Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Uitstel overdracht, fout financieel adviseur


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

10-09-2008 om 17:55

Super!

O, wat fijn voor jullie.

Guinevere

Guinevere

10-09-2008 om 19:40

Ha!

Ha, dat is geweldig, ben echt blij voor jullie? Was het de hypotheker in het Stadshart? Zijn wij ook geweest, fijne man.

Sharon*

Sharon*

11-09-2008 om 06:49 Topicstarter

Pfff

Ik heb gisterenavond nog op mijn gemak de offerte gelezen en nou staat er toch weer iets in waar ik me zorgen over maak. Er staat nl dat mijn man vast dienstverband heeft terwijl hij een jaarcontract heeft, wel met intentieverklaring. We hebben dit ook duidelijk gezegd tegen de Hypotheker en staat in zijn werkgeversverklaring. Ik hoop maar niet dat dit toch weer problemen gaat opleveren. Aaargh. Straks maar weer eens bellen.
Ik werd vannacht om 3 uur zwetend wakker en heb heel lang wakker gelegen. Toen viel ik in een soort rusteloze slaap waarin ik droomde over allerlei uitgewoonde huurwoningen die we gingen bezichtigen om eventueel te wonen );;

Sharon*

Sharon*

11-09-2008 om 11:55 Topicstarter

In orde

Nou het blijkt dat mijn man's werkgever op de werkgeversverklaring heeft gezet dat hij in vast dienstverband is. Dus dat is allemaal in orde.
Tot nu toe geen vuiltje aan de lucht!
Hoewel ik pas echt opgelucht ben als we bij de notaris zitten.

p.s. Guinevere, deze Hypotheker zit in Den Haag. Ook een geschikte kerel. Maar om eerlijk te zeggen vind ik iedereen een toffe peer die er snel een hypotheek voor ons door weet te krijgen, ook al is het Bin Laden

Jose van Polanen

Jose van Polanen

11-09-2008 om 15:57

Aha die hypotheek

komt er nu wel, lijkt me.
Heeft Eigen Huis nog iets losgelaten over wat je achteraf (nu eerst een hypotheek!) zou kunnen aanvangen met de kosten?
groet,

Sharon*

Sharon*

11-09-2008 om 20:16 Topicstarter

Eigen huis

Ik heb een terugbel afspraak met Eigen Huis. Ik word ergens volgende week teruggebeld. Ben dus benieuwd.
In theorie kan de verkopende partij vanaf dinsdag tot we passeren wat hopelijk vrijdag zal zijn een boete van zo'n 720 euro per dag vragen. Ik hoop niet dat ze het doen!!! Maar ja, als ze uit zijn op een extraatje...

Ik zie het inderdaad al voor me, Bin Laden als adviseur, haha. Dat sujet, heel betrouwbaar uiterlijk...

Sharon*

Sharon*

17-09-2008 om 06:00 Topicstarter

Rond

Jongens, het is helemaal rond! De bank heeft gisteren accoord gegeven en eind van de dag de stukken naar de notaris gestuurd. Het is dus heel snel gegaan, binnen 1 week!
Als het goed is kunnen we vrijdag naar de notaris en zaterdag verhuizen.
Oh wat ben ik blij. Kan niet wachten om in ons nieuwe huis te te betrekken. ben ook erg benieuwd wat ik van het huis vind, heb het al 3 maanden niet gezien.
Hopelijk gaat de verkopende partij geen boete rekenen vanaf dinsdag tot en met vrijdag. Dat is even afwachten.

Vera*

Vera*

17-09-2008 om 09:03

O, wat fijn

Ik dacht ik zal weer kijken in off topic of het al rond is, en dat is zo.
Wat heerlijk voor jullie, lekker komend weekend al in jullie eigen bed in het nieuwe huis slapen en maandag niet meer moeilijk doen met de randstadrail om je oudste naar school te brengen!

Guinevere

Guinevere

17-09-2008 om 11:53

Gefeliciteerd!

Hoera, ik juich virtueel met je mee! Succes met de verhuizing he!

Jose van Polanen

Jose van Polanen

17-09-2008 om 13:04

Jahaaa!

Gefeliciteerd!!! Wat een pak van je hart zal dat zijn. Zoals al in dit draadje werd opgemerkt: als banken willen, kunnen ze heel snel!
groet,

Sharon*

Sharon*

17-09-2008 om 13:38 Topicstarter

Bah!

'als banken willen, kunnen ze heel snel!'

ja, maar weer een bank die iets niet snel doet. Wat blijkt namelijk: de notaris heeft een nieuwe aflosnota van de bank nodig nodig van de verkopende partij en dat duurt 10 werkdagen!!!!!!!! Dat betekent dus dat we pas over 2 weken naar de notaris kunnen. Oh, wat een teleurstelling!! Nog 2 weken met die rot RRrail op en neer met 3 schreeuwende aapjes en nog 2 weken langer dubbele hypotheeklasten.
De notaris heeft de bank al gebeld met de vraag of het niet sneller kan, heeft zich ook kwaad gemaakt, mocht niet baten. 10 werkdagen zijn 10 werkdagen. Wat zijn banken log zeg!!

Maar goed, goed nieuws is dat de verkopers geen boete gaan rekenen. Dat is wel een opluchting.

Sharon*

Sharon*

17-09-2008 om 16:50 Topicstarter

Fladderbeestje

Ik hoop dat dat het was en niet dat als we er wonen er nog meer ellende is, verborgen gebreken enz enz )
Ach dit is ook wel typisch iets voor ons hoor, dat dingen zo raar lopen...

emmonis

emmonis

17-09-2008 om 17:11

Jeetje

Wat een stress! Het komt goed. Dat weet je zelf ook gelukkig. Ik heb met stijgende verbazing dit draadje gelezen. Wat een ......(vul zelf maar iets in).

Jose van Polanen

Jose van Polanen

17-09-2008 om 17:26

Mmmm

"de notaris heeft een nieuwe aflosnota van de bank nodig nodig van de verkopende partij en dat duurt 10 werkdagen.."
Dit keer ligt de bal bij de bank van de verkopende partij. Dus geen wonder dat ze geen boete rekenen, dat zou er nog bij moeten komen. Jullie zou dan immers kunnen zeggen dat het aan hun bank ligt....
Ik blijf erbij dat banken wel degelijk sneller kunnen, als ze maar willen. Hier hadden we het uiteindelijk in 1 dag voor elkaar, terwijl de notaris geen poot uitstak. Ik moet wel zeggen dat wij hondsbrutaal waren, iedereen gewoon passeerden als ons dat zo uitkwam en ons niet ontzagen om zowel de hypotheekbemiddelaar als een drietal werknemers van het bank/verzekeringskantoor de hele dag lastig te vallen.
Intussen veroorzaken zowel tussenpersonen als banken forse schade in dit geval. Ik wil je niet verder op stang jagen, maar als dit alles achter de rug is, zou ik nog eens rustig kijken waar ik zou kunnen claimen. Wat zegt Eigen Huis?
Groet,

Madressilva

Madressilva

17-09-2008 om 20:43

10?

10 werkdagen? pfffffff......volgens mij kan het sneller. Bij onze bank hanteren ze een faxprocedure en dan is het binnen een paar uur geregeld. Balen voor je zeg !

Sharon*

Sharon*

18-09-2008 om 06:56 Topicstarter

Jose

'Dit keer ligt de bal bij de bank van de verkopende partij. Dus geen wonder dat ze geen boete rekenen, dat zou er nog bij moeten komen. Jullie zou dan immers kunnen zeggen dat het aan hun bank ligt....'

Tja, dat zien de verkopers anders. Het is nl door de uitgestelde overdracht dat ze een nieuwe aflosnota nodig nodig hebben. Dus ligt de bal weer bij ons.

Ik heb de verkopende makelaar gebeld met het verzoek of zij of de verkopers zelf hun bank willen bellen met het verzoek of die aflosnota sneller verstuurd kan worden. ben benieuwd of daar wat uitkomt.

Heb Eigen Huis gesproken, maar peuter had net een huilbui, was een chaotisch gesprek. Ik heb afgesproken weer contact met hen op te nemen zodra dit achter de rug is en we weten hoeveel geld dit ons gekost heeft.

Ik ben eigenlijk heel kwaad om dit alles. Buiten onze schuld om zitten wij met dit gedoe en kost het ons geld (5 weken hypotheekrente van de verkopers, al die vervoerskosten voor zoon naar school).

Sharon*

Sharon*

18-09-2008 om 07:00 Topicstarter

Volgens onze hypotheekadvisuer kan het ook sneller, kwestie van iets uitprinten. Maar ja, er staan 10 werkdagen voor, dus houdt deze bank zich er aan. Ze zeggen: we kunnen er niet aan beginnen een uitzondering te maken, want dan blijven we aan de gang.
Ligt er vaak helemaal wie je treft bij een bank en of een hypotheekadviseur of notaris oid een goede relaite heeft of niet met desbetrefende bank. Zijn de contacten goed dan zijn ze sneller geneigd vaart met iets te maken.

Het schijnt dat we nog geluk hebben want sommige banken hanteren een termijn van 4 weken!

mirreke

mirreke

20-09-2008 om 15:26

Idd stijgende verbazing...

en verbijstering zelfs, wat een opeenstapeling van pech en mensen die op hun strepen gaan staan zeg. Ik heb er nog nooit van gehoord dat een aflossingsnota tien dagen duurt. Het ligt er denk ik maar net aan of je iemand treft, daar ergens in de krochten van die bank, die goed gehumeurd wakker is geworden, geen ruzie met zijn directe collega heeft gehad, geen parkeerbon heeft gekregen, niet in de file heeft gestaan, zoiets, zodat'ie zich goed gemutst voelt en zin heeft om iemand ter wille te zijn.
Maar ik ben wel heel blij voor je dat alles uiteindelijk toch door zal gaan en dat je straks gewoon lekker gaat verhuizen! Ik hoop dat de ellende dan snel vergeten is...
Succes alvast met inpakken (of heb je dat al weken geleden gedaan) en nog even doorzetten in de tram. Over een poosje is het alleen nog maar een nare herinnering. En zul je het relaxte tripje vanuit je nieuwe huis extra waarderen... (sprak zij belegen: wij hebben in ons nieuwe huis, na dat verkoopgedoe, ook stress gehad, nl een storing met de telefoon die bijna zes weken heeft geduurd, zes weken geen telefoon en internet, en we waren ook nog naar het buitenland verhuisd, en ineens totaal verstoken van 'thuis'. Nog elke keer als ik zomaar de telefoon pak of achter de computer zit ben ik blij en waardeer ik het dat alles wérkt.)
Mirjam

