Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

regenbui

regenbui

10-04-2012 om 12:43

Veilinghuis / verkopen oude sieraden

Hallo,

Om financieel wat lucht te krijgen, wil ik een aantal sieraden verkopen. Het zijn een paar antieke, mooie stukken.

Maar waar doe je dat? Ik heb bij een juwelier in de stad geweest, die wil ze wel in consignatie nemen, maar dat kan dan erg lang gaan duren.
Heeft iemand ervaring met een veilinghuis? Ik zag dat het veilinghuis hier in de buurt 25% berekend van de opbrengst, da's ook best veel.
Of zijn er betere manieren/plekken om een zo goed mogelijke prijs te vinden?

Ik hoor het graag,
regenbui

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Heb je haast?

Je zal niet de enige zijn die in deze tijd wat sierraden in de verkoop doet. Daarbij en daardoor ben je overgeleverd aan 'wat de gek ervoor geeft' (de sierradenkoper op de hoek, marktplaats).
Ik neem zomaar aan dat ook deftige huizen Sothebys (niet voor niks niet meer in Amsterdam) ook overspoeld worden, waardoor ook daar de prijs zakt.
Je moet een keus maken: of het geld pakken dat er op korte termijn te halen is (ook al is dat minder dan je dacht), of besluiten dat je die spullen toch niet kwijt wilt onder een bepaald bedrag en kijken of je 'een beetje armslag' uit iets anders kunt halen.
Kijk http://www.sothebys.com/en/catalogues/ecatalogue.html/2012/magnificent-jewels-n08843#/r=/en/ecat.fhtml.N08843.html+r.m=/en/ecat.grid.N08843.html/0/15/lotnum/asc/
Dat is de online juwelencatalogus van Sothebys en er staan ramingen bij. Horen jouw juwelen daar tussen? Het zou me niet verbazen als de firma inderdaad minstens 25% van de opbrengst wil hebben.
Groet,
Miriam Lavell

regenbui

regenbui

12-04-2012 om 13:18

Bedankt

Hallo Miriam,

Bedankt voor je tip. Ik had niet bedacht dat een 'groot' veilinghuis wat zou kunnen zijn, maar gezien de sieraden die daar staan, ga ik het wel proberen.

De veilingkosten die ik tot nu toe heb kunnen vinden zijn 20 - 25%, en dan soms nog inbrengkosten etc.

Ik ga Sotheby's maar eens benaderen en kijken hoe dat verder loopt.

groeten,
regenbui

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.