Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Theekopje

Theekopje

17-01-2019 om 15:49

Voorbereiding

Over een paar maanden hebben wij een feest te vieren. Het plan is om dat te doen bij een feestgelegenheid in de buurt. We willen een high tea doen. Aantal gasten zal tussen de 65 en 80 zijn zo ongeveer. Nu willen we bij de locatie de boel door gaan spreken. Datum is gereserveerd, maar begin- en eindtijd en welke hapjes en drankjes er geserveerd gaan worden nog niet. Er is dus ook nog geen bedrag of regeling (uitkoop of per consumptie) afgesproken. Daarvoor gaan we over 2 weken langs.

Eigenlijk verwachtte ik dat we bij die gelegenheid ook wat hapjes zouden kunnen proeven, zodat we op basis van ervaring/smaak kunnen bepalen wat we wel en niet geserveerd willen hebben. Maar daar werkt de eigenaar niet aan mee. Wat vinden jullie? Is dat een rare vraag? Ik vind het moeilijk om te bepalen wat ik wel en niet wil vanaf papier. En het gaat natuurlijk om een serieus bedrag. Dan wil ik wel iets waar ik zelf achter sta en blij van word.

Ik wil morgen even bellen (communicatie verliep tot nu via de mail), maar ik wilde even bij jullie checken of mijn verwachtingen nou zo raar zijn, of dat ik wel een punt heb.

Tine Winkel

Tine Winkel

17-01-2019 om 16:03

Mijn ervaring

Is dat er lang niet altijd de mogelijkheid is om te proeven. Soms huurt de feestgelegenheid nl weer catering in... dat zou je dan wel weer kunnen vragen en bij de cateraar kijken naar recensies, bv via FB

Triva

Triva

17-01-2019 om 16:03

vraagje

Móet je daar de catering/eten ook afnemen? Kan dat niet elders? Ik kan me best voorstellen dat het een dure grap is voor bepaalde gelegenheden om zomaar hapjes te maken voor jou om te proeven terwijl dat geen probleem is bij een gelegenheid die alle dagen high tea verzorgt.

Stickertje

Stickertje

17-01-2019 om 16:19

"testlunch"

Als jij een high tea wilt doen en je kunt daar niet iedere dag aanschuiven voor een high tea dan snap ik dat proeven niet vanzelfsprekend is.

Toen mijn ouders hun 50 jarig huwelijksfeest wilden vieren zijn wij met het kerngezin. (ouders en alle 3 de kinderen) een proeflunch gaan doen.
Vooraf verzameld bij mijn ouders en instructies gekregen.
We willen zoveel mogelijk proeven van de kaart dus graag allemaal wat verschillends bestellen en dat hebben we gedaan. 5 voorgerechten, 5 hoofdgerechten en 4 desserts. Vooraf goed gekeken wat wel geschikt was voor in een diner en wat niet dus weloverwogen alles besteld en heerlijk van elkaars bord zitten proeven en zo tot een besluit gekomen wat er wel en niet in het diner zou kunnen komen.

Toen de eigenaar in de gaten kreeg wat wij aan het doen waren, kregen we de drankjes van het huis.

Ook een idee om te proeven wat de goede man maakt.

Alison

Alison

17-01-2019 om 16:29

Andere gelegenheid

maar voor de koffietafel van mijn moeder zijn we gaan lunchen bij het restaurant. Niet helemaal hetzelfde maar je krijgt in ieder geval een indruk van de kwaliteit. Naderhand hebben we met de eigenaar alles meteen geregeld en kregen we een kopje koffie van de zaak.
Veel zaken werken met niet al te royale marges en dan kan een gratis proeverij er gewoon niet af, nog afgezien van de organisatie als die gerechten niet standaard op de kaart staan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.