Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

diedeltje dei

diedeltje dei

22-09-2009 om 08:56

Vraagje over pgb

Dag,
ik moet per half jaar het bestede PGB verantwoorden. Nu hield ik van het eerste half jaar geld over, wat ik nu heel goed kan gebruiken. Mag dat? Of moet ik het terugbetalen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MM.

MM.

22-09-2009 om 11:38

Ja, mag

De toekenning van je budget is voor een heel jaar (vermoed ik) en de afrekening dus ook. Dus ja, het mag. Als je het zeker wilt weten: bel even met je zorgkantoor.

MM

diedeltje dei

diedeltje dei

22-09-2009 om 19:46

Fijn

bedankt voor het antwoord MM!

Brianna F

Brianna F

22-09-2009 om 21:20

Maarrr

Van mijn vriendin hoorde ik dat als ze PGB overhoudt in een jaar, ze dat het jaar daarop gekort krijgt, dus ze probeert het altijd helemaal te gebruiken.

anna van noniemen

anna van noniemen

22-09-2009 om 21:42

Die kans

is aanwezig, soms als je een goed verhaal hebt, willen ze het nog wel een keer door de vingers zien, maar probeer het zoveel mogelijk op te maken....

MM.

MM.

22-09-2009 om 23:38

Logisch toch brianna

Wat je in een jaar overhoudt (=wat je niet administratief hebt verantwoord) moet worden terugbetaald, en terecht natuurlijk. Dat gebeurt doorgaans door het te verrekenen met de eerstvolgende betaling van het nieuwe jaar.
Het is dus een denkfout en zeker geen korting: je vriendin heeft gewoon het hele nieuwe pgb ter beschikking.

MM

Nee

Wij redden het elke keer niet om het hele budget op te maken en betalen het inderdaad terug. We zijn nooit gekort daardoor (maar je praat dan ook niet over duizenden euro's hoor, laatste keer 200 euro ofzo).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.