Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Zeetakje

Zeetakje

06-01-2021 om 12:13

Vraagje voor Ad (link mondkapjes)

We zijn bijna door onze voorraad mondkapjes heen en ik herinner me dat je ooit een paar links hebt geplaatst van leveranciers die een stuk betaalbaarder zijn dan waar wij ze bestellen. En ik vermoed daarnaast ook dat je goed hebt uitgezocht welke leveranciers betrouwbaar spul sturen.
Met het oog op een erg kwetsbaar kind en de Engelse variant die er ook hier aan lijkt te komen gaan ze hard. Ik kan je links alleen nergens meer vinden. Zou je ze nog een keer willen plaatsen? Dankjewel alvast.

Ad Hombre

Ad Hombre

06-01-2021 om 12:36

Links

Ik heb ze zelf een paar weken terug besteld bij distrelec:

https://www.distrelec.nl/search?q=ffp2

Aura Particulate Unvalved Respirator, FFP2 (3.17 excl BTW)
Aura Particulate Unvalved Respirator, FFP3 (8,45 excl BTW)

3M dus dat zal wel betrouwbaar zijn. Deze kun je wel bestellen, maar zijn nu niet in voorraad, ik geloof dat ze in februari weer zouden komen. Passen en zitten goed, geen klachten over.

Deze zijn wel in voorraad:

Particle Filtering Face Mask, FFP2 (3,09 excl BTW)

Daarnaast kwam ik deze tegen. Misschien een minder vertrouwenwekkend merk, maar de prijs (1.25) is aanzienlijk lager.

https://hulptroepen.nu/product/ffp2-mondkapjes-40-stuks/

Die heb ik niet uitgeprobeerd, dus ik kan er weinig over zeggen. Sowieso kun je als leek moeilijk bepalen of de beloofde 95% filtering wel gehaald wordt.

Ik heb zelf een voorkeur voor maskers met elastiek wat over je hoofd gaat i.p.v. over je oren, maar dat schijnt bij bepaalde haardrachten/brillen weer juist minder prettig uit te pakken.

Tine Winkel

Tine Winkel

06-01-2021 om 13:42

graag wel een type zonder valve

die valve laat je makkelijk uitademen, maar daardoor komen dus ook jouw deeltjes naar buiten. Met valve beschermt dus wel de drager, niet de omstander.

Zeetakje

Zeetakje

06-01-2021 om 14:28

Fijn

Dat is snel. Super.

Ik ga me eerst maar verdiepen in die van de hulptroepen. Dat scheelt wel heel veel geld en het testnummer komt overeen met veel andere, dus eigenlijk kan ik me niet goed voorstellen dat ze niet doen wat ze moeten doen. Er staat op die site ook nog een verpakking van 50 stuks voor 69 euro, dus ik ga de foto's even met elkaar vergelijken voor de pasvorm enzo. Dochter, die ze het meest nodig heeft, wil oorelastieken i.v.m. haar wisselende kapsels.

Ik bestel meteen een doos type IIR, voor de snelle winkelbezoekjes. Scheelt ook veel geld. We bestelden voorheen bij een online apotheek, maar daar zijn de ffp2 kapjes nu al ruim 20 euro per 5. Puberdochter gebruikt er vaak minimaal 2 per dag. Snel verdiend.

Bedankt voor je snelle antwoord.

Ad Hombre

Ad Hombre

06-01-2021 om 14:33

Tine/Zeetakje

Tine:
Alle door mij gelinkte types zijn natuurlijk zonder valve. (unvalved)

Zeetakje:
Ik zou ook die goedkope nemen.
Laat even weten hoe ze bevallen.

Zeetakje

Zeetakje

06-01-2021 om 14:37

Tine

Dank voor je toevoeging. Uiteraard zonder valve. (Moest ff opzoeken wat dat was)

Zeetakje

Zeetakje

06-01-2021 om 14:38

Doe ik.

