Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Vrouwen huilen 16 maanden van hun leven

Wat vinden jullie nou van dit bericht:

http://www.nu.nl/lifestyle/2058682/vrouwen-huilen-16-maanden-van-hun-leven.html

Vrouwen ouder dan 20 blijken gemiddeld 2 uur per week te huilen. 2 UUR!! Is dat ook jullie ervaring? Als je nou net een dierbare bent verloren of chronische pijn, depressie oid hebt, kan ik het begrijpen. Maar gemiddeld? Ik ben dan blijkbaar een absurde uitbijter die het gemiddelde drastisch omlaag haalt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gevoelloos

Gevoelloos

16-08-2009 om 10:59

Nee zeg

Ik vind mezelf een redelijk emotioneel type. Maar 2 uur per week??? Ik denk dat ik de 2 uur per jaar niet eens haal Hoewel... Begin dit jaar is mijn moeder overleden, die eerste twee weken heb ik mijn jaargemiddelde wel opgehaald. Maar verder kan ik me er geen voorstelling bij maken.
Wel grappig en toevallig is dat ik net voor het bericht naar buiten kwam een gesprek met een vriend had. Hij had wat moeilijke gesprekken met zijn vriendin gehad. Hij weet namelijk niet zeker of wel met deze relatie moet doorgaan. Hij vond dat erg lastig omdat ze er continu bij zat te huilen terwijl hij serieus wilde praten. Ik heb hem uitgelegd dat vrouwen veel makkelijker huilen dan mannen, en dat hij moet proberen om daar een beetje doorheen te kijken. En een dag later kwam dit dus in het nieuws. I rest my case

Kaaskopje

Kaaskopje

16-08-2009 om 11:46

Jankerd

Ik ben een jankerd, maar 2 uur per week haal ik niet hoor. Er gaan ook weken voorbij zonder een traan geplengd te hebben.

MRI

MRI

16-08-2009 om 12:02

Nouhou

Ik krik in mijn eentje denk behoorlijk het gemiddelde op. Maar ik heb dan ook "een dierbare verloren heb chronische pijn en ziekte en daardoor depressie" dus het mag zeg maar. Maar goed ik deed het daarvoor ook al dus dat gaat niet op. Twee uur per week vind ik een raar getal. Ik bedoel, je hebt toch ook kleine intense huiltjes van een minuut.
Maar goed, mijn verdiethuilen worden volkomen gecompenseerd door de keren dat ik van ontroering en van mooie dingen moet huilen. Een graspriet of musje of zo. ihkv 'mooi hè, alles?' Geldt dat ook? Kortom balkje hier.

MR

tonny

tonny

16-08-2009 om 12:17

Hoe hebben ze dat onderzocht?

En wat voor huilen bedoelen ze?

Intense jankbuien bij groot verlies?

Of een emotietraantje bij een aangrijpende film?

Wat een rare stelling!

Tonny

Kaaskopje

Kaaskopje

16-08-2009 om 12:42

Ja precies tonny

Ik veeg ook wel eens een vochtige ooghoek leeg. Dat wordt er vast ook bijgeteld. Wie zegt dat mannen dat vochtige ooghoekje eerlijk op durven te biechten?

Rembrand

Rembrand

16-08-2009 om 13:26

Huilen, bijna nooit.......

Tranen van ontroering heb ik regelmatig. Ik denk wel elke week. Dat is geen aards tranendal, maar gewoon een wazige blik voor een minuutje en wellicht even vegen omdat het oog bijna overloopt. Echt janken ( met gierende uithalen en liters traanvocht ) doe ik bijna nooit. Afgelopen maand heb ik welgeteld tien minuten gehuild en dat was een record voor mij. ( nadat een Landrover onze vouwwagen binnenreed terwijl wij er alle vijf inzaten ). Nu hoop ik weer maandenlang niet te huilen. Dit keer was trouwens vrij uniek, want ik kon gewoon niet stoppen, hoe graag ik ook wilde.
M.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-08-2009 om 13:49

Rembrand o.t.

Ik probeer me de situatie voor te stellen. Stond jullie vouwwagen uitgevouwen en reed er toen een Landrover op in?

Hes@

Hes@

16-08-2009 om 14:50

Oh ja bij het voorlezen

Bij het voorlezen heb ik dat ook. Het eerste hoofdstuk van de gebroeders leeuwenhart bijvoorbeeld. ZO zielig.. De kinderen kijken je dan aan van: wat heb je nou?

