Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Latino

Latino

29-01-2011 om 12:47

Vraag over reptielen

Wie kan me uitleggen waarom prooidieren en reptielen bevriend met elkaar zijn? Helpen ze elkaar soms en zo ja hoe?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

29-01-2011 om 13:50

Nou...

Dat lijkt me een leuke vraag voor dit forum:
www.reptiles4life.nl
Ik weet veel van reptielen, maar dit nou weer niet.

Ha (ot)

Ik geloof dat ik nu ook eindelijk weet wie Fio is

en on topic, misschien zijn reptielen niet lekker?

Kaaskopje

Kaaskopje

29-01-2011 om 16:39

Eet een krokodil

geen konijn als het zo te pas komt dan?
Bij kleine reptielen naast zoogdieren stel ik me voor dat béide soorten prooidieren zijn en dus daarom ongevaarlijk/vriendelijk voor elkaar.

Fiorucci

Fiorucci

29-01-2011 om 17:45

Latino

Over welke prooidieren en reptielen heb je het eigenlijk? Want dit is wel heel breed natuurlijk.

Latino

Latino

29-01-2011 om 18:54

Allerlei

De vraag ging over reptielen in het algemeen.
Volgens mij is het iets in de trant van:

Reptielen eten dode knaagdieren maar houden levende knaagdieren te vriend want die kunnen hun ook aanvallen.

Tinus_p

Tinus_p

29-01-2011 om 20:15

Onzin

latino:
"Reptielen eten dode knaagdieren maar houden levende knaagdieren te vriend want die kunnen hun ook aanvallen."
Reptielen eten juist _levende_ dieren, en dierentuinen/terrariumhouders lopen juist vaak tegen het probleem aan, dat bv slangen weigeren om dood voer (zoals dode ratten of muizen) te eten.

Vriend google leverde dit op
http://www.dierenforum.nl/forum/viewtopic.php?f=27&t=36203
http://www.disneytwins.nl/slangen.htm

Fiorucci

Fiorucci

30-01-2011 om 08:38

Welnee latino

Reptielen eten juist het liefst levende knaagdieren. In gevangenschap worden dode dieren zelfs een beetje opgewarmd, en voor hun neus een beetje heen en weer gslingerd om jachtinstinct op te wekken. Een slang is absoluut dol op muizen, ratten of nog groter (afhankelijk van het formaat slang) maar dan om op te eten! In het wild eet een slang geen dode dieren.

Fiorucci

Fiorucci

30-01-2011 om 09:06

En daarbij:

Slangen leven solitair, alleen. Ze zoeken elkaar alleen op voor de voortplanting, en maken geen vriendjes..
Hier een leuke site met veel info:
http://slangeninformatie.come2me.nl/

Latino

Latino

30-01-2011 om 21:57

Ik ben het ermee eens dat de vraag vaag is. Volgens mij is het toch iets in de trant van een slang eet muizen maar een muis kan ook aan een slang beginnen vandaar "bevriend" tussen aanhalingstekens. Meer kan ik er niet van maken maar ik sta open voor alle suggesties.

Fiorucci

Fiorucci

31-01-2011 om 10:17

Soms

Soms voeren mensen liever geen levende prooi, omdat het een enkele keer weleens voorkomt dat de rat de slang aanvalt. Bijvoorbeeld als de slang op een verkeerd moment wordt gevoerd. Soms wil een slang niet eten omdat ie op het punt van vervellen staat bijvoorbeeld. en soms hebben ze gewoon nog even geen trek.

Coco

Coco

31-01-2011 om 16:45

Xanneke

Een stokstaartje is geen knaagdier maar een roofdier (een kleintje weliswaar, dus ook vaak prooidier). Het heeft absoluut geen probleem met het verorberen van een slang.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.