Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

guera

guera

21-10-2010 om 12:13

Try before you die light


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat wil ik nog voordat ik dood ga

nou ik wil nog graag meerdere baby garderobes kopen omdat ik dat zo ontzettend intens genieten vind. Misschien krijgen mijn dochters wel elk 2 kinderen dacht ik laatst, dan kan ik dus voor 4 kleinkinderen gaan shoppen, oh ik ga iedereen gruwelijk verwennen en er van genieten, maar ik zal mij nooit opdringen neem ik mij voor maar ik hoop dus wel op zwangere dochters en leuke schoonzonen en kleinkinderen. Ja lijkt mij enorm ontroerend mooi om kinderen van mijn kinderen vast te mogen houden, ach snif snotter.

En ik hoop dat mijn carriereplannetjes gaan lukken, dan kunnen we om de zoveel jaar een grote reis maken en alle werelddelen samen ontdekken. Ja het lijkt mij geweldig om om de 5 jaar te gaan reizen en dan mijn dochters vol stoppen met mooie herinneringen.

En verder weet ik het niet, alles is leuk maar niets belangrijk genoeg. Gewoon met mijn gezin zijn en mooie ervaringen op doen.

Chippie

Chippie

21-10-2010 om 23:43

Mijn lijstje

Jaren geleden heb ik me voorgenomen om ieder jaar minimaal één wens in vervulling te laten gaan. En heb inmiddels redelijk veel weggestreept: zwemmen met dolfijnen, rijden op een olifant, door het regenwoud zweven, duikbrevet halen, helikopter, veel verre reizen gemaakt (ook met kinderen), stage in buitenland, in een sterrenrestaurant eten, ballonvaart, motorrijden, bungyjumpen, zelf een huis bouwen, etc.

Moeder worden etc valt bij mij niet onder 'try before you die'. Dat is geen light-dingetje dat je 'even' probeert.

Wat nog wel: Rome zien, er staan nog wel wat landen en steden op mijn lijstje (vooral Afrika staat heel hoog), een spuwende vulkaan zien, walvissen zien, vrijwilligerswerk in donker Afrika oid (twijfel of dit niet teveel een midlife-dingetje is). Het lijkt me fantastisch om saxofoon of piano te kunnen spelen maar helaas totaal geen talent.

Maar ik merk dat me af en toe een beetje het 'is dit het nu' gevoel bekruipt omdat er zo weinig dingen nog te wensen zijn. Mijn huidige lijstje zouden we binnen een jaar kunnen afwerken (behalve vrijwilligerswerk in donker Afrika). We zijn twee keer met de kinderen ver weg geweest, fantastisch, maar het wordt al weer bijna 'gewoon'.

Het gevoel van Manda dus een beetje "alles is leuk maar niets belangrijks genoeg". Ja, ik ben gelukkig. Kan intens genieten van een middagje kastanjes zoeken, warme chocolademelk met slagroom drinken op een terrasje en daarna thuis met z'n allen op de bank een leuke gezinsdvd te kijken voor de open haard. Maar toch kriebelt het, het wordt tijd voor wat spannende dingen op mijn lijstje. Midlife?

Massi Nissa

Massi Nissa

22-10-2010 om 09:42

En hier

- Weer gaan studeren, het liefst iets met taalverwerving of pedagogiek;
- Mijn vriend in Canada bezoeken;
- Nog eens naar mijn ex-schoonouders in Maryland, ze worden zo oud en ik zou ze zo graag nog eens zien;
- Een boek schrijven (saai, he);
- Iets bedenken (huiswerkinstituut, zaterdagschool, zoiets) waardoor de integratie van Marokkaanse kinderen (en dan vooral jongens) beter verloopt;
- Stedentrips met dochter als ze een paar jaar ouder is;
- Een paar weken met mijn man in onze eigen Jeep langs alle koningssteden in Marokko, en dan eindigen in de woestijn;
- Meer leren over klassieke muziek, het is nu zo'n bij elkaar geraapt rommeltje in mijn hoofd;
- Enkele schrijvers in levenden lijve spreken in een hoekje van een Amsterdams cafe (dit is echt een dagdroom van mij);
- Zoveel mogelijk genieten van dochter, man, nieuw kindje in aankomst, ouders, zussen, broers en vrienden.
Groetjes
Massi
-

guera

guera

22-10-2010 om 10:38

Manda

Mandaat ik noem het voor de grap light omdat dat tv programma over heftige dingen gaat zoals tijgers temmen rare beesten eten , afgeschoten worden met kanon. Die dingen zijn niet aan mij besteed. Eerder dingen die meer in bereik liggen zeg maar. Zoiets ...

