Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Moeder

Moeder

03-01-2018 om 12:27

Vannacht gebeld

Vannacht om drie uur ging mijn mobiele telefoon. Ik was in de war en dacht nog dat het de wekker was. Ik realiseerde me dat dat twee uur te vroeg was en begreep toen dat iemand me belde. Onbekend nummer. Ik drukte het gesprek weg. Een paar seconden later ging hij weer over. Nu nam ik op, omdat ik bang was dat er iets gebeurd was.

Een man begon tegen me te praten en in eerste instantie dacht ik de stem van mijn vader te herkennen. Hij is 72 en kwakkelt met zijn gezondheid, dus ik schrok. Ik dacht dat hij compleet in de war was, ik verstond het niet goed.

Toen merkte ik dat het iemand was die ik niet kende. De man vroeg of hij me wakker had gemaakt en vroeg of ik hem ergens mee kon helpen. Ik was slaapdronken en vroeg wat hij nou toch zei. Hij zei weer dat hij me iets wou vertellen en of ik hem kon helpen. Hij leek een beetje verbaasd dat mik überhaupt luisterde en zei nog eens dat hij me wat wou vertellen, maar dat ik niet op moest hangen, omdat het nogal raar was. Toen heb ik de verbinding verbroken.

Heel vreemd...hebben jullie ook wel eens van die aparte telefoontjes gehad?

Klinkt als.....

Verwrongen stem..of je hem wilt helpen (wink, wink,eye, eye) met iets dat nog al raar was.. dat klinkt als een ouderwetse hijger uit het tijdperk van voor de mobiele telefoon met standaard nummerherkenning. Ruim vijfentwintig jaar geleden had ik er zo regelmatig last van dat ik op een gegeven moment een scheidsrechtersfluitje heb gekocht dat zo schel was dat het me niet zou verbazen als ik de viespeuk een permanente gehoorbeschadiging heb bezorgd.

Moeder

Moeder

03-01-2018 om 14:11

Haha

Ja, dat zeiden mijn dochters daarstraks ook. Mijn telefoon neemt automatisch alle gesprekken op, dus ik liet het ze horen (was geen verwrongen stem trouwens, ik was slaapdronken en besefte niet wat hij zei).
' Mam, dat is een viezerik! Hij was geil!'

Jemig, voel ik me even dom, ik dacht echt dat er misschien iemand in de problemen zat ofzo.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-01-2018 om 14:56

Geheim nummer?

Als het geen geheim nummer is kun je uitzoeken wie het is.

Triva

Triva

03-01-2018 om 15:00

Kaaskopje

Er stond toch echt 'onbekend nummer'.

Moeder

Moeder

03-01-2018 om 15:45

Onbekend nummer

Ik bedoelde met onbekend nummer dat het nummer afgeschermd was, niet dat het nummer mij onbekend was.

Haha

Wat een gewiekste geilneef dat ie op dat tijdstip nog zo bij de tijd is om nummerherkenning uit te zetten. Toevallig kreeg ik een week of wat geleden ook ineens een vaag telefoontje. Ik dacht de hijger net zo uitgestorven was als de dino, maar blijkbaar maakt het fenomeen een revival door. De elpee en het cassettebandje zijn ook weer helemaal hip.

Wel grappig dat je het niet doorhad.Ik was mijn onbevangenheid al vroeg kwijt. Als tiener ooit een advertentie in de provinciale krant in een gristelijk deel van Nederland gezet: meisje (15)zoekt vakantiebaan.

Het ouderlijk huis werd platgebeld. Geen een serieuze reactie. De eerste meneer was nog het keurigst. Die vroeg, na eerst geinformeerd te hebben naar schoolopleiding (3vwo)en eerdere werkervaring (zero) tenminste nog netjes welk werk ik wilde doen. Pas na mijn opgewekte "nou, eigenlijk alles wel" hield de vetklep het niet meer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.