Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wilgenkatje

Wilgenkatje

05-08-2018 om 18:12

Vakantie... Wat levert het op

Naar aanleiding van de milieudiscussie waarin vakantiereizen een belangrijk thema zijn geworden even verder met dit onderwerp. Hoe belangrijk is het om op vakantie te gaan ? Niet voor de omgeving waar je heen gaat en de eventuele belanghebbenden daar, maar gewoon voor jezelf.

In de media staan geregeld artikelen om mensen te helpen het vakantiegevoel wat langer vast te houden. Want tja, als je thuis bent en het leven weer zijn gang gaat, is veel weer snel vervlogen. Helaas. De strekking van het verhaal is vaak dat het gevoel vasthouden lastig is.

Hoe erg zou je het vinden om een paar jaar, laten we zeggen drie, nergens heen te gaan.
Of in eigen land te blijven.
Of nooit meer te vliegen.

Wat maakt een vakantie onvergetelijk ? Is dat te organiseren ? Wat voor vakanties had je best willen skippen, bij nader inzien?

( - dit is niet voor een blad of zo, die vraag krijg ik weleens )

Voor mij is vakantie vooral belangrijk vanwege degene(n) met wie ik op pad ga, met wie ik iets beleef. Het reisdoel is minder van belang.
Het gevoel vasthouden lukt het best door met reisgenoten te praten over wat je hebt beleefd. Vind ik. En foto's en kenmerkende voorwerpen neerzetten. Maar ja, toch is het allemaal vrij gauw 'weg' .
Onvergetelijk - dat weet je achteraf pas. Onvergetelijk is niet per definitie positief, er kunnen ook lastige trieste dingen gebeuren die duurzaam je vakantieherinnering die positief en opgewekt hoort te zijn, aankleven.

Nergens heen gaan, drie jaar lang - ik ben niet jong meer en heb best het een en ander gezien. Maar drie jaar thuis blijven zonder noodzaak ( financiën, gezondheid, ernstig zieke familieleden) zou ik saai vinden. Ik denk dat daarbij een rol speelt dat ' iedereen' gaat en dat je jezelf een buitenbeentje voelt als je thuis blijft - je wordt bevreemd aangestaard. Ik hoef niet op vakantie om los te komen van de drukte, ik heb al geruime tijd een ontspannen bestaan. In de tijd waarin ik daaraan wel veel behoefte had, ging het hele gezin mee, gezellig maar net zo druk als thuis

Nooit meer vliegen. Tja. Ik vind vliegen leuk, vooral als het niet via Schiphol hoeft. Maar met eens per vijf jaar vliegen zoals ik ergens las, kan ik prima leven. Nooit meer... Dat zou ik best jammer vinden. Maar inderdaad, zoals in een ander draadje wordt opgemerkt - vliegen is geen mensenrecht, het is voornamelijk luxe.


Phryne Fisher

Phryne Fisher

05-08-2018 om 19:02

Haha

Ik wist zonder vragen dat het een vraag van jou was
Ik wil elk jaar op vakantie naar het buitenland. Vakantie binnen Nederland vind ik voor tussendoor. Ik ga voor ontspanning en om wat te zien en heb bij voorkeur mooi weer (maar 30+ graden hoeft niet per se voor mij). Vliegen doe ik ongeveer om het jaar of minder vaak. Dit jaar ben ik 1400 km met de auto gegaan en dat doe ik nooit meer, maar tot ca 1000 km is de auto eerste keuze. Dan ben je flexibeler en je hebt ter plaatse je eigen auto mee.

Ad Hombre

Ad Hombre

05-08-2018 om 19:29

Therapie

Het is ook een vorm van relatietherapie. Samen spannende dingen doen schept een band en/of je vliegt elkaar naar de keel. Op vakantie kun je elkaar en je irritaties noet ontlopen. Ik heb ook altojd het gevoel dat ik mijn kinderen beter heb leren kennen na een vakantie.ook dat gaat niet zonder slag of stoot maar het is wel soms nodig.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

05-08-2018 om 19:38

vorm van relatietherapie

Daar zeg je zo wat Ad! Partner en kinderen, intensief betrokken op elkaar. Dat is niet altijd ontspannen en leuk (…) , maar je wordt er wel wijzer van.

