Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Olijfje

Olijfje

24-06-2017 om 20:28

TV programma "Helemaal het einde"

Hallo

Weet iemand dit? Ik vraag me dus af hoe dat zit met datgene dat de fam Pos nu dus doet, een paar maanden in la Sirena wonen en dan naar Santiago gaan. Ik bedoel...mag dat zomaar? Ze hebben toch een contract?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

24-06-2017 om 22:18

waarom niet?

Waarom zou het niet mogen? De families proberen een bestaan in Chili op te bouwen en hebben een startbudget en een stuk grond gekregen. Ik kan mij niet voorstellen dat ze op dat stuk grond moeten blijven wonen, dat lijkt mij ook niet de insteek van het programma.
Waaruit maak jij op dat in hun contract staat dat ze op La Sirena zouden moeten blijven?

Olijfje

Olijfje

25-06-2017 om 02:22

tja gevoel

Tja ik weet het niet maar het lijkt me gewoon vanuit mijn gevoel niet de bedoeling.

Ze hebben het ook steeds over een budget, dat houdt volgens mij ook in dat ze geen geld zelf ergens mogen lenen of geld vanuit nederland mee mogen nemen. Ik bedoel een huis zoals die van Kooijs bouwen, in Nederland hebben ze een veel groter huis, er is heus wel meer mogelijk maar dat kan dus niet vanwege het budget. Stephan Pos zei ook al dat ze geen TV hadden ivm budget

Dan zouden ze dus theoretisch gezien kunnen aankomen in Chili, een weekje op la Sirena wonen en er dan met 75.000 vandoor kunnen gaan naar een leuke stad in de buurt...

Wilgenroosje

Wilgenroosje

25-06-2017 om 08:10

Geen idee, maar...

Als ze dingen doen die niet mogen, grijpen de programmamakers wel in. En volgens mij begint die wijnhandel best goed te lopen. Het lijkt me stug dat ze dat zelfverdiende geld niet mogen gebruiken. Daar zullen ze best een appartementje van mogen huren.
Volgens mij was het doel om een bestaan in Chili op te bouwen. Daar zijn ze goed mee bezig. Ze zetten een nieuwe stap in hun bestaan in Chili. Mooi juist dat ze die stap nu al kunnen zetten.

Olijfje

Olijfje

25-06-2017 om 12:54

ja is ook wel mooi

Ja het is ook wel mooi vind ik hoor hoe ze het doen ik probeer alleen het programma te begrijpen. Zo snap ik bijvoorbeeld nog steeds niet wat Astrid en Addy nou de eerste vijf maanden concreet gedaan hebben. Geen douche, geen wasmachine en pas na vijf maanden gaan ze een huis bouwen en dan ook nog eens een huis waarin de kinderen niet een eigen slaapkamer krijgen. Hij komt heel energiek over maar heeft eigenlijk nog bijna niks gedaan. Dat vind ik dan bijzonder zeg maar

lorie

lorie

25-06-2017 om 13:09

helemaal ot

Ik las de titel en ik dacht dat er een televisieprogramma was dat jij helemaal het einde vond en daarover wilde praten. Maar ik begrijp nu dus dat dat de naam van het tvprogramma is ) Haha, hoe je op het verkeerde been gezet kunt worden.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

25-06-2017 om 13:12

Olijfje

"Dan zouden ze dus theoretisch gezien kunnen aankomen in Chili, een weekje op la Sirena wonen en er dan met 75.000 vandoor kunnen gaan naar een leuke stad in de buurt..."

Er van doorgaan? Het is nog steeds het budget waarmee ze een bestaan proberen op te bouwen. Op La Sirena wonen ze min of meer gratis. Als ze liever ergens anders wonen, dan gaan ze veel harder door hun geld heen. En houden ze minder geld over om bijvoorbeeld hun bedrijf op te starten. Ik zie niet in waarom de gezinnen verplicht zouden zijn om precies op die ene plek te moeten blijven wonen. Het idee achter het programma is dat ze een nieuw leven, een droom, kunnen opbouwen. Daar hoort, lijkt mij, veel vrijheid bij.

