Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Mrs. Robinson

Mrs. Robinson

02-11-2018 om 10:20

Vraag over postcrossing

Mijn dochter doet sinds kort aan postcrossing. Nu verschijnt er in haar "wall" elke keer de kaart die ze ontvangen heeft. Zelf heeft ze dat niet geüpload. Hoe zit dat? Doen andere postcrossers dat dan? Of gaat dat automatisch en hoe kan dat??

Mrs. Robinson

Mrs. Robinson

02-11-2018 om 10:21

en die ze zelf verzonden heeft

...staan er ook op zie ik net.Heeft ze ook niet zelf gedaan..

Flavia

Flavia

02-11-2018 om 10:35

uploaden

de verzender en de ontvanger kunnen ze uploaden, ze worden gelinkt aan de code die je krijgt en gebruikt voor de registratie.

Dus als de zender 'm upload en jij bevestigd ontvangst komt ie in jouw rijtje ontvangen te staan.
En als de ontvanger 'm upload idem dito.

Mrs. Robinson

Mrs. Robinson

02-11-2018 om 10:36

Maar

Wie heeft die foto dan gemaakt?

Flavia

Flavia

02-11-2018 om 10:56

uploader

de uploader maakt de foto. gewoon zoals je een andere scan maakt, met je telefoon of met de printer. En dan hang je dat als bestand er aan.

Mrs. Robinson

Mrs. Robinson

02-11-2018 om 12:59

Oké

thnx, dan is het toeval, of juist gebruikelijk dat iedereen alle kaarten uploadt. Mijn dochter heeft dat nog geen enkele keer gedaan, maar alle kaarten die ze tot nu toe verzonden en ontvangen heeft, verschijnen in haar wall.

Brianna F

Brianna F

02-11-2018 om 13:25

gebruikelijk

De meeste van mijn ontvangers zetten hun eigen kaart of de kaart die ze ontvangen heeft op de wall.

Flavia

Flavia

02-11-2018 om 13:26

niet

ik heb het nooit gedaan. Het is leuk, maar geen verplichting.

Miekemieke

Miekemieke

02-11-2018 om 19:03

altijd

Van alle kaarten die ik verstuur load ik de afbeelding op, het is ook een beetje gebruikelijke dat degene die verstuurd de afbeelding upload.
Je hebt een app die heet fotoscan en daar kan je heel makkelijk je kaarten mee scannen, tip voor je dochter!

Mrs. Robinson

Mrs. Robinson

02-11-2018 om 20:08

Miekemieke

Begrijp ik dat het ook een soort vriendelijke geste naar de geadresseerde is? Ik zal mijn dochter de tip doorgeven, dank je wel!

Verder vind ik het een heel leuk concept, postcrossing, heb zomaar zin om ook mee te gaan doen maar vrees dat ik het na 3 kaarten alweer vergeet in de waan van de dag.

Miekemieke

Miekemieke

03-11-2018 om 09:37

Mrs Robinson

Het is ook een soort van 'digitale' verzameling, op de wall kun je dan zien wat je verstuurd en ontvangen hebt. Er zijn ook postcrossers die alle foto's rubriceren op onderwerp op online fotoalbums. Zitten hele mooie verzamelingen bij.

Niet alle postcrossers hebben de mogelijkheid of kennis om foto's te uploaden dus dan is het goed om als verstuurder de foto's te scannen dan is de afbeelding zeker digitaal.
Als ik een kaart verstuur dan check ik ook altijd even of diegene niet reeds dezelfde kaart ontvangen heeft, je doet dat door naar de wall van diegene te gaan en dan netherland aanklikkenaan dan krijg je alle kaarten te zien die vanuit Nederland naar betreffende postcrosser zijn verstuurd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.