Spannende dingen kun je op allerlei plaatsen beleven, wat de een spannend vindt, vindt de andere een eitje en andersom. Saaiheid doorleven is trouwens ook een kunst. We hebben eens eindeloos open haard vuurtjes zitten stoken omdat het maar niet stopte met regenen aan de kust van Normandië!

Ga niet op vakantie

https://www.scheidingsprofs.nl/blog/waarom-we-massaal-scheiden-na-de-vakantie/

De meeste scheidingen worden aangevraagd na de zomervakantie.

Antje

Antje

05-08-2018 om 19:45

Allebei goed

Wij gingen altijd twee keer per jaar op vakantie en dat was leuk en gezellig. We deden leuke dingen en zagen veel moois. Ik keek er naar uit en genoot (geniet) van de herinnering. Dacht dat ik het echt nodig had.
Door omstandigheden zijn we de afgelopen 5 jaar niet meer geweest en gek genoeg heb ik het niet gemist. Dit jaar zouden we eindelijk weer gaan, maar door een ongelukje konden we toch uiteindelijk weer niet gaan. Jammer, maar we maken het ons thuis ook wel gezellig.
Dus vakantie vind ik erg leuk, maar ik kan best zonder.

Pirata

Pirata

05-08-2018 om 19:50

Enerzijds, anderzijds

Enerzijds heb ik mijn leven zo ingericht dat ik meestal denk dat ik vakantie heb. ☺
Anderzijds wil ik ook wel eens iets anders meemaken. Dus daarom ga ik op vakantie. En dan kom ik weer thuis en bedenk me dan hoe goed ik het heb.

Triva

Triva

05-08-2018 om 20:10

hmm

Ik ben nog nooit per vliegtuig op vakantie geweest, wel eens een stuk met de auto op de boot en dit jaar 33 km met de auto op de trein

Ik kan prima de rest van mijn leven zonder vliegtuig dus.

Thuisblijven: nee dat niet, daar sparen wij ook voor, of beter gezegd: we geven niet zo extreem veel uit zodat we geld hebben voor een vakantie dus ik zou niet weten waarom ik thuis zou moeten blijven. Vakantie in Nederland is geen probleem als dat zou moeten.

De plannen zijn wel dat we over een paar jaar een caravan kopen, net groot genoeg voor mijn man en mij en dan wat gaan trekken door Europa vóór het hoogzomer is. Nu gaan we altijd nog met de auto naar een huisje of stacaravan.

Kaori

Kaori

05-08-2018 om 20:12

Niet thuis

Voor mij is vakantie nodig om los te komen van mijn werk. Ik heb ook wel op de camping in mijn eigen stad gestaan.
Ik wil niet thuis zijn omdat ik dan nog mijn collega's tegen kom die vragen over het werk gaan stellen en verwachten dat ik het nog dezelfde dag oplos. Dat doen ze ook al op mijn vrije dag. Dat is het nadeel van naast je werk wonen.

Ik ben ook ver weg geweest, zou het jammer vinden dat niet meer te kunnen doen, maar als het moet om onze wereldbol leefbaar te houden voor onszelf en die na ons komen, dan moet het maar.