Ik vermoed dat ze dat eerste jaar geen eigen vermogen mogen inbrengen en het dus inderdaad moeten doen met het startbudget + de inkomsten die ze weten te genereren.

bieb63

bieb63

25-06-2017 om 13:15

olijfje

dat is juist de charme van het programma. Elke fam doet het op z'n eigen manier. De ene fam vond het vreselijk afzien de eerste periode (Pos), de andere fam (van Wighen) maalde daar niet zo om. Dus ja, dan ga je anders met dingen om. Addy zit vol ideeen en heeft energie voor 10. Of dat altijd handig is of wat wordt is een ander verhaal. Maar blijkbaar heeft het hele gezin er vrede mee.
Fam Pos doet het anders, hadden al een plan gemaakt in NL. En willen zo snel mogelijk een normaal leven gaan leiden.
En verder denk ik dat in principe alles mag. Ze krijgen 75.000 en daarmee moeten ze een bestaan zien op te bouwen. En theoretisch gezien zou een fam er ook voor kunnen kiezen om maar direct een appartement te huren. Maar ja, als je nog zonder een inkomstenbron te hebben, die 75.000 gaat besteden aan maandelijkse huur (plus leefkosten), dan hou je dat niet zo heel lang uit, als je ook nog moet gaan investeren in een inkomstenbron. Want die 75.000 is natuurlijk op een bepaald moment wél op. Fam Pos heeft nu wel een inkomstenbron. Mss hadden ze beter nog even kunnen wachten met dat appartement, maar wie weet redden ze het.
Iig leuk om naar te kijken.

Plek

Plek

25-06-2017 om 14:05

Divers

De gezinnen zijn divers, vind er eigenlijk geen gemiddeld gezin tussen zitten, dat is wel jammer.
De Posjes zijn heethoofden, redelijk materialistisch, slim, arrogant, buitenbeentjes op sociaal vlak en erg apart naar elkaar toe en de even aparte kinderen toe. Zijn uitgesproken s (sjh)vind ik vreselijk. Haar heen en weer vliegen van leider naar onderdanig niet om aan te zien. De kinderen wordt veel te veel verteld.

Addy is er eentje die teveel energie heeft, veel plannen, een slecht leider en eigenlijk niets voor elkaar krijgt. Van camping naar stroopwafel verkoop naar personaliseer trainer in een achtergebleven gebied( serieus..) en zij vindt alles geweldig, doet niet zoveel en waait maar mee, weinig initiatief. Verloren geld eigenlijk.

Het andere gezin bestaat uit alternatieve zwevers, ik vrees dat daar ook weinig van terecht komt vwb plannen en uitvoeren. De manier van omgaan met hun nieuwe zielenmaatjes vind ik vreselijk om te zien.

Denk dat de fam. Pos het wel gaat maken, maar leuk vind ik ze niet.

He heerlijk dat ik dat eens kwijt kon.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

25-06-2017 om 14:31

gemiddelde gezinnen

"De gezinnen zijn divers, vind er eigenlijk geen gemiddeld gezin tussen zitten, dat is wel jammer."

Gemiddelde gezinnen blijven in Nederland. Om zomaar te emigreren naar Chili ben je per definitie niet-gemiddeld

Olijfje

Olijfje

25-06-2017 om 16:06

tja

Maar mogen de Posjes het stuk land wel houden dan? In principe hebben ze het gekregen en het huis hebben ze ook gekocht voor 30.000 euro omgerekend. Ze zouden het bv ook als vakantiehuis kunnen gebruiken. Er worden nu ook andere gezinnen gevraagd en het zou mij raar lijken als die dan bv naar het terein van Pos zouden gaan ofzo.