2 uur in de week tranen is wel erg veel hoor. Of ze nou van ontroering zijn of van verdriet. Mens, daar heb ik het veel te druk voor.

Maar het is natuurlijk een gemiddelde en er zijn op de wereld miljoenen vrouwen die reden tot dagelijks huilen hebben door onderdrukking, oorlog, mishandeling, kindertjes die nodeloos overlijden. Of ging dit alleen over westerse vrouwen?

Triple

Triple

16-08-2009 om 15:20 Topicstarter

Waterige oogjes

Waterige oogjes heb ik ook vaak van verdriet/ontroering/vreugde van een krantenberichtje, boek, film, eigen kinderen etc. Dat valt dan misschien wel onder huilen, maar zo'n moment duurt hooguit een halve minuut schat ik, dan zou ik 240 van die ogenblikken moeten hebben per week om aan een gemiddelde van 2 uur huilen te komen.

Volgens mij deugt dit onderzoek van geen kant. De website www.thebabywebsite.com heeft een poll gehouden waar 3000 vrouwen aan meededen. Lijkt me niet echt een representatieve groep gezien het resultaat.

Kari1

Kari1

16-08-2009 om 16:24

Kaaskopje (o.t.)

Zie de foto's in vakantietijd, in het veerbootperikelendraadje van petra.
Kari

Kaaskopje

Kaaskopje

16-08-2009 om 16:58

Dank je wel kari

Jeetje, wat een gedoe en wat een schrik, Rembrand. Gelukkig dat de vakantie verder wel voortgezet kon worden, met grijs randje weliswaar.

Tirza G.

Tirza G.

16-08-2009 om 17:05

O gut

Nou, dan haal ik het gemiddelde ook wel flink omlaag. De laatste keer dat ik van mezelf herinner was bij de begrafenis van mijn vader. En dat is 14 jr geleden.
Tirzadochter huilt als ze moe is. Voordat ik dát doorhad, tjongejonge.

Tirza

judiths mama

judiths mama

16-08-2009 om 17:37

Emotioneel incontinent

Dan schroef ik het gemiddelde weer een beetje op. Ik jank echt om alles, je kan het zo gek niet verzinnen. Ik baal er wel van, maar zou niet weten hoe ik het kan stoppen. Als ik boos ben, als ik iets wil vertellen wat me erg hoog zit, bij een film op tv... Ja hoor, die 16 maanden kom ik vast wel aan

Saskia

Kiki

Kiki

16-08-2009 om 18:10

Normaal red ik twee uur niet

maar de laatste weken/maanden het gemiddelde denk ik wel omhoog gehaald.

Ik huil als ik boos ben. Ooo dat is irritant, dan ben je verschrikkelijk nijdig om het een of ander en dan begin ik met huilen. Ik krijg het niet gestopt.

Ik kan nooit eens lekker boos zijn en schreeuwen. Dus zorg ik maar dat ik nooit boos ben, want dan hoef ik ook niet te huilen.

Onverwacht onaardige opmerkingen met ik ook om huilen, gelukkig krijg ik die niet vaak.

Terpi

Terpi

16-08-2009 om 19:15

Haha, jankerd

Ik ben goed voor het gemiddelde, ik huil als ik moe ben, bij boosheid, bij verdriet, bij frustratie, bij griep en aanverwante ziekten, van ontroering, uit medeleven. Sjonge, ik jank wat af.
Groet Terpi

Nely

Nely

16-08-2009 om 21:00

Ook gemiddeld

net als Terpi zo ongeveer. Hier tranen bij boosheid, blijheid, ontroering, verdriet, uit medeleven enz.

Lou

Lou

16-08-2009 om 21:08

In de bioscoop

Als ik elke dag naar een kinderfilm in de bioscoop zou gaan, zou ik de twee uur per week wel halen! Wat zou dat toch zijn, dat in de bios zelfs de meest clichématige dramaatjes mij zo doen snotteren. (Pas nog bij 'de indiaan' die verkondigde dat je echte familie bestaat uit de mensen die van je houden, boehoehoe.)

Ook buiten de bioscoop stort ik voornamelijk tranen van ontroering. Maar ook van frustratie, onzekerheid, onmacht, verontwaardiging. Bij elkaar opgeteld gok ik zo'n tien minuten per week of zo.

groet,

Lou

Kaaskopje

Kaaskopje

16-08-2009 om 21:18

Dat doet me deugt

Judiths mama omschrijft mijn jankgedrag heