist logische plekken. Een chaoot denkt er natuurlijk aan dat de sleutels in het kinderzitje kunnen zijn gevallen terwijl ze het kind eruit haalde. Of weet dat ze die nog in haar hand had toen ze het riempje los maakt en ze dus waarschijnlijk daar heeft gelegd met de bedoeling ze weer op te pakken, wat vervolgens niet gebeurd is. Eén van de vaste zoekplekjes toen mijn kinderen klein waren waren de blokkenstoof en de knikkerbaan. Ik kan zelfs mijn zus op 1400km afstand vertellen dat de sleutels die ze zoekt waarschijnlijk achter de basis van haar draadloze telefoon liggen.
Bovendien scan ik op een één of andere manier steeds onbewust mijn omgeving. Als puberella roept dat ze de borstel niet kan vinden komt er prompt in mijn geheugen een beeld van die borstel en de direkte omgeving waar ik die gezien heb, bijv. licht houtkleurig ondervlak en een stapeltje boeken en kan ik haar vertellen dat die of op het bureautje in de kamer of op het tafeltje in de kelder ligt. Ondertussen kan er wel een schrift overheen gelegd zijn waardoor hij uit het zicht is verdwenen, maar dat maakt voor het zoeken niet meer uit. In het geval van de sleutels in het autozitje zou ik waarschijnlijk bij het denken aan de sleutels het beeld van het stofje daarvan in mijn geheugen verschijnen.
Het vervelende is dat als ik opruim het niet zo goed werkt met die zoekbeelden. Dan krijg ik alleen het beeld waar het ding lag voor dat ik het oppakte voor ogen, maar niet waar ik het daarna heb neergelegd, wat op een willekeurige plek kan zijn tussen de vindplaats en de plek die vaste plek zou moeten zijn, maar waar die dus niet ligt.
Ook heb ik standaard 2 huissleutels en twee autosleutels bij me. Dan hoef ik niet naarstig in de regen in mijn tas te graven, maar kan ik gelijk naar binnen en dan op mijn gemak kijken waar het origineel is gebleven. En als ik die niet gelijk vind, komt die inderdaad zoals Annet zegt binnen een dag of drie vanzelf wel weer ergens boven drijven.

Hanne.

Hanne.

20-03-2013 om 10:37

Ja!

JA! dat is het helemaal. Ik ben een verschrikkelijke chaoot, veel spullen hebben hier in huis geen vaste plaats en toch hoef ik bijna nooit te zoeken. Ik 'zie' waar het ligt.

Bij het lezen van het stukje dacht ik ook: zou het een specifieke manier van denken zijn. Ik heb het nl ook als ik iets lees. Als ik iets interessants heb gezien en ik wil dat aan een ander vertellen weet ik precies dat het op een linker pagina onderaan in een blauw blokje staat. Dat weet ik vaak beter dan wat er precies in het stukje stond.

Tijgeroog

Tijgeroog

20-03-2013 om 10:47

Hanne, dat heb ik ook. Of ik weet dat het op de linkerpagina stond, op de vijfde regel van boven, en hoe die er qua alinea's uit zag. Dan hoef ik alleen nog maar de goede bladzijde terug te vinden.
En zoals Primavera het omschrijft met het kinderzitje, dat is wat ik bedoel met terugdenken aan de situatie toen ik binnen kwam. Dus als ik met zware tassen binnen kwam dan zit de sleutel waarschijnlijk in de buitenkant van de deur. Of in m'n jaszak, want dan heb ik de tassen op de grond gezet, deur open en sleutel weer in m'n jaszak. Of op de grond bij de tassen. Als ik erg nodig naar de wc moest ga ik bij het wc-kraantje kijken.

