Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vingerafdrukkendatabase gaat hopelijk niet van de grond komen

Hoopvol nieuws, vind ik.
http://www.nu.nl/politiek/2438044/opslag-vingerafdrukken-verliest-meerderheid-kamer.html


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

04-02-2011 om 14:50

Pluk

Je kent duidelijk de Italiaanse manier van doen niet. Die vingerafdrukken in het paspoort is al 3 keer uitgesteld nou gaat het per maart 2011 of zelfs pas in 2012 in.
Maar het belangrijkste verschil is dat hier de vingerafdrukken NIET in een database gaan. Ik vind het niet ethisch dat ik als ouder voor mijn kinderen beslis dat ze levenslang in een één of andere database terecht komen. Voor alle overige registratie heeft hier de minderjarige het recht om zodra hij/zij 18 wordt alle informatie te laten wissen omdat die daar per slot van rekening niet zelf voor gekozen heeft.
Groeten Primavera

Pluk53

Pluk53

04-02-2011 om 17:09

Primavera

"Voor alle overige registratie heeft hier de minderjarige het recht om zodra hij/zij 18 wordt alle informatie te laten wissen omdat die daar per slot van rekening niet zelf voor gekozen heeft" Ik neem aan dat ze in Italie een equivalent hebben van een sofi#, van een burgerlijke stand. Die data blijft toch gewoon staan . Waarom zou het registreren van een vingerafdruk op ethische bezwaren stuiten, en registreren van je lengte en kleur ogen niet? Je pasfoto wordt ook digitaal opgeslagen, ook heel vreselijk zeker?

Plien

Plien

04-02-2011 om 18:46

Primavera

Volgens mij hoeven hier alleen kinderen vanaf 12 jaar hun vingerafdruk te geven. Mijn peuter was het daar overigens niet mee eens, die wou ook wel

Ben het verder 100% met Genista eens.

Primavera

Primavera

04-02-2011 om 19:57

Omdat pluk

Omdat lengte en oogkleur geen gegevens zijn waarmee er van mijn identieteit misbruik kan worden gemaakt, met een vingerafdruk wel. Eens zijn er hier door een foutje van iemand alles inkomstengegeens van iedereen openlijk via internet opzoekbaar geweest. Dat was binnen een dag weer herstelt, maar ondertussen waren er natuurlijk ik weet niet hoeveel copiën al gmaakt. Dat kan ook met andere databases gebeuren. Ze zijn kraakbaar en er sluipen fouten in.
Bovendien als ik hoeveel onzin er in bleek te staan toen ik het medische dosier van mijn zoon opvroeg en hoe klakkeloos die worden opgepikt door iedere volgende hulpverlener die het leest voor waar aangenomen worden. Zelfs als je ze verbetert kost het moeite om ze te overtuigen dat er een vergissing is gemaakt bij het op of overschrijven.
Ander electronisch voorbeeld. We krijgen al twee jaar lang de rekening van de gemeente opgestuurd voor doorgangsrechten van een adres waar we helemaal nooit gewoond hebben. De straatnaam en huisnummer komen overéén met ons vorige adres, maar het betreft een andere plaats. Verkeerd in de computer ingevoerd en geloof het of niet er moet misschien zelfs een vredesrechter aan te pas komen om te voorkomen dat we een boete moeten betalen wegens te laat betalen van een doorgang die niet eens blijkt te bestaan. Of er staat iemand voor de deur om de auto in beslag te nemen voor een rekening waarover allang een betalingsregeling is getroffen die inmiddels ook al bijna afbetaald is, maar die door een foutje in het systeem niet aan de juiste data is gekoppeld. Werkelijk een foutje is menselijk, maar zodra je die fout in een hersenloze computer invoert wordt dat al snel tot een gigantische puinhoop opgeblazen.
Groeten Primavera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.