Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

vraag over passend toewijzen sociale huurwoning

Ik ben benieuwd of iemand hier iets meer van weet.

Wij zijn kandidaat voor een huurwoning die net even wat ruimer is dan waar we nu wonen.
De woningbouwvereniging is nu onze financiën aan het bekijken i.v.m. de regels rond passend toewijzen. Ik ben zo benieuwd wat daar uit komt.

Ons inkomen volgens de inkomensverklaring is geschikt voor deze woning, maar volgens de loonstrookjes die we ook moesten inleveren van de afgelopen 3 maanden is het inkomen te laag. Ik kan natuurlijk gewoon geduldig afwachten, maar ik vind het zo spannend. Op internet lukte het mij niet hierover iets te vinden. Wel dat als je op grond van de inkomensverklaring de woning niet toegewezen zou mogen krijgen, je nog kans hebt op grond van de loonstrookjes. Maar bij ons is het dus net andersom.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

11-06-2018 om 20:36

begeleidend briefje

Als de inkomensverklaring klopt, en de loonstrookjes inmiddels niet meer, doe er dan een begeleidend schrijven bij dat het juiste/recentste loon op de inkomensverklaring staat vermeld.

Dees

Dees

11-06-2018 om 21:36

Tja

Dus eigenlijk verdien je niet genoeg? Als de verklaring ouder is en de strookjes nieuwer dan heb je kans dat het afgewezen wordt logisch ook, want je hebt minder te besteden.

Thera

Thera

11-06-2018 om 22:11 Topicstarter

Ja logisch

Het is heel logisch, maar ik hoop dat er kans is dat ze alleen naar de inkomensverklaring kijken. Ons inkomen schommelt nogal eens, het is ook wel eens te hoog geweest. Toen konden we ook al niet verhuizen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-06-2018 om 23:33

Langere periode

Vraag dan of je een langere periode mag aanleveren.

Als ze niet akkoord gaan. Iets met slapende honden etc.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.