Ik heb vorige week deze besteld

https://kazeorigins-eu.com/nl/

Ook gecertificeerd, en (ik vind dat erg leuk) hele coole kleuren.
Ze zitten heerlijk, en ik vind t nu, op school, wel fijn ietsje professionelere te dragen.

Zeetakje

Zeetakje

06-01-2021 om 16:57

Die zijn leuk zeg. Denk dat onze puberdochter daar ook wel heel blij van zou worden, maar met een verbruik van vaak 2 per dag laat ik ze maar niet zien. Ik ben blij dat Ad met de inmiddels bestelde goedkopere kwam. Ze zijn wel heel, heel leuk.

Tine Winkel

Tine Winkel

06-01-2021 om 17:24

Klopt Ad

Maar bij een van de links zag ik n afbeelding van n masker met valve, dus ik dacht, laat ik veiligheidshalve toch even n opmerking maken.

Ingridt

Nooit gedacht dat ik dit bij een mondkapjes aanprijzing zou lezen
"Je leven is dynamisch en dan heb je iets nodig dat daarbij past. Met onze Vibrant-serie komt je energieke karakter elegant tot uiting"
Nu is mijn leven ver van dynamisch op moment en waarschijnlijk van de meesten hier maar de mondkapjes zijn mooi, dat is waar

Ad Hombre

Ad Hombre

06-01-2021 om 18:45

Ingrid

Nice veilig en toch elegant. (Wel weer duurder)

Alkes

Je kunt t ook andersom bekijken... Ik voel me een stuk dynamischer sinds ik ze draag 😀😀.
Zonder gekheid...juist in deze barre tijden ( ik doe ook al aan dry january, zucht......) moet je jezelf toch een beetje verwennen. Niet? Mijn highlight van de ochtend om 0715 uur is t uitzoeken van een mondkapjes dat past bij mijn humeur en/ of outfit. ..... ik ben trouwens beginnen met de iets subtielere kleuren, maar msch ga ik binnenkort idd wel helemaal los met de ‘vibrant’ serie.....Hahaha.

En Ad....veilig en elegant. Precies. Ik word er blij van!

Ingrid

Ad Hombre

Ad Hombre

06-01-2021 om 22:10

Merchandising

Misschien moet OO wat forum mondkapjes laten maken in alle kleuren van het forum. (wel ffp2 natuurlijk)

Zus

Zus

08-01-2021 om 17:39

mooi zeg

Heb meteen twee setjes besteld! Als je dan toch mondkapjes op moet, dan graag ook effectieve en leuke!

Miekemieke

Miekemieke

08-01-2021 om 20:03

wanneer dragen jullie dat dan?

Op mijn werk draag ik geen, buiten draag ik ook geen, in de supermarkt draag ik een maar dat is 3 x per week 1 kwartier en verder kun je nergens heen. Of dragen jullie die mondkapjes buiten?

Miekemieke

Op school. Daar heb ik als ik rondloop altijd een mondkapje op. In de gangen, in de personeelskamer, in de klas als ik ( zoals deze weken) surveilleer bij de schoolexamens. Tijdens practica lessen als door t lokaal lopen onvermijdelijk is. Toch wel een paar uur per werkdag.

Ingrid

Hoe vaak/lang?

Ingridt, ik vind ze mooi en heb er impulsief direct een stel besteld. Nu realiseer ik me pas dat ze niet wasbaar zijn, en waarschijnlijk bedoeld voor éénmalig gebruik? Heel suf, maar oké.
Ik moet op mijn werk enkele uren per dag een mondkapje op. Ik weet vrij zeker dat ik corona heb gehad (ben een niet geteste eerstegolfveteraan), en vind het eigenlijk niet zo'n punt als ze _voor mij_ na een paar keer dragen niet echt meer voldoen aan de ffp2-eisen.
Hoe lang/vaak draag jij zo'n kapje? Of doe je ze toch in een sopje?