Triva

Triva

05-08-2018 om 20:12

vasthouden

Oja over dat vasthouden. Tot een jaar of 5 geleden werd ik inwendig al een beetje gestresst als ik over de helft van de vakantie was, zat ook altijd af te tellen. Sinds een paar jaar heb ik dat niet meer zo. Ik vind het prima om weer naar huis te gaan en voor mijn gevoel hoef ik het vakantiegevoel ook helemaal niet vast te houden. Ik vind het prima zo en ik denk dat mijn leven en mijn werk en mijn gezin nu prima in balans is zodat ik het vakantiegevoel niet hoef vast te houden. Als je dat perse wil moet je denk ik niet naar je vakantie kijken maar naar je leven, werk en gezin.

margaretha

margaretha

05-08-2018 om 21:14

re relatiestress

man en ik hebben "genoten" van een stel met 2 jonge kinderen vlakbij op de camping. Een soap was er niets bij, zoveel ruzies/ ruzietjes / onenigheden en misverstanden. (en de manier van opvoeden).
Zelf hebben we ook altijd wel een aanvaring met elkaar, en altijd weer over het niet goed aangeven van het rijden van de auto naar de caravan, trekhaak naar disselbak. Soms over iets niet goed doen ivm opzetten voortent of over welke afslag/ weg/ richting onderweg (steeds minder ivm gps)
Vakantiegevoel is weg zodra ik thuis ben.

Reizigster

Reizigster

05-08-2018 om 21:52

rust

Ik ga graag op vakantie.

Reden: heerlijk om nieuwe omgevingen te zien, het onbekende en andere gewoontes en culturen te ontdekken. Maar als ik eerlijk ben denk ik dat de belangrijkste reden is dat ik vakantie "echt nodig heb", is omdat ik dan meer tot rust kan komen.

Thuis ben ik altijd druk. Druk werk, druk met gezin, druk met huishouden en onderhoud huis. En met andere dingen druk (ook leuke dingen). Ik kan slecht rust pakken. Doe wel mijn best, maar er is altijd zoveel dat ik moet en wil doen.

En op vakantie is het dan allemaal een stuk overzichtelijker. Veel minder huishouden, geen onderhoud en andere dingen thuis te doen. Of de wereld verkennen of lekker lezen en relaxen. Fijn hoor.

Vakantiegevoel vasthouden? Tja, op mijn werk is dat denk ik dag 2 al weg. Maar gelukkig hebben we de foto's nog. Thuis probeer ik het wel een beetje, maar met wassen en alle dingen die gedaan moeten worden wel moeilijk voor mij.

Ik reis ook graag de wereld over, maar zou het wel minder willen doen (helemaal stoppen zou ik wel zonde vinden, zeker zolang er nog veel mensen nog veel vliegen) als bijdrage aan het milieu. Zit nog wel met een partner (en kinderen) die zich daar weinig van aantrekken en veto-en gaat hem niet worden vrees ik.

bieb63

bieb63

05-08-2018 om 22:11

Ik haat reizen, op welke wijze dan ook. Heel vervelend vind ik dat. En ik heb ook de neiging om me snel te vervelen. Maar ook het gevoel te hebben constant iets te moeten of niet op het moment dat ik daar zin in hen, mn gewone huis tuin en keuken dingen te kunnen doen, omdat ik op vakantie niet alles (en iedereeen...) bij de hand heb.
Dus als er een teletijdmachine bestond....... dat ik met 1 druk op de knop ergens was, maar ook weer met 1 druk op de knop naar iets anders of naar huis als ik het zat ben.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-08-2018 om 22:16

Alles achter je laten

Tijdens een vakantie kun je even vergeten wat er in het dagelijkse leven speelt. Op je vakantie-adres hoef je geen rekeningen te betalen, de tv af te stoffen, of andere verstandige grote mensen dingen te doen. Nou ja, dat klopt niet helemaal, maar die sfeer kleeft er wel een beetje aan. Dus als je weleens irritaties hebt door die grote mensen dingen, dan zijn die tijdens vakanties toch wat minder belangrijk of aan de orde. Man en ik zeggen altijd, dat wij goed vakantie kunnen vieren. Onze vakanties samen ervaar ik als erg aangenaam. We zijn dan erg eensgezind, wat in het normale leven weleens anders is.

Door allerlei omstandigheden, is het er amper van gekomen om naar het buitenland te gaan. Maar dat we vooral in Nederland op vakantie gingen, vonden we ook goed om te doen. Nederland heeft veel te bieden en dat mochten de kinderen best eerst zien voor ze de wereld over zouden trekken. Nu ze volwassen zíjn en erop terug kijken, blijken ze er erg goede herinneringen aan te hebben. Onze opzet is kennelijk gelukt. Het leek heel wat, ook al waren het maar een paar dagen, bijvoorbeeld. De vakantie naar het buitenland met het gezin, is door de vakantietjes in Nederland extra bijzonder. Ik ben blij dat we dat ook hebben kunnen doen. Vakantie met de kinderen hield voor mij ook "herinneringen maken" in. Een mooie tijd bezorgen, waar ze op terug kunnen kijken. Eurodisney hebben we kennelijk toch nog te vroeg gedaan. De jongste was 7 en weet er niet veel meer van. Dat vind

Ook weer door keuzes en omstandigheden zijn we al 3 jaar niet meer weggeweest. De laatste keer was een nachtje naar Callantsoog met de hond.😃 Daarna dus ook niet zomaar naar een attractie of een stedentripje. En ik merk dat ik dat flink mis. Man heeft er minder moeite mee dan ik. Hij vindt het thuis net zo prima. Ik ook, maar ik blijf denk ik altijd het gevoel houden dat ik meer wil zien en meemaken. Niet omdat ik ontevreden ben met wat ik heb, maar meer tevreden ben als ik daar ervaringen aan toe mag voegen.

Clowntje

Clowntje

06-08-2018 om 03:37

Graag en veel

Wij gaan graag en veel op vakantie. Ieder jaar op wintersport en bijna eke schoolvakantie ook een paar dagen. Dan meestal in Nederland. Als we naar het buitenland gaan, dan met de auto. Wij genieten net zoveel van onze caravan die op een camping in Nederland staat als van een vakantie naar Spanje. Al vinden we in Spanje het eten wel ontzettend lekker😀

Floria

Floria

06-08-2018 om 13:18

Ik heb absoluut geen behoefte om derdewereldlanden te zien, dus zonder vliegen kan ik prima leven. Ik hou wel van groen, koel en goed georganiseerd en dat is v rijwel allemaal te rijden. In toeristische bezienswaardigheden of musea hebben de kinderen geen interesse, dus dit jaar zijn we thuis en doen we af en toe een soort uitstapje dat we anders in een ander land allemaal in een week zouden proppen. Dit weer vind ik echt te warm om iets te doen. Helaas valt het lokale strand af wegens blauwalg, maar anders zouden we daar een keer per week even heen gaan.

Caravan

Caravan

06-08-2018 om 13:31

Mijn laatste

Vakantie dateert van 6 jaar geleden, een weekje in een europees land. Dat was niet geweldig ivm mijn inmiddels ex. Teveel uiteenlopende wensen op vakantie.

Nu heb ik over een aantal jaren een inkomensgat te dichten dus kies ik ervoor om niet meer op vakantie te gaan. Buiten dat vind ik alleen op vakantie gaan ook niet geweldig en heb ik een hekel aan reizen en in- en uitpakken.

Met de juiste partner lijkt het me heerlijk om er eens heel even tussenuit te gaan. Even een andere omgeving, de concentratie hebben om te lezen, totale ontspanning en dat delen met een partner en je relatie even afborstelen.
Maar dan liever of meteen 4 weken of juist heel kort.

Jaina

Jaina

06-08-2018 om 14:03

Van alles

Ik ga graag op vakantie. Al woon ik een hele mooi omgeving waar je ook fijn vakantie kan vieren. Maar het gras is elders altijd groener (tijdens de zomer overigens letterlijk meestal). Vakantie kan van alles zijn. Het is een mooie gelegenheid om tijd door te brengen met elkaar en met anderen. Vrienden ver weg te bezoeken of samen met vrienden ver weg vakantie te vieren. Vakantie vieren met uitwonende kinderen die ver weg wonen en zo weer wat tijd met hun te hebben. Familie bezoeken in het buitenland.