Tijgeroog

Tijgeroog

20-03-2013 om 10:56

Lynna (ot)

Ik ben deze aan het lezen: http://www.levente.nl/ADDOnzichtbareobstakels.htm
Waarbij ik het trouwens niet met alles eens ben. Zowel m'n man als ik zijn niet vastgelopen in ons leven door depressies, drank, drugs, roken en op school niet meekomen en hebben ook geen dyslexie. Maar als ik in gedachten houd dat dat het referentiekader van de schrijfster is, is het een prima boek met veel herkenning. Sms ook erg confronterend, dat wel. Terwijl ik het eigenlijk voor m'n zoon las.
Hiervan heb ik nog handboek ADD van deze,fide schrijfster klaarliggen bij de bibliotheek en thuis heb ik al opvoedwijzer ADD en ADHD van Hallowell en Jensen, maar daar kan ik nog niets over zeggen.
En van een vriendin kreeg ik Haal meer uit je hersenen als tip. Over geheugendingen, mindmapping enzo, geschreven door een ADDer die zijn ADD-trucjes uitlegt. Of zoiets.

rommelpot

rommelpot

20-03-2013 om 12:40

Troep

Tja, mijn huis is op het moment ontzettend ongeorganiseerd en ongezellig. Het lukt me maar niet om alles schoon en opgeruimd te krijgen. Hoewel ik me daar het prettigst bij voel. Mijn man is een chaoot, hij legt rustig zijn gereedschap in de huiskamer, 'vergeet' om deuren van kastjes dicht te doen kortom, hij zaait puin en verliest alsmaar zijn spullen. Mijn zoon lijkt jammer genoeg op zijn vader in dit opzicht. Gesprekken en regels instellen helpen tot nu niet. Ik heb het gevoel dat ik alsmaar de troep van anderen aan het opruimen ben, dat frustreert enorm. Het lukt maar niet een schema te bedenken waardoor het opgeruimder en gezelliger wordt in huis. Maar ik geef de moed niet op, vanmiddag heeft mijn man beloofd dat hij me vanmiddag helpt met het fatsoeneren van de tuin!

P

P

20-03-2013 om 13:14

Toch

Toch geloof ik niet dat wat jullie zeggen alleen voorkomt bij de chaoten.

Ik noem drie voorbeelden van dingen die wij kwijt waren en niet meteen hebben kunnen terugvinden. Natuurlijk was het geen probleem dat de autosleutels weg waren, natuurlijk heb ik nog wel een setje maar als je echt pas 3 dagen later ontdekt dat je sleutels weg zijn wordt het heel lastig om al die dagen in je hoofd te hebben.

Verder zijn we natuurlijk ook wel eens wat anders kwijt en dan werkt het bij mij precies zoals bij jullie, echt niets anders hoor alleen wordt het bij mij gelukkig niet dagelijks geoefend maar het werkt wel zo. Inclusief het bladzijdevoorbeeld. Ik gebruik dat zelfs bij mijn zoon met de duitse lidwoorden: zet alle der/die en das woorden bij elkaar op 1 pagina (dus 3 blaadjes) en je weet later precies of het een der, die of das woord was want je weet de andere woorden op die pagina ook nog en je snapt dat het Der Lehrer en Die Lehrerin is.

Het is echt niet zo dat chaoten anders denken en zoeken dan niet-chaoten. Natuurlijk zitten er ook bij de chaoten mensen die niet kunnen zoeken, net zoals bij de niet-chaoten.

Primavera

Primavera

20-03-2013 om 15:23

Dat zeg ik toch niet p

Ik beweer toch nergens dat mensen die ordelijk zijn niet kunnen zoeken, ik weet zelfs niet of ze anders zoeken. Ik kreeg uit je post het idee dat jij voorbeelden noemde van onlogische plaatsen waar dingen waren opgedoken, terwijl ik die voorbeelden juist helemaal niet onlogisch vond.

Als jij alles in 3 minuten terugvindt, waarom zou je dan daarvoor nog 10 minuten opruimen? Wellicht doe je het dan vanwege andere voordelen, maar niet om het zoeken.

Verder zeg ik alleen dat het voordeel wat jij aanhaalde van een ordelijk huis: 'dan hoef je niet te zoeken', bij mij dus niet zo werkt en ik dus bepaalde stategieën gebruik om mijn leven noch zoekend noch opruimend door te brengen. Persoonlijk vind ik dat er maar weinig werkzaamheden zijn waarbij je zo weinig eer van je werk hebt. In een ogenblik is alles toch weer slordig en door de war. Ik ben gewoon een chaoot en het scheelt een heleboel frustratie om op te houden met doen alsof ik wel netjes ben. Ik wordt daar namelijk geen greintje gelukkiger van.
Wel heb ik een echtgenoot gezocht die ook een chaoot is. Dat scheelt tenminste dat opstapelende ergenissen hierover een puinhoop van ons huwelijk maken.