Sharon*

Sharon*

21-09-2008 om 13:24 Topicstarter

Mirreke

Inderdaad mirreke, de bnak kan het echt sneller rgelen. Het ligt er inderdaad aan wie je treft en wat voor bui zo'n iemand heeft. Stiekem hoop ik er op dat de bank het toch nog snel opstuurt, deze week en dat we vrijdag naar de notaris kunnen. Maar ik reken er niet op! Ik weet nu wel beter. Dit huis kopen is gewoon 1 grote Murphy's Law!
En je hebt gelijk hoor. Als we straks verhuisd ben zal ik het enorm waarderen dat het 3 minuten lopen is naar school van oudste!
En inderdaad, veel spullen zijn al ingepakt. Heel veel dingen ga ik intussen missen, zoals warmere kleren

Argh, 6 weken geen telefoon of internet! Vreselijk!

Sharon*

Sharon*

25-09-2008 om 06:36 Topicstarter

Het vervolg

Voor geinteresseerden het (hopelijk) laatste deel van deze soap.
Met de notaris hadden we afgseproken dat de overdracht 30 spetember is, maar dat als zij de aflosnota van de verkopers eerder zou ontvangen zij ons onmiddelijk zou bellen om een eerdere overdrachtsdatum te regelen. Want zij vond het ook zo sneu dat het zo uitliep. Gisterenmiddag kreeg ik een brief van de notaris met de afrekeing. Bij navraag bleek dat zij de aflosnota al afgelopen maandag had gekregen. ze heeft ons niet gebeld. Had ze dat wel gedaan hadden we deze week nog kunnen passeren, nu wordt dat te kort dag oa omdat het notaris kantoor dicht is as vrijdag (personeelsuitje) en donderdag zou te kort dag zijn oa omdat zij het geld van de bank nog niet hadden. Ze heeft nl aan de bank als passerdatum de 30e doorgegeven.
Dat had dus volgens mij ook anders gekund! Maar goed.
het hele grapje van 5 weken te laat passeren kost ons zo'n 1100 euro, toch wel veel vind ik.
En nu moeten we as dinsdag verhuizen. Met zijn 2-en ,want vrienden die wilen helpen werken dan. Man nog met een beetje een manke poot van een nare enkelbreuk en ik dan. Dat wordt flink aanpoten! Wie weet kunnen nog wat vrienden s' avonds helpen met zware dingen. zoals wasmachine.
Maar goed, het einde is in zicht!

Pffffffffff

Sjonge jonge Sharon, ik heb vooral mee zitten lezen en het is wel een drama hoor! Ik wens je sterkte met de laatste lootjes, die 1100 euro is balen, maar het had erger gekund, bijv. 10 % van de prijs... Nou succes!!

Nasha the first

Nasha the first

25-09-2008 om 19:14

Ongelooflijk....

Murphy moet jullie wel hebben he????

mirreke

mirreke

27-09-2008 om 15:07

En een hoop stress trouwens

Vergeet dat ook niet. Maar goed, laten we er nu vanuit gaan dat alles meezit en dat jullie dinsdagavond in je nieuwe huis op de bank kunnen ploffen. Heb je geen ouders die wat voor jullie kunnen doen? Of vangen die de kinderen op?
Misschien dat er op die bewuste dag wat buren rondlopen die willen helpen.
Nog even succes met de laatste loodjes en alvast extra veel geluk in je nieuwe huis!

Sharon*

Sharon*

28-09-2008 om 08:36 Topicstarter

Mirreke

Mijn moeder vangt mijn kinderen op en mijn vader en mijn man's familie wonen in het buitenland.

Het wordt even aanpoten, maar ik denk dat het wel goed komt. Als die verkoudheid van mij maar niet doorzet, heb nu keelpijn

mirreke

mirreke

28-09-2008 om 11:50

Sharon

Ja, nadat ik dit berichtje had ingetypt zag ik dat je ook een verhuisdraadje hebt. Ik wens je veel succes, onze verhuizing heeft ons veel tijd en energie gekost. Maar we kwamen dan ook niet in een instapklaar huis, maar in een soort bouwput. Dat was heftig. En blijkbaar hebben we veel spullen....
Ik hou je draadjes in de gaten, want nu wil ik het ook tot het einde volgen en zeker weten dat je er zit :_) Oh, en nog even niet ziek worden!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.