Maar ook een nieuwe omgeving te verkennen. Een activiteit te ondernemen die thuis moeilijk is vanwege een ander landschap (bijvoorbeeld surfen als je aan de middelandse zee woont, bergwandelen als je in het laagland woont.. allemaal activiteiten waar je 'elders' voor moet zijn). Nieuwe dingen te zien. Bijzondere en unieke culturele dingen zien die er elders niet zijn. Lekker eten en lokale gerechten uitproberen.

Of juist een oude omgeving op zoeken. Een plaats waar je vroeger gewoond hebt of veel tijd hebt doorgebracht. Genieten van bekende restaurants, straten, stranden, oude vrienden en oude cafes.

Ik vind het zelf altijd erg waardevol en ga graag weg. Mijn man zit nu in zijn thuisland. Ik ga volgende week naar Nederland voor een week. We zijn samen nog twee weken naar zuidwest Frankrijk geweest om op de kleinkinderen te passen terwijl hun ouders op reis waren. En we gaan eind August nog naar Engeland voor een week met onze jongste kinderen. Geen hele spannende bestemminingen dit jaar maar wel heel fijn.

zebra

zebra

06-08-2018 om 14:44

ik kan prima

zonder vakantie. Al hebben we vroeger wel vliegvakanties gedaan maar nu eigenlijk geen behoefte meer aan. Als het zo uitkomt dat we wel gaan vliegen, dan is het om onze zoon op te zoeken tijdens een buitenlandse stage of minor waar je met de auto of trein te lang over doet.

Vakantie

Levert mij veel op: ontspanning, andere omgeving, het verruimt mijn blik, ik begrijp andere culturen beter door mij te verdiepen in hun cultuur, ik waardeer Nederland meer, andere natuur, verdieping van mijn relatie en het contact met mijn kinderen, veel lekkerder eten, nieuwe herinneringen... En nog wel meer

Dit hoeft niet perse met het vliegtuig, dat kan ook met een auto en een tent in Europa. Alhoewel ik mij afvraag of al die 1000den kilometers met de auto nu zo goed zijn voor milieu! Het zou fijn zijn als er binnen Europa een goed netwerk van zeer snelle treinen als Thalys komt, dat is een goede vervanger voor de korte vluchten, veel beter voor het milieu.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

06-08-2018 om 14:52

ik hou van vakantie!

Ik ga graag op vakantie. Andere wind om me heen, andere omgeving, ik kan er zo van genieten! Zelfs het bezoek in een buitenlandse supermarkt vind ik een avontuur! Ik ben niet iemand die alleen maar op het strand gaat liggen, maar ik hou wel van de omgeving ontdekken en foto's maken.

Helaas is het er wegens inkomensterugval en geen auto meer al een paar jaar niet meer gebeurd. Andere zaken gingen voor.

Maar ik ben het afgelopen jaar veel ziek geweest en ik was erg op mezelf teruggeworpen. Er was niemand die mijn sinaasappeltje uitperste, zeg maar. Ik lag veel op bed en kon niet veel meer, de dagen waren behoorlijk lang en eenzaam. Dat was enorm confronterend, want men vreesde dat mijn chronische ziekte (onomkeerbaar) erger was geworden, en moest ik nu zo de rest van mijn leven doorbrengen? Dat viel gelukkig mee, het bleek niet die chronische ziekte te zijn, al duurt het herstel nog lang en komt ooit de dag dat het wél definitief verslechtert en ik definitief beperkt word in mijn dagelijks leven.

Wat had ik een spijt dat ik mezelf al die vakanties had ontzegd, realiseerde ik me. Misschien kan het nu nooit meer, dacht ik toen ik zo ziek lag. Opeens wist ik mijn prioriteiten.