Ik vind die van Kooijs ook echt zwevers. En ik had altijd het idee dat ze met dat andere stel die Miranda enzo ook echt partnerruil deden. Ik schrik er echt van dat ik zoiets opschrijf maar goed het is echt het gevoel dat ik atlijd gehad heb. Ook die Jeroen gaf die Miranda bij het afscheid ook echt een hele intense zoen op haar mond toen dacht ik echt jakkie bweeeh.

Maar goed we zullen het zien. Het zou mij ook niks verbazen als de van Wichens aan het einde van het jaar gewoon weer naar Nederland gaan. Ik bedoel wat voor camping hebben ze nou? Een huisje en een tent? En een paar pakjes stroopwafels?

Ik vind die kinderen van van Wichen trouwens wel heel leuk. Ik heb nog nooit ruzie daar gezien en iedereen is gewoon heel tevreden met wat er wel of niet is. Ook dat oudste meisje Julia doet het toch maar gewoon eventjes op haar vijftiende, dat zouden niet veel anderen haar nadoen denk ik.

Krisje

Krisje

25-06-2017 om 16:06

Plek

Heerlijk dat jij precies verwoordt wat ik zou willen zeggen. Ik vind vooral die Pos-miep vreselijk, wat haar man ook zegt ze ligt broekplassend op de grond van het lachen, brrrr.

Olijfje

Olijfje

25-06-2017 om 16:25

...

Ik denk dat die van Wichens het gewoon financieel niet gaan redden. Ze hebben geen enkel plan, ze doen echt maar wat.

Ook gezellig met zijn vieren als kinderen op een kamer...dat is leuk als je vier bent...stel dat die Julia een vriend krijgt en die wil blijven slapen.....

Zomer

Zomer

26-06-2017 om 15:25

Pos

Ik vind de Pos familie juist erg leuk. Die hebben te minste nog humor!

De andere 2 families spreken mij niet zo aan. Vooral die Van der Kooij, brrr, daar krijg ik nu de kriebels van. Verkeerde kriebels welteverstaan.

Slim

Ja, de familie Pos mag zeker verhuizen. Is al eerder uitgelegd. Ik vraag me af hoeveel geld ze per fles daadwerkelijk overhouden. Maar ook als dat maar 1 Euro is, hebben ze 15.000 Euro verdiend. Met een genoemde huur van 1000 in de maand, kan dat makkelijk, in ieder geval voor het resterende half jaar.
Ze houden van luxe om zich heen, prima, ze werken er zelf voor.
Als iemand vanuit de bijstand ineens een goed betaalde baan krijgt, blijft diegene ook niet in de slechtonderhouden huurwoning, die gaat ook naar wat knappers.
La Sirena moest, dit mag..

Zomer

Zomer

26-06-2017 om 15:58

Nou luxe

Ik vind dat reuze meevallen. Ik bedoel, La Sirena was ook wel afzien. Ik zou dat wel kunnen maar niet willen

ijsvogeltje

ijsvogeltje

26-06-2017 om 17:19

Olijfje (ot)

Olijfje, ben je altijd zo veroordelend naar mensen die anders zijn dan jij bent gewend? Lees je berichten nog eens na. Waarom zo negatief?
(en ik neem aan dat je je realiseert dat je op TV maar een piepklein stukje van een groot geheel ziet - en dat het bovendien een RTL-programma is?)

Olijfje

Olijfje

26-06-2017 om 20:06

waarom tegen mij

waarom zeg je dat wel tegen mij en niet tegen plek? gewoon een vraagje hoor!

Posjes hadden ook direct naar de stad kunnen gaan ipv een huis van 30.000 kunnen bouwen dan hadden ze daar bijna drie jaar voor kunnen huren...

Ben benieuwd hoe het nou verder gaat en welke nieuwe gezinnen er komen...

Zomer

Herstel..ik bedoel de gewone alledaagse luxe, een modern huis met moderne aparatuur, winkels onder handbereik, dat soort dingen.