Tijgeroog

Tijgeroog

20-03-2013 om 16:02

Goh primavera

Zullen we een keer op bezoek komen? Dat wordt vast gezellig, vier van die chaoten bij elkaar.

Merel

Merel

20-03-2013 om 16:36

Ordenen

Jullie mogen je chaoot-schap (nieuw bedacht woord) ophemelen, maar als ik dan bij mijn vriendin wel eens een dagje help opruimen (op haar verzoek) en we komen in 3 kasten iets van 7 potjes mais tegen, hier en daar komen er pakken meel te voorschijn en blikjes tomatenpuree, dan denk ik dat ordelijk zijn toch praktischer is. Mijn vriendin kwam altijd ruimte te kort, als je een pleister nodig had moest je eerst met je bloedende vinger de halve keukenla leeg trekken om dan ergens een los verdwaald pleistertje te vinden. Vriendin zei 'ik heb toch echt laatst een doosje gekocht" maar dat was nergens te vinden. Als we daar gaan eten moeten we eerst de halve eettafel ontruimen. Die ligt vol folders, dingetjes van school, handcreme, kaarsjes, wijnkurken, kettinkjes, een souvenir van de vakantie van 6 maanden geleden, een geboortekaartje, een paar voetbalverzamelplaatjes, of andere AH dingetjes enz. enz. Ik vind een lege tafel met desnoods één stapeltje of een schaal met dingetjes, een stuk gezelliger staan. Vriendin trouwens ook, ze krijgt rust in haar hoofd als we weer eens een opruimdagje hebben gedaan. "zo wil ik het graag houden' zegt ze dan, maar na een tijdje is het weer zo rommelig wat ze zelf ook niet prettig vind. Mij lijkt het erg onpraktisch, alhoewel ik natuurlijk ook voordelen kan opnoemen. Soms komt er uit onverwachte hoek ineens een pak wasmiddel tevoorschijn, nou als dan het huidige pak net leeg was, dan heb je op dat moment mazzel. Of als je toch iets met maïs wilt maken, dan heb je ineens daar een paar potjes staan. Maar goed, ieder zijn ding, ik gedij er niet bij in ieder geval.

P

P

21-03-2013 om 08:41

Primavera

"Ik beweer toch nergens dat mensen die ordelijk zijn niet kunnen zoeken, ik weet zelfs niet of ze anders zoeken."

Nou dat begreep ik wel uit jouw: "Mensen die netjes zijn ruimen 10 minuten op om 30 minuten zoeken te besparen. De rasechte slordervossen moeten 3 uur opruimen om 10 minuten zoeken uit te besparen."

Dan had je niet twee verschillende getallen moeten nemen voor het zoekwerk.

Verder heb je het duidelijk over het verschil tussen die twee met: "Wat voor een ordelijk mens onlogische plekken zijn, zijn voor een chaoot juist logische plekken. Een chaoot denkt er natuurlijk aan dat de sleutels in het kinderzitje kunnen zijn gevallen terwijl ze het kind eruit haalde."

Ik gaf inderdaad voorbeelden maar ga jij werkelijk beweren dat je nog nooit iets langer dan 10 min kwijt bent geweest en als dat al zo is ga je dan beweren dat dat bij 'elke' chaoot zo is? Dat werkt toch niet zo? Je hebt chaoten en ordelijke mensen maar verder kun je geen andere karaktertrekken aan die twee groepen verbinden die bij de één wel en bij de ander niet op gaan.

Nogmaals: bedenken waar je je autosleutels hebt gelaten als je er pas 3 dagen later achterkomt is lastig als ze dus per ongeluk ergens uit zijn gevallen. Dat is iets anders dan 2 uur later toen je ze echt naast het kinderstoeltje had gelegd om het slot los te maken. Dat kan ik mij ook bedenken.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-03-2013 om 23:25

Ach p

Dat werkt bij chaoten gewoon heel anders. Je probeert nu zaken te vergelijken die niet te vergelijken zijn. En bovendien had Primavera het over 10 minuten Langer zoeken.

Ik heb gewoon 5 sets sleutels (ja ik ben dus ook van het type chaoot) en daarom heb ik dus altijd wel eentje op een plek liggen waar ik hem kan vinden. En die 5 is dus proefondervindelijk bepaald.

