Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

zwart/wit

zwart/wit

07-03-2010 om 22:57

Uitgescholden op straat


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sacha

Sacha

09-03-2010 om 18:53

Bedankt voor je uitleg!

Ik had nog niet aan medicijnen gedacht, maar dat kan inderdaad ook een verklaring zijn. Mijn vader moet prednison slikken, puur omdat ie anders niets kan eten en teveel afvalt.
En genetisch dun, een verklaring voor mijn sprieten van kinderen die graag snoepen en regelmatig naar de snackbar gaan.
Nog nooit heb ik een denigrerende opmerking gemaakt hoor, maar dus wel wat gestaard dus. Weer een vooroordeel minder, dank je!

Puck

Puck

09-03-2010 om 23:36

Sacha

Ik denk dat bijna iedereen wel kijkt naar iemand met een "ander" uiterlijk. Of dat nu iemand is die dik is, knalgroen haar heeft, brandwonden heeft of in een rolstoel zit. Je kijkt er gewoon naar en dat is volgens mij ook niet erg als je niet echt vreselijk gaat blijven staren. En sommige mensen blijven in dat uiterlijk hangen en zien dan niet de persoon die er voor ze staat. Gelukkig heb ik daar geen last van en kijk snel door een uiterlijk heen en weet je, dan zie je niet meer of iemand dik is of flaporen heeft. Fladder vindt dat ze dik is, ik zie dat niet. Ik heb jaren in de klas gezeten bij een jongen met forse brandwonden, dat valt mij niet op omdat het een leuk persoon was.

Massi Nissa

Massi Nissa

10-03-2010 om 08:13

Uiterlijk

Puck zegt: "Fladder vindt dat ze dik is, ik zie dat niet." Bij mij is het anders, ik blijf het wel zien, maar het doet me niets. Ik ga in de loop der tijd van elk uiterlijk houden als er een leuk persoon achter schuilgaat. Maar misschien is dat ook wat Puck bedoelt - uiterlijk is echt betrekkelijk, de belangstelling ervoor wordt overtrokken. Voor de eerste indruk geldt hetzelfde. Ik weet niet hoe vaak ik mijn mening over iemand al heb bijgesteld in de loop der tijd. Soms zelfs na jaren!
Groetjes
Massi

Puck

Puck

10-03-2010 om 09:19

Massi,

Nee, ik zie dat werkelijk niet meer, maar misschien is het ook een combi van je er totaal niet aan storen, maar dan nog een gradatie erger. Ik ben in ieder geval erg blij dat ik de eigenschap heb om snel door een uiterlijk heen te prikken en mensen op hun innerlijk te beoordelen. Mijn kinderen hebben dat nog veel minder, die probeer ik dat ook bij te brengen, maar ik merk dat het me stoort als ze wel iemand op hun uiterlijk beoordelen. Eergisteren zaten we t.v. te kijken en daar kwam een dikke mevrouw in beeld met ontblootte buik, Puckjongste zat vol afgrijzen "iieeewww" te roepen. Dat vind ik dan erg.

Yta Chalne

Yta Chalne

10-03-2010 om 10:12

Visueel

Sommige mensen zijn ook gewoon wat minder visueel ingesteld dan anderen. Mijn oudste ziet echt niets qua uiterlijk en beoordeelt mensen daar dus ook nooit op. Ik kan me herinneren dat ze ooit in de brugklas veel optrok met een nieuwe vriendin, die ik nog nooit gezien had. Op een gegeven moment vroeg ik haar of hoe het meisje eruit zag, zodat ik een beetje een beeld had bij haar verhalen. Na lang denken kwam eruit: "Ja, eh, krullen geloof ik, verder weet ik het niet, niks bijzonders denk ik". Een week later kwam de jongedame in kwestie logeren. Ze was ruim 1.85 lang, een stem als een klok, diepzwarte huid, enórme bos zwart haar. Echt een hele opvallende verschijning.
Overigens valt het mensen wel op dat ze zo is, het wordt als bijzonder sympathieke eigenschap gezien. Maar haar 100x visuelere zus doet eigenlijk veel harder haar best om door buitenkanten heen te kijken, die moet daar hard voor werken want ze ziet elk detail. Ook niet eerlijk eigenlijk

Vriendin

Vindt zichzelf dik. Ik zie het niet. Ik zie vriendin.

