Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vraag nav jupiler-reclame (miriam ?)

Ik ben al enige tijd geïntrigeerd door de postercampagne voor Jupiler, waarvan ik overigens niet weet of die door het hele land gevoerd wordt.

Voor degenen die 'm niet kennen: je ziet een glas Jupiler, daarboven in grote letters "Voelt meteen goed"

en onder het glas, in een kleinere letter "Jupiler. Mannen weten waarom".

Natuurlijk is het sexistisch te doen of mannen wel, en vrouwen (dus) geen verstand van bier hebben, maar daar gaat het mij niet om.

De boodschap 'mannen weten waarom'lijkt te zeggen: stoere jongens drinken Jupiler. Dit is een stoer biertje, voor Echte Kerels.
Maar naar mijn idee is de uitdrukking 'het voelt goed' (en zeker 'het voelt meteen goed') meer vrouwenbladennederlands. Ik betwijfel of ik een man dit ooit heb horen zeggen, eigenlijk.

Kortom: de reclame tapt (pun intended) uit twee heel verschillende vaatjes en is daarmee een beetje innerlijk tegenstrijdig.

Vindt iemand dit ook? Of zit ik uit mijn nek te kletsen? Is 'het voelt goed' inmiddels ook onder stoere bierdrinkende mannen volledig gemeengoed geworden?

Miriam, jij zit in die branche, wat vind jij ervan?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jaymza

Jaymza

09-01-2009 om 10:49

En deze dan!

Gisteren zag ik een reclame met verwarrende beelden van benen en voeten en eindigde met een tampon die op het scherm afkwam waarna alles zwart werd. Het was reclame voor een verzorgingsproduct voor de vagina! Alles gefilmd vanuit de vagina.
Deze wil ik kandidaat stellen voor de volgende prijs van de meest walgelijke reclame.

Jaymza

toja

toja

09-01-2009 om 16:49

Jaymza

dat ben ik nou volledig met je eens! Vooral die tampon op het einde.. Brrrrrrr) Man zat ook met afschuw (en grote ogen) te kijken.
Groetjes

Jaaaa

Ik zag hem net voor het eerst maar ik vond het ook een idiote reclame. Nog geen eens zozeer walgelijk, maar wel echt raar.
Overigens vond ik ook dat het meer mannenbenen leken dan vrouwenbenen. Maar dat kan aan mij liggen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.