Zoals ik al zei, gelukkig viel het mee en toen ik weer wat beter werd nam ik me voor: ik ga elke cent opzij leggen voor een weekje ergens aan de Middellandse Zee, volgend jaar. Dan laat ik me lekker verwennen na al die rotmaanden, ik ga genieten van de andere omgeving, andere cultuur, andere mensen, ik ga dan ook een excursie doen (ja, de bekende tourist traps in een jeep of zo, reken maar dat ik er van geniet!). Vis eten in een taverne, een drankje aan een bar, genieten van de natuur en de stadjes of dorpjes.

Het geld voor reis en verblijf had ik al liggen, het sparen voor het lekkere eten en de excursies is inmiddels begonnen. Volgend voorjaar ga ik met zo'n vies vervuilend vliegtuig naar zo'n verfoeid resort in een toeristisch gebied en ik kijk er enorm naar uit!

Op vakantie dus. Goedkoop in het laagseizoen, dat is nog wel haalbaar. En ik ben van plan dat elk jaar te doen, zolang mijn gezondheid en financiën dat toelaten. Ik heb het zo gemist! Ik ga dit doen zolang het nog kan: zuinig aan doen en sparen voor de vakantie. Pluk de dag zolang het nog financieel en fysiek op te brengen is, en voor mij is dat vooral: elk jaar een weekje vakantie en er even helemaal uit. Dat is me duidelijk geworden tijdens mijn ziekte.

Ad Hombre

Ad Hombre

06-08-2018 om 15:52

Sally

Arme Sally. Ik lag vorig jaar rond deze tijd nog een paar weken zo ziek als een 🐕 in het ziekenhuis en ik kon me toen echt niet voorstellen dat ik een jaar later op een Aziatisch strand zou liggen dus ik begrijp wel een beetje hoe je je voelt. Een paar weekjes aan de Middellandse zee in het voor- of naseizoen is misschien ook het fijnst. Het is hier ook wel behoorlijk warm.

Dan levert een vakantie echt wel wat op

Sally MacLennane

Sally MacLennane

06-08-2018 om 16:04

Ik reis in mei, dan is het nog niet zo stikheet. Ik hoef die hitte sowieso niet
Het wordt dan wel een weekje, geen paar weekjes, maar daar ben ik al heel blij mee! Even een heel andere cultuur om je heen, andere mensen, ander eten, andere winkels, ik kijk er nu al naar uit en kan maar geen keuze maken waar ik heen zal gaan!

Sally MacLennane

Sally MacLennane

06-08-2018 om 16:06

Nogmaals Ad

Ze zeggen wel eens: "Je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt."

Dat blijkt inderdaad vooral als je ziek bent en niet weet hoe je vooruitzichten zijn...

Godzijdank valt het deze keer mee, maar je gaat de dingen wel anders waarderen.

Quality time

We zijn momenteel met onze vier kinderen in Oostenrijk. De dochters zijn 22 en 19, de oudste woont op kamers en de jongste is ook niet vaak thuis vanwege een en druk sociaal leven, de puberzoons zien thuis doorgaans op hun kamer iets met een beeldscherm te doen. Vakantie is dus familie quality time. Echt leuk om onderweg in de auto met zijn zessen met Abba's Super Trooper me te zingen, waarbij de puberjongens met hun pas verworven bard in de keel het achtergrondkoortje voor hun rekening nemen.

Verder vind ik vakantie fijn omdat je er even helemaal uit bent, je dingen ziet die we hier niet hebben en altijd wel iets van zo'n vakantie meeneemt. En recept, iets van de taal, en idee voor je huis, wat dan ook.