Zeetakje

Zeetakje

09-01-2021 om 12:03

Ontvangen

De mondkapjes zijn de dag na de bestelling binnengekomen. Heel netjes verpakt. Bij mezelf passen de kapjes zowel de ffp2 als de IIR die we eerder gebruikten beter zonder teveel aan de neusbeugel en oorelastieken te hoeven rommelen en ze hebben een bepaald geurtje. Het is het voor mij niet helemaal qua comfort zeg maar. Ik heb wel de indruk dat ze veilig zijn. Bij de pubers zitten ze netter, hoewel ze niet helemaal blij zijn met de geur. Het prijsverschil is enorm, dus we maken ze zeker op.
Ik hou ook de 3M's uit je andere link even in de gaten.

Reclame

Gezien de toestand in de wereld zou ik voor de Vogue-lijn gaan:"Moeder natuur vormde onze inspiratiebron bij het ontwerpen van deze lijn. De kleuren hebben een kalmerend effect." 😆

Anneque

Ik gebruik ze ook een paar dagen. Loop idd geen 8 uur per dag met een mondkapje. Ben ook niet echt panisch qua risico’s ( kan t toch niet uitsluiten dat er op school, iets misgaat. Echt lesgeven met een mondkapje gaat nou eenmaal niet) maar t voelt toch iets verantwoordelijker /Veiliger.

Bovendien zitten ze echt lekker, niet direct tegen je mond en neus aam...het ademt fijner als je door de school rent met zware bepakking trap op en af ( en dat doe ik nogal veel), en ( ok, t is luxe ik weet t) ze zijn echt lollig qua kleuren.

Ingrid

Ad Hombre

Ad Hombre

09-01-2021 om 13:02

Zeetakje

Ik denk dat je de verf ruikt. Die 3m kapjes ruiken niet. Niet wasbaar maar ik denk persoonlijk dat je ze makkelijk kunt hergebruiken.

Het idee dat het virus op het kapje blijft zitten en je zo besmet lijkt me onwaarschijnlijk. Dat ze minder goed gaan werken lijkt me meer een zaak van verstopping dan van meer doorlatend worden.

Op een gegeven moment worden ze wel onfris en gooi ik ze weg. Moet ik wel zeggen dat ik ze zelden meer dan een uur per dag gebruik.

les geven

'Echt lesgeven met een mondkapje gaat nou eenmaal niet'. Gebruik je dan ook geen spatscherm? Liever iets dan niets, denk ik dan.

Tsjor

Tsjor

Ja. Die gebruik ik soms ook. Bij practica bv.

Maar langdurig praten/ echt instructie geven met een mondkapje op werkt niet. En ik kan wel een spatscherm opzetten tijden mijn instructie, maar dat voegt weinig toe als ik achter mijn balie sta en de leerlingen minimaal 2 meter verderop in de klas zitten. Dat spatscherm werkt tegen druppels en zo. Als je dicht bij elkaar in de buurt bent. Maar 50 min lang met 30 bijna volwassenen in een matig geventileerd lokaal....daar helpt een spatscherm niet tegen als er iemand besmet is.....

Mijntje

Mijntje

09-01-2021 om 14:19

de betere

Ik heb nu ook 'de betere mondkapjes' aangeschaft. Ik zit namelijk regelmatig in trein en bus en kom in ziekenhuizen en seniorenflat. Heb dan toch het idee dat dit betere kwaliteit is dan dat katoenen lapje.

Zeetakje

Zeetakje

09-01-2021 om 15:11

De verf, dat zou best kunnen. Het is geen overheerstende geur gelukkig, maar geurloos is fijner.
Dat hergebruik overweeg ik ook weleens, maar van mezelf weet ik hoe ik ermee omga. Van de kinderen kan ik alleen maar hopen dat ze het zo goed doen als ze zeggen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.