Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Salie

Salie

09-10-2012 om 14:20

Vaarbewijs en gezondheidsverklaring

Ik zou graag een vaarbewijs willen halen. Nou was ik aan het kijken hoeveel het kost enzo. Nu was ik op een site waar stond dat je na je examen gelijk de uitslag krijgt en dan een getuigschrift meekrijgt. Tot zover allemaal duidelijk, maar er stond bij dat je daarna je getuigschrift inclusief gezondheidsverklaring moet opsturen en dat je dan daarna je vaarbewijs krijgt.

Wie weet wat die gezondheidsverklaring inhoudt? Wanneer zou je niet in aanmerking komen voor een vaarbewijs dan. Ik heb zelf de ziekte van Crohn, maar dat lijkt mij niet iets waardoor ik niet zou mogen varen.
Wie weet hoe dit zit?
Alvast bedankt.

Gr. Salie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik heb zelf mijn vaarbewijs gehaald en ik kan me niets herinneren van een gezondheidsverklaring. Ik kreeg idd een tijdelijke bewijs mee en na een paar weken werd het pasje (zoals rijbewijspasje) opgestuurd. Dit is ook niet een eeuwigheid geleden, jaar of 5 ofzo. Ziekte van Crohn lijkt me geen struikelblok overigens.

Fred de Velde

Fred de Velde

09-10-2012 om 17:46

Context/ernst aandoening.

Volgens mij moet het vooral relevant zijn. Als je een ziekete hebt die inhoudt dat je ineens dubbelklapt van de pijn, of op een andere manier onwel wordt, en niet meer in staat bent het roer te hanteren, dan is dat relevant.

Heb je iets dat dermate controleerbaar is dat je daar geen last van hebt, dan zal eea wel meevallen.

Die lijst vraagt naar dit soort aandoeningen. Aandoeningen waar je onwel van wordt, of waardoor je situaties niet goed in kan schatten. "Hebt u aandoening x?

Als je een ergens een 'ja' hebt ben je nog niet meteen afgekeurd. Dan kun je een schriftelijke verklaring van een arts halen, die tekst en uitleg geeft.

Die schrijft dan bijvoorbeeld dat je x hebt, maar dat het heel goed onder controle is, en dat je heus niet onwel zult worden..

Zie oo onderstaand adres, daar staat ook een pdf je met een gezondheidsvragenlijst.

http://www.vamex.nl/klein-vaarbewijs/examen/voorwaarden.aspx

Salie

Salie

10-10-2012 om 14:26

Dank

Hoi,

Dank voor jullie antwoorden.
Silone, denk dat het dan nu veranderd is.

Fred, duidelijke uitleg. Had het nergens terug kunnen vinden. Dankzij jou link een stuk wijzer.
Ik denk dan ook dat het geen probleem voor mij hoeft te zijn.

Gr. Salie

Fred de Velde

Fred de Velde

10-10-2012 om 15:16

Succes!

Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.