Ook altijd fijn is dat ik na een vakantie weer echt zin heb om naar huis te gaan.

skik

ZZPer

ZZPer

07-08-2018 om 12:08

helemaal weg

Ik heb een zaak aan huis, dus als ik thuis ben kan ik moeilijk aan het werk ontsnappen.
Vorig jaar hield mijn oude auto ermee op dus moest ik een nieuwe kopen (nodig voor het werk) en het jaar daarvoor had ik een nuttige maar dure zomercursus gevolgd. Twee jaar niet met vakantie dus.
Dit jaar ben ik 10 dagen met mijn volwassen (op zichzelf wonende, studerende) dochter naar het buitenland geweest en wat heb ik daarvan genoten! We hebben steden gezien en geluierd, lekker gegeten en goede gesprekken gevoerd. Ik was er helemaal uit. Ik kwam ook wel tot inzichten waartoe ik niet was gekomen als ik in de sleur was blijven zitten.
Ik vond dit echt een waardevolle vakantie die ik niet snel zal vergeten.

OND

OND

08-08-2018 om 15:56

Weer even jong, ongeremd. Vol wellust en passie

En dan kom je terug uit vakantie, je moet weer aan het werk, er is de dagdagelijkse sleur en de kinderen die ervoor zorgen dat je geen seconde privacy meer hebt. Je moet weer zelf koken, geen ontbijt buffet meer. Je moet weer zelf de was, plas en strijk doen en die momenten van passie worden vervangen door momenten van hoofdpijn, vermoeidheid en vechten tegen het saaie leven.
Tja, hoe zou het komen dat er zoveel scheidingen zijn, na de vakantie???

Niets mogen, niets moeten

Vakantie is een tijd om even weer de puntjes op de i te zetten want je kan niet even een was draaien of een stofzuiger ter hande nemen zoals je thuis gewend bent.
Even automatische piloot af.
Het dwingt je na te denken over wat je eigenlijk wel zou willen doen; door straatjes slenteren of zwemmen in zee etc.

En ook al ga je, weer eenmaal thuis, als eerste boodschappen doen terwijl je in de vakantie gewoon uit eten ging of een was draaien om de wasbeurt te verkleinen, ook na een week thuis ben je niet vergeten dat je ook thuis vaker een dag kan overslaan, net als in de vakantie.

Vakantie lijkt tijdelijk, maar onbewust blijft er toch iets van hangen.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-08-2018 om 00:18

OND

Is dat zo? Ik ken niemand waar dat voor geldt. Het is wel een goede relatieproef vóór een huwelijk. Als dat goed gaat komt het huwelijk ook wel goed (even erg luchtig gezegd). Dus eerst op vakantie, dan pas trouwen 😃

Kaaskopje

Kaaskopje

11-08-2018 om 00:47

Vakantie vs thuis

Nog even over de reactie van OND...Jong en ongeremd, vol wellust en passie... en thuis is dat volledig anders? Waar speel je dan toneel?

Pennestreek

Pennestreek

11-08-2018 om 21:50

Ik heb ook nooit zo’n vakantie gehad als OND beschrijft

Dus ik herken het niet zo. Hier hebben we juist in de vakanties weinig privacy, want de kinderen zitten altijd op je lip. Zitten we in twee hotelkamers, ieder met een kind in een tweepersoonsbed... Het ontbijtbuffet mis ik dan weer wel 😉. Ik hoef gelukkig ook niet te vechten tegen het saaie leven.
Wel kondigden man aan dat hij wilde scheiden na een mooie vakantie. Maar dat was ondanks, niet dankzij. En uiteindelijk is die scheiding gelukkig niet doorgegaan, maar daf terzijde.

Vakantie geeft mij tijd en ruimte, voor mezelf en voor de ander. Rust in mijn hoofd. Ik kan even loskomen van alle verantwoordelijkheden die ik voel in het dagelijks leven. Het brengt mij een andere kijk op mijn eigen leven. Ik zie weer even extra goed hoe blij ik ben met wat ik heb en waar ik woon. En ik geniet heel erg van andere omgeving, taal, eten. Ik doe inspiratie op, voor maaltijden, inrichting. Het brengt gezamenlijke herinneringen. Soms mooi, vaak grappig. Het brengt ons als gezin weer dichter bij elkaar. Om al dit ga ik heel graag op vakantie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.