Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Jolanka

Jolanka

19-02-2017 om 19:46

Verjaardag collega

Ik werk al een aantal jaren bij een klein bedrijf. Destijds was ik ongeveer de tiende werknemer, naast 2 eigenaren, inmiddels zijn er ruim 20 mensen in dienst waarvan ongeveer de helft meestal op locatie werkt.
Als iemand jarig is, trakteert diegene op taart, verder wordt er niets speciaals gedaan.

Nu heb ik sinds vorig jaar een nieuwe collega, die bij mij en een andere collega op de kamer zit. Afgelopen jaar, bij onze verjaardagen, heeft ze voor ons beiden een cadeau gekocht (bos bloemen voor mij). Ik hou zelf helemaal niet van dat soort 'opgedrongen verplichtingen', maar nu is zij binnenkort jarig en ik vind het ook een beetje vervelend om haar nu niets te geven.
Vorig jaar heeft zij ook niets van ons beiden gehad. En als ik nu wel iets doe, dan is het vanaf nu ook iets dat er elke verjaardag bij hoort. Dus niets geven leidt in ieder geval niet tot een verplichting waar ik niet aan mee wil doen.

Wat zouden jullie doen? Het gaat mij er niet om wat iedereen doet in zijn werk situatie, ik ken het zelf ook niet uit andere banen om je collega privé een verjaardagsattentie te geven, ik weet dat er mensen zijn die het wel doen onderling, bv met collega's op de kamer of op de afdeling. Maar meestal is dit iets wat al bestaat en waar nieuwe medewerkers in mee gaan en eigenlijk heb ik er dus helemaal geen zin in!

Guera

Guera

19-02-2017 om 20:47

Sja