Met de dingen die belangrijk zijn en niet na te maken (bv mijn telefoon, mijn toegangspasje van mijn werk en mijn Ipad) ben ik heel secuur. Die liggen dus altijd op een vaste, voor mij logische, plek of daar doe ik voor vertrek altijd nog een check: heb ik dit, dit en dit bij me? De rest is niet belangrijk of anders op te lossen. Je wordt als chaoot gewoon heel vindingrijk in de breedste zin des woords. Een netjes opgeruimd huis gaat hier niet lukken, al is het maar omdat ik echt nooit kan onthouden waar ik iets opgeruimd heb. Als een formulier binnenkomt en nog op de grote stapel op de eettafel ligt, weet ik dat vaak prima. Heb ik hem in een dolle bui opgeruimd, dan weet ik naderhand dus echt niet meer waar. Ik krijg dat gewoon nooit meer op een rijtje.

Primavera

Primavera

22-03-2013 om 16:48

Zucht p

Zucht P, ik reageerde me een knipoog op jouw post van verschillende dingen, waarin je stelt dat als iedereen zou op ruimen en vaste plekken zou houden voor dingen dat ze dan minder tijd aan zoeken zouden besteden.
Dat geldt misschien voor jou en andere mensen die wat ordelijker zijn, maar niet voor een groot deel van de chaoten.
Het werkt niet voor hen. Toegeven dat je nu eenmaal een chaoot bent en andere strategieën bedenken geeft veel meer rust in het hoofd dan steeds maar je best proberen te doen om te verworden tot iemand die je niet bent.
Ik zoek over het algemeen niet langer dan 10 minuten, meestal veel minder. Het komt over het algemeen vanzelf weer boven en ondertussen gebruik ik gewoon één van de reserve-exemplaren. Ik weet immers dat ik de dingen niet echt kwijt ben, maar alleen maar tijdelijk even niet weet waar ze zijn gebleven.
Om een voorbeeld te geven. Ik ging gisteren tanken, eerst GPL en dan Benzine en nadat het gas erin zat, kon ik natuurlijk de autosleutel niet vinden die ik uit het contact had gehaald, omdat anders de boordcomputer gek doet. Op zo'n moment ga ik niet zoeken met een rij ongeduldige mensen achter me, maar diep vrolijk de reservesleutel uit mijn tas en rij door naar de benzinepomp. Na het tanken daar vond ik tijdens het betalen prompt weer de originele sleutel, waar ik dus mijn tas had opgezet. Reservesleutel kan weer terug in de tas en ik ben nog geen halve minuut kwijt geweest met zoeken.
Vervolgens rijdt ik door naar het partijtje waar mijn jongste was uitgenodigd om daar voor de deur mijn vriendin te treffen waarmee we samen het cadeau hadden gekocht. Deze vriending heeft echter haar chaoot-schap nog niet aanvaard. Ze wilde nog even dat mijn dochter het felicitatiebriefje ook zou ondertekenen, maar kan haar pen niet meer vinden nadat haar eigen dochter het getekend heeft en er zijn nog meer kinderen die hun naam erop moeten schrijven. Ik bood haar een pen aan uit mijn tas, maar nee, die wilde ze niet aannemen, want dan zou ze die ook kwijt raken. Geen probleem zei ik nog, wat ik heb er nog drie in mijn tas.
Na eigenwijs 10 minuten zoeken viste ze eindelijk haar pen uit een etuitje en konden ze eindelijk naar het feestje gaan. Of nee, toch niet, want ze kon haar autosleutels niet meer vinden om de auto af te sluiten.
In zo'n geval check ik even of die sleutel toevallig op de grond ligt en haal een reservesleutel tevoorschijn, omdat ik weet dat anders het origineel wel in de auto moet liggen. Maar helaas, vriendin had geen reservesleutel bij zich en dus hebben we daar samen staan zoeken totdat eindelijk de sleutel weer teruggevonden was.
Echt, als ze nou eens zou accepteren dat ze gewoon niet netjes is en haar leven als chaoot zou organiseren zou ze veel minder tijd kwijt zijn dan vruchteloos proberen te doen alsof ze wel ordelijk is.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

22-03-2013 om 18:13

Moraal van dit verhaal

Niet iedereen is hetzelfde. En het een is niet noodzakelijkerwijs beter dan het ander

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.