Dus vriendinnetje, je bent niet dik. Je bent gewoon goed!

Puck

Puck

10-03-2010 om 20:38

Precies nikus

... dat is precies zoals ik het ook ervaar.

Massi Nissa

Massi Nissa

10-03-2010 om 20:57

Puck

Je ziet dat je niet alleen bent, Izar en Yta schrijven ook over het werkelijk niet zien van uiterlijk. Ik zie het zelf bijna nooit wanneer iemand een nieuw kapsel of een andere bril heeft, maar ik heb wel een soort algemeen idee van iemands uiterlijk: vorm van het lichaam, oog- en haarkleur, voorkeur voor een bepaald soort kleding (niet zozeer merken of stofjes, meer een blauwdruk-achtig iets). Wat een getuige moet doen, gaat veel verder en ik denk niet dat ik dan heel ver kom.
Dochter heeft scherpe ogen en merkt veel meer details op dan ik. Zij vindt uiterlijk interessant (nu nog op een peuter-wetenschappelijke manier). Van mij mag ze, zolang ze er *ook* maar doorheen kijkt.
Groetjes
Massi

Puck

Puck

10-03-2010 om 21:34

Massi

Gelukkig b en ik er niet alleen in, ik vind het namelijk een mooie eigenschap die veel meer mensen zouden moeten hebben. Maar grappige is dat ik in andere dingen juist wel heel visueel ben ingesteld, ik ga toch redelijk richting een beelddenker.

Ik zie ook nooit wat.

Kom ik weer eens iemand tegen die ik lang niet gezien heb, en die 20 kilo is afgevallen of zo. En ik zie niks!! Ik voel me dan altijd zo lullig, maar ik snap nu dat ik dat ook als een positief punt kan zien!! He, fijn, dat ga ik onthouden!

Ingrid

Puck

Puck

11-03-2010 om 09:15

Fladder

Dat bedoel ik dus. Zo'n opmerking over een bril dat zou me niet overkomen maar een kapsel daar twijfel ik oprecht aan. Mijn eerste ingeving: hé ze heeft een foto van d'r zus geplaatst.

Grappig

O, gelukkig, ik ben niet de enige! Ik heb het ook gehad hoor, collega echt waanzinnig afgevallen (ruim 15 kg ofzo), en ik had niks gezien. Ja, ze zag er goed uit, maar dat zag ze ook toen die 15 kg er nog aanzaten.
Inderdaad, de keerzijde is dat ik het ook niet zie als die 15 kg er weer bijgekomen zijn.

En inderdaad, andere dingen zie ik ook niet. Ik vind het altijd reuze onoplettend/ ongeïnteresseerd en daarmee een tikje moreel verwerpelijk van mezelf, maar ik begrijp nu dat dat niet hoeft. Heerlijk, weer een schuldgevoel minder!

Groeten,

Temet

Vic

Vic

11-03-2010 om 12:49

Uitgescholden

Pfff ik ben gisteren uitgescholden door een heel asociale vent (audi-rijder, hoe cliché). Ik moet eerlijk zeggen dat ik misschien een heel klein beetje onhandig inparkeerde. Er waren twee plekjes achter elkaar. Ik gaf richting om vooruit in te parkeren en op dat moment stopte hij en parkeerde (zonder richting aangeven) op een typische audi-manier achteruit in. Hij stond eerder dan ik, dus eigenlijk had ik er meer last van dan hij. Nou ja, ik erger me niet zo snel dus parkeerde rustig verder. Hij bleef ondertussen wachten tot ik uitstapte en riep toen over straat 'stomme k**' (heel lelijk woord, niet koe). Toen kon ik natuurlijk geen excuses meer aanbieden over mijn onhandige actie, dus heb zijn vriendin, die erbij stond, maar verteld wat een leuke vent ze had.