Oh ik zie wat ijslandfans

mmmmm krijg alweer zin om te gaan (vooral dat rondje fietsen!! waanzinnig natuurlijk!!)

Maylise

Maylise

22-10-2010 om 14:55

Een paar dingen

Ik heb geen lijstje op papier maar er zijn wel wat dingen die ik nog wel graag zou willen zien/doen:

-de kersenbloesemn zien bloeien in Japan
-Het Noorderlicht zien
-De witte nachten in Sint Petersburg doorbrengen
-Een zomernacht in het hoge noorden meemaken
-En tocht te paard door de binnenlanden van IJsland doen
-Alle 51 staten van de VS bezoeken
-De steppen van Mongolië bereizen
-Theologie studeren
-Een berg beklimmen (niet de Mount Everest of een hele hoge of uitdagende maar wel een echte berg)
-Een trip door de ruimte maken (ik weet dat over een paar jaar dit mogelijk is met oa Virgin maar de kosten worden vrees ik een groot probleem)
-De GR 5 lopen
-Piano leren spelen

Overigens zou ik ook prima sterven zonder die dingen allemaal te hebben gedaan maar ik hoop er toch wel een aantal van te uitvoer brengen.

Maylise

Kaaskopje

Kaaskopje

22-10-2010 om 22:23

Reizen

Wat ik vooral wil is reizen. Afrika, Scandinavië (via de Noordpool), Groot Brittanië en Ierland rond. Balkanlanden... Maar ook gewoon naar Parijs, buiten Eurodisney ben ik daar nog niet geweest.
Ik heb mijn muzikale fantasieën ondertussen laten varen. Vroeger wilde ik wel piano leren spelen (mijn vingers hadden het model ervoor), later leek een accordeon me ook wel geweldig, maar ik moet mijn beperkingen aanvaarden: ik luister dus maar de mensen die het kunnen

Jujube

Jujube

22-10-2010 om 23:56

Van alles

Ik wil graag een keer mijn halfzus ontmoeten die in de buurt van New York woont (ze is orthodox joods en psychisch enigszins labiel, dus ik weet niet of 't gaat lukken), qua reizen; de transmongolië express of de transsiberië express nemen en her en der uitstappen natuurlijk, naar Oekraïne (ook de plaats bezoeken waar mijn oma vandaan komt), Madrid nogmaals bezoeken, evenals Granada, Sevilla e.o. en ook de costa verde met steden als Bilbao en Santander. China lijkt me erg interessant en Sri Lanka ook. Verder een week New York, rondreis langs oostkust VS en rondreis door het diepe zuiden van de VS.
Groet,
Jujube

Polly Shearman

Polly Shearman

23-10-2010 om 09:58

Jujube

Misschien zou je kunnen beginnen met het ontmoeten van liora, dat lijkt ook wel een zus van je. Groet polly

Jujube

Jujube

24-10-2010 om 12:58

Polly

Hahaha. Nou, ik zou Liora best willen ontmoeten, maar de komende meeting is gepland op de verjaardag van mijn zoon....zo gaat dat dus niet lukken hè!

liora

liora

24-10-2010 om 17:59

Oh ja?

Wat leuk Jujube dat we zo op elkaar lijken! Volgende meeting dan maar?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bellefleur

Bellefleur

26-10-2010 om 12:39

Geld!

mijn lijstje: naar Schotland, en dan de hele nacht opblijven op 21 juni, zodat ik de zon zie ondergaan en weer opkomen, rijbewijs halen, Elfstedentocht fietsen in meerdere dagen. meerijden op een vuilniswagen (al gedaan), een mooi schilderij kopen en boven de bank hangen, Stonehenge en andere heilige plekken in Engeland bekijken, en ja, een wat groter besteedbaar inkomen...

mammavan2meiden

mammavan2meiden

27-10-2010 om 23:39

Marathon!

Een marathon lopen. Dat leek me heel lang iets in de categorie "niet voor mij". Maar zie daar, in 2003 begonnen met hardlopen, stelde echt niks voor. Maar na een maand liep ik nog, en een maand later nog en.... in 2007 de marathon van Amsterdam!!!!!!

Nu staat op mijn lijstje: carriere switch. Volgende maand begin ik met een opleiding (betaald door werkgever ) en wie weet...!!

Groeten Berber

Tja.

Almonde: Het is een denkfout, niet zomaar een fout. Je interpreteert precies het omgekeerde. Je bent niet ouderwets, je doet onaangenaam onder 'de noemer' ouderwets. En dat is heel wat anders. Het mag hoor, we leven in een vrij land maar laten we ajb het noemen zoals het is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.