Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

jessica 5

jessica 5

10-03-2012 om 00:55

Voedselverspilling


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

12-03-2012 om 22:40

Jumbo is goedkoop met A-merken, maar het C-merk is in prijs vergelijkbaar met euroshopper bij AH. Toen hier een AH kwam ben ik de prijzen zelf gaan vergelijken, daar en bij de Jumbo. En dan de prijzen van de artikelen die zelf regelmatig koop, vooral de goedkopere spullen. En de conclusie was dat ik gewoon boodschappen kon doen bij de supermarkt waar ik toevallig in de buurt ben.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-03-2012 om 00:03

De Jumbo is net te ver bij ons vandaan voor de dagelijkse boodschappen. Ik zal er vooral komen als ik vanuit de stad een paar boodschappen mee moet nemen. Een keer in de twee maanden is al vaak eigenlijk.
Natuurlijk wil ik ook goed warm eten. Het is mij eigenlijk nog nooit gebeurd, bedenk ik mij nu, dat ik een hamburger (of nugget, of ... wat dan ook) echt te lauw vond om te eten. Ik heb laatst in een 'echt' restaurant gegeten en daar vond ik het vlees eigenlijk net niet heet genoeg. Blijkbaar hadden ze het net niet goed getimed met de rest van onze bestelling, ik weet het niet. Ik constateer zoiets, denk in stilte 'had iets warmer gemogen' en eet dan toch door. Net niet heet genoeg is voor mij dus niet snel reden voor klagen. Wat doen ze ermee als je het teruggeeft? Warmen ze het op? Lijkt me de smaak niet echt ten goede komen. En als ze het weggooien vind ik dat zonde van het vlees.
Ik kan me van 1 keer herinneren dat ik mijn eten teruggegeven heb. Ik was zwanger en had telefonisch doorgegeven dat ik zoutloos moest eten. Het eten wat ik kreeg was beslist niet zoutloos. Ik kreeg nieuw eten, maar ik proefde nog steeds een beetje zout. Bij navraag was het commentaar dat dit zo zoutarm als voor hen mogelijk was klaargemaakt was. Ik besloot dat ik niet meteen in de problemen zou komen als ik dan toch maar door zou eten, maar het restaurant had voor mij afgedaan, ondanks het gratis drankje wat we als goedmakertje kregen. Ik heb mijn grenzen dus

Kaaskopje

Kaaskopje

13-03-2012 om 00:05

Oh ja... super de boer

Ik heb ook altijd begrepen dat super de boer duurder was dan ah, c1000, deka, etc.. Ik denk dus wel dat de buurt rond de nieuwe Jumbo blij is.

Werken in de supermarkt

Ik werk zelf in een supermarkt en wat je daar soms ziet........... aan de ene kant wordt er verschrikkelijk veel weggegooid, vooral van de KW (Kruidenierswaren) alles wat op datum is gaat de vuilnisbak in. Mijn baas wil niet met korting verkopen wanneer een product op datum is; hij gooit het liever weg dan dat hij korting geeft zegt hij........... ik vind het ronduit schandalig wat er zo de vuilnisbak in verdwijnt!

Aan de andere kant......... vlees en vleeswaren; gisterenmorgen was ik aan het werk en moest ik even op de slagerij zijn. Daar waren ze bezig met de hele voorraad speklappen, gehakt en boomstammetjes ed om te pakken; het stond op de 12e en werd opnieuw verpakt met een sticker voor de 15e......

Ik gebruik dus heel goed mijn ogen, mijn neus en mijn gezond verstand

bibi63

bibi63

13-03-2012 om 15:49

Of deze....

Ik was aan het eind van de middag in de super en wilde o.a. een zak voorgesneden boerenkool kopen. Ik pak een zak uit het schap en kijk naar de 'verpakkingsdatum' die erop is vermeld. Dit bleek de datum van de volgende dag te zijn. Toen ik hier een medewerker over aan sprak, was het antwoord: 'ja, dat klopt, wij moesten van de chef vooruit werken'............
Gr. Bibi

Of deze

Jaaaaren geleden in een groentenzaak gewerkt. De pakjes voorverpakte kriel en soepgroenten die over de houdbaarheidsdatum waren werden geopend en de inhoud werd gevoegd bij de bak "verse" krieltjes resp. soepgroenten.

Groeten,

Temet

jessica 5

jessica 5

13-03-2012 om 23:48

De lidl

Had dit in het advertentie foldertje zien staan.
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/25840.htm
Ga toch maar eens kijken of ik daar van kan profiteren.

Grappig

Ik pak juist de oudere zakken groente en zuivel zodat het niet weggegooid hoeft te worden. Als ik tenminste weet dat ik het op tijd ga opeten. Biologische melk heb ik uit zo'n houdbare fles (frankrijk), dus bederft niet snel.
Yoghurt proef ik gewoon, soms na 2 weken nog prima te doen, de biologosche variant. Hooguit is het nog zuurder

Ik vond de zembla uitz. erg nuttig om weer eens te veseffen hoeveel er wordt weggemikt. En vooral hoeveel onnodige verpakking er is. En dat dumpater diven/ supermarktafval uit containers plukken is geweldig, dat wil ik ook gaan doen!

Inspirerend dus en nu vasthouden, die gedachte!

app-sent

Slimme lidl

Dan kom je zeker volgende week terug ;o)

jessica 5

jessica 5

15-03-2012 om 00:04

Shonagh

Ja dat is slim, maar andere supermarkten hebben spaar punten e.d., dan is dat toch ook een "lokkertje" voor de klanten om maar steeds terug te komen om die spaarpunten te halen?.
Trouwens ik doe heel veel boodschappen daar bij de Lidl (stukken goedkoper) dus terug komen doe ik toch wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.