Goed vic!

Ach zielig, die vrouw moet verder met zo'n halve gare jilles de la touretter jij gelukkig niet. Ach misschien heeft ze het wel direct daarna uit gemaakt met hem, je weet het niet.

(dank zij rodebeuk ben ik helemaal in deze mood aan het overgaan, zo rustgevend

En, zwart/wit?

Voel je je wat beter nu je niet de enige bent die wordt geschoffeerd? Het is altijd vervelend, maar zegt meer over de persoon die het doet dan over jou!

zwart/wit

zwart/wit

12-03-2010 om 21:15

Hier ben ik!

Ik ben er nog hoor. Moest het even laten bezinken. Ben echt dagen van slag geweest. En dat vind ik nou werkelijk bespottelijk van mezelf.Het heeft denk ik te maken met het feit dat ik al slecht in m'n vel zit. 9 kilo geleden(vorige zomer) had ik een ruime maat 44/krap 46 en voelde me super. Niks niet dik, zag er gewoon goed uit. Had dat mens dan ook gewoon uitgelachen en m'n schouders opgehaald.Helaas liep het weer uit de hand en zit het er weer aan. Dat maakt dat ik niet meer relativeren kan. Dat haar opmerking en minachting me zo raakte. Kan ik echt niet uitstaan. Maar toch ook de gedachte dat ik dus toch weer aan de slag moet met afvallen; als het m'n geest zo beinvloed moet ik er wat aan gaan doen. Bah, heb ik m'n hoofd niet naar staan maar goed.

Wat dat parkeren betrefd; het was echt bijzonder stom. Asociaal zo je wilt. Gelukkig niet in mijn eigen buurt- dus het zijn geen buren. Het was in de straat waar ik vaak kom om wat beroepsmatig af te geven. Afgelopen week hoefde ik er gelukkig niet te zijn. Maar ik zal erop letten dat het niet meer gebeurt. Ik weet niet wie maar er was iemand die zich afvroeg hoe ik nou 2 keer in een half jaar fout geparkeerd kon staan. Daar moest ik om gliumlachen. Is dat echt zo bijzonder? Gelukkig dan maar dat ik een van de weinige ben. maar vanaf nu niet meer; ik zet de auto verderop en ga lopen. Is goed voor me

Hartelijk dank voor jullie reakties,

Puck

Puck

15-03-2010 om 22:00

Zwart/wit

Dat van die vraag hoe je nu in een half jaar 2 keer fout kunt parkeren was van mij. Fijn dat ik je ondanks je "van slag zijn" nog een glimlach kon bezorgen. Maar ik vroeg het me oprecht af. In de omgeving waar ik meestal vertoef is in het algemeen wel voldoende ruimte en anders loop je maar wat verder. Ik kan denk ik oprecht zeggen dat ik nooit bewust ergens fout geparkeerd heb. Dat zal je dan ongetwijfeld weer een glimlach geven

Opsteker

Ik las je berichtje en moest ineens aan een opmerking van mijn zoon , inmiddels 23 maar toen pas 5 , denken.
Een buurjongetje waar hij absoluut niet mee overweg kon zei eens heel boos :
Je vader is een brillenjood en je moeder ( toen nog maat 56) is een vet varken.
Ik hoorde dit allemaal aan vanuit de keuken en dacht eigenlijk wel dat hij boos/verdrietig naar binnen zou komen totdat ik opeens de volgende wijze woorden hoorde:
Mijn papa ziet alles veel beter dan die van jou en ik heb lekkerrrr veeellll meer mama dan jij. Je begrijpt het al: Sprakeloos
Vanaf dat moment doet het me niets meer als iemand iets over mijn lijf zegt. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het me bijna nooit gebeurt. Maar ondanks mijn kilo's is er dus heel duidelijk iemand op deze wereld wel blij en trots op mij.

Groentje

'Lekker veel meer mama dan jij'- Groentje, hij is absoluut briljant.

De meer gezette forumdeelnemers weten nu wat ze hun kinderen zonodig kunnen influisteren

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.