Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Van welke muziek schiet jij vol? (of krijg je kippevel)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

10-01-2012 om 13:41

Ook hallelujah

Maar dan gezongen in het Italiaans door Il Divo. Werd vorig jaar op een crematie gedraaid van 2 mensen die op een noodlottige manier omgekomen zijn. De heftigste crematie die ik ooit meegemaakt heb.
Ik heb de cd daarna gekocht maar kan dit nummer echt niet met droge ogen luisteren, maar soms wil je gewoon even terugdenken aan deze mensen die er niet meer zijn.....

Lucky dube.

Lucky Dube's "It's not easy"


http://www.youtube.com/watch?v=Z3v09Rq9hzw (maar ook "slave" en "prisoner")
Bob Marley's "Redemption song"

http://www.youtube.com/watch?v=OFGgbT_VasI (prachtig filmpje ook)
Lauryn Hill's (Fugees) "Killing me softly".
Lauryn Hill &Bob Marley "Turn your lights down low"

eAs" target="_blank" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=JREcKmeAs

Janeway

Janeway

16-01-2012 om 16:46

Tarzan

Uit de musical van tarzan. Jij woon in mijn hart.. Ik zag het..en de tranen liepen over de wangen.. Moet daar nog steeds om huilen. En waarom.. De tekst grijpt mij aan.
Claudia de Breij.. Ook onwijs mooi dat stuk, onze zoon is ook depresief geweest. Gaat nu wel stuk beter maar is nog steeds 100%

Isabella

Isabella

16-01-2012 om 18:42

Tarzan ja

Ik schiet er niet van vol maar vind het ook prachtige muziek. Zoals het meeste van Phil Collins trouwens.

ishtar

ishtar

17-01-2012 om 08:58

Vanmorgen

(altijd handig , volschieten in de auto(NOT))
op de radio van Lange Frans 'nieuwe dag'
"gisteren is geweest, we moeten verder..."

mijk

mijk

18-01-2012 om 21:13

Vanavond wilde de kinderen muziek

tijdens het eten. Papa was er niet en ineens had ik ernstig filosofische gesprekken terwijl ik de kinderen voor het eerst off the wall liet horen. Ik was de klassieke jaren 80 michael jacksonfan vroeger... En ik schoot er ineens van vol. Zat ik vroeger huiswerk bij te maken en nu zit ik er met mijn EIGEN kinderen naar te luisteren..Bizar.......

Mijk

Fiorucci

Fiorucci

18-01-2012 om 21:20

Mijk

Ach ja....vroeger gingen wij elk jaar naar Herman Brood, die dan hier optrad in het plaatselijke jongerencentrum. Zoon speelt electrisch gitaar, en op een avond hoorden we hem boven ineens Saturday Night spelen, dat was een mooi kippevel moment.

mijk

mijk

19-01-2012 om 19:50

Oh fiorucci

da's ook mooi!!!

Mijk

Fiorucci

Fiorucci

20-01-2012 om 11:01

Mijk

Ja, was heel leuk, zijn muzieksmaak wordt breder, van de week hoorden we Santana..

Anne Carin

Anne Carin

20-01-2012 om 15:10

Ja, belle epoque

het hondje van Dirkie, helemaal mee eens. Wat een super, super zielig liedje is dat, daarbij houd ik het ook beslist niet droog!
En verder ook niet bij 'speeltuin' van Marco Borsato. Dat was net een hit toen ik net bevallen was van onze zoon. De tekst raakte me enorm en nog eens extra vanwege mijn eigen bevallinghormonen. Vooral dat stukje "en niemand ziet hoe klein je bent". Emmers vol..........

Lovemusic

Lovemusic

23-01-2012 om 23:33

Zoveel nummers

Lost van Anouk, toen zat ik vol met hormonen na de geboorte van mijn jongste. Als ik de eerste 5 seconden hoor van dit nummer, waar dan ook, dan schiet ik vol.
De Speeltuin van Marco, ook vanwege mijn kinderen en de gedachte alleen al...
Someone like you van Adele, erg pive, maar heeft te maken met een oude vriend. ook dan huil ik binnen 10 seconden ongeveer.
Wat zou je doen, Marco en Ali B, fantastisch nummer.
Careless Whisper van George Michael, gek genoeg niet vanwege eerste vriendjes of slijpen op school, maar juist een van de mooie herinneringen aan mijn weekeind bezoeken bij opa en oma.
Titanic song van Celine Dion, gewoon omdat het bij een prachtige film hoort, en omdat ze fantastisch zingen kan.
Maar op dit moment krijg ik ook kippenvel van Chris van The Voice, zijn stem is zo mooi met het nummer A-Team.
Maar net zo goed van Iris met haar nummers, zeker i.c.m. haar harp.

Eigenlijk zijn er zoveel nummers waar je kippenvel van krijgen kan, in welke situatie dan ook. Muziek kan je zo raken als het goed gebracht wordt.

Hanny61

Hanny61

24-01-2012 om 18:02

Combinatie van twee draadjes

Naast dit draadje loopt er ergens een draadje over melancholie/heimwee naar vroeger. Vanmorgen in de auto hoorde ik het nummer 'Oude Maasweg, kwart voor tien' van de Amazing Stroopwafels. Ik zat ineens met tranen in mijn ogen en verlangde naar de tijd dat ik in Rotterdam studeerde en de Stroopwafels op de opleiding een optreden gaven. Het was niet echt een probleemloze tijd (mijn vader was net overleden, ik was vreselijk verliefd op mijn huidige man en woonde samen met een ander), maar het was ook een spannende tijd en de toekomst nog zo vol beloften. Dat mis ik wel eens. Ik begin oud te worden...

costa

costa

25-01-2012 om 10:21

In de supermarkt

Loop ik vanmorgen in de supermarkt, in een rotbui want gisteren een vervelend gesprek met iemand gehad en het is de periode van de maand waarop ik niet op m'n best ben....hoor ik "you never walk alone". De tranen schoten in m'n ogen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.