Zullen er nieuwe mensen komen? Geen idee, die oproep was voor volgend jaar. Het lijkt me dat de Posjes altijd nog terug kunnen bij een tegenvaller ofzo...Ze hebben dat huis zelf betaald tenslotte.
Al zullen ze dat ws niet snel doen. Dan blijven Bjorn en Tycho heen en weer gesleept worden.

Straks eerst kijken hoe de verhuizing gaat...

Olijfje

Olijfje

26-06-2017 om 21:18

...

Het lijkt me heerlijk om daarheen te gaan. Stiekem heb ik afgelopen maanden echt in mijn hoofd geplant hoe ik het zou willen gaan doen. Ook een soort camping maar dan heel anders dan van Wichen. Heerlijk....

Zomer

Zomer

26-06-2017 om 22:02

Het land

Trekt mij totaal niet en al helemaal
niet om te wonen. Het klimaat wel overigens!

bieb63

bieb63

26-06-2017 om 22:14

T''is ook

met welke insteek je er naartoe gaat. Of je het prima vindt om voorlopig primitief te leven, of dat je zo snel mogelijk naar de stad wil. Daar staan de verschillende families totaal anders in.

En verder is het afwachten (en dus leuk te volgen):
- Gaat de wijnhandel van de fam. Pos daadwerkelijk lopen? Of gaat dat tegen vallen? En kunnen ze zich dat appartement en leven in de stad blijven veroorloven? En zo niet, hebben ze dan redelijk snel ene goed plan B. Of, als het met de wijn uiteindelijk niet voldoende van de grond komt, gaan ze daar dan gewoon werken, met een redelijk inkomen om daar gewoon te blijven wonen? Alles kan.
- Gaan gezin Addy uiteindelijk ergens geld mee verdienen? Met hun primitieve leven kunnen ze het zo nog wel even volhouden, maar eens moet er geld op de plank komen.
- Gaat de yogaschool lukken? En zo niet, wat dan?

Vindt het leuk om te volgen.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-06-2017 om 09:29

Chili

Ik heb er gister, bij gebrek aan iets anders, voor het eerst een stukje van gezien. Jammer dat ik het nu pas ontdekt heb . Ik heb me niet heel erg in Chili verdiept, maar mijn indruk is dat het momenteel een prettig land is. De Chilenen die ik ken, een paar maar hoor, zijn erg aardig.

Wat betreft wat deelnemers wel en niet mogen doen, stel ik me zo voor dat het volledig dichtgetimmerd is met contracten, waarin bepaald is wat je niet mag doen, of wel moet toestaan. Zo werkt dat bij elk programma.

En Olijfje, ik vermoed dat de opmerking van IJsvogeltje een gevolg is van het beeld die mede is ontstaan door een andere topic. Je lijkt je nogal bezig te houden met wat wel en niet hoort en wat andere mensen zeggen, doen of ergens van vinden. Op zich is dat heel erg menselijk gedrag, die volgens weinig mensen vreemd is. Er was ooit een soort afspraak dat we ons bij de topic moeten houden waarin we reageren en dus niet de inhoud van andere topics erbij moeten betrekken. Maar soms is dat moeilijk. Dan ontstaat er een plaatje van iemand en dan is het lastig om dat bij nieuwe topics los te laten. Ook dat is menselijk . Ik heb eigenlijk geen idee of die 'afspraak' in het reglement staat, of dat die onderling is ontstaan. Maar daar eventueel verder over praten hoort meer thuis in de rubriek die over het forum zelf gaat.

@nnemoon

@nnemoon

28-06-2017 om 18:00

code rood

Ik kijk ook met veel plezier naar het programma.

Ik heb alleen nog nooit iemand die zijn kinderen kwijt was code rood horen roepen. Ik kan veel verzinnen, maar code rood?

Olijfje

Olijfje

28-06-2017 om 19:21

code rood

Ik kan me er wel iets bij voorstellen, dan weten de kinderen echt dat ze echt echt echt moeten komen en dat er spoed of nood is en dat het niet voor de gezelligheid is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.