Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Lidewei

Lidewei

08-02-2012 om 13:27

Volwassen probleem kind

Ik heb een situatie in mijn familie waar ik jullie advies over zou willen hebben. Het nichtje (25) van mijn man veroorzaakt een hoop problemen en de familie is ten einde raad. Ze liegt, bedriegt, tankt zonder te betalen, betaald geen verzekeringspremie, ontfutselt oud tante het pinpasje, en de vooral financiële problemen stapelen zich op. De moeder van t nichtje, betaald telkens de schulden en regelt het weer zodat t goed gaat, maar telkens weer vervalt ze in haar oude gedrag. Binnen no time heeft t nichtje weer duizenden euro's schuld en met de tijdelijke baantjes die ze telkens heeft kan ze dat bijna niet bekostigen. Hoe ze telkens aan werk komt, is me een raadsel, maar ze houdt het werk nooit lang. Het is een wonder dat ze uberhaupt werk heeft af en toe. Het nichtje woont weer thuis, noodgedwongen omdat ze uit de woning is gezet (geen huur betaald). De moeder van t nichtje moet alle kasten en deuren op slot doen, want ze steelt alles. Nu is mijn vraag, waar kan er hulp gezocht worden? Het nichtje is al eens naar een psycholoog geweest, maar na enkele sessies hoeft ze niet meer terug te komen want alles is goed. Er worden ook de vreselijkste dingen gelogen; zoals mijn moeder heeft kanker en komt binnenkort te overlijden. Terwijl dat niet is! De moeder van t nichtje wordt overal waar ze komt geconfronteerd met het wangedrag van haar dochter. Onlangs hing de foto van t nichtje bij een tankstation; gezocht wegens niet betalen. Het is toch verschrikkelijk?
Maar wat moet je? Je kind op straat zetten? Welke hulpinstantie kun je inschakelen?

Lidewei

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geef haar aan

Klinkt hard, maar het is niet anders. Inderdaad, er zal geen hulp komen als dat meisje niet wil.
Wat tante kan doen is haar dochter aangeven bij de politie. Ze heeft de foto herkend, ze weet wie de benzinedief is. Dan komt de politie nichtje halen, op zijn minst voor verhoor.
Dat is natuurlijk iets vreselijks om te doen, maar aan dit soort ziekelijke leugenachtigheid is door familie niks te doen. Steeds maar haar schulden betalen, haar opvangen als ze op straat gezet wordt (begrijpelijk, het is je kind) helpt ook niet.
Via een traject van aangifte en veroordeling, kan het meisje wel in een gedwongen hulpsetting belanden. Niet meteen, maar bij de zoveelste veroordeling wel.
Dat traject moet wel een keertje beginnen.
Bovendien moet je tante voorkomen dat zij zelf meegesleurd wordt in de leugens en het diefstal. Vandaag of morgen draait tante daar ook nog voor op omdat nichtje zijn fijne vlotte babbel heeft: nichtje geeft tante aan bijvoorbeeld (ik was het niet, zij was het, ik moest het van haar doen).
Tante moet door een proces heen. En als je haar werkelijk wilt helpen en zij kan zich er zelf niet toe zetten om nichtje aan te geven, doe het zelf. Voor je tante en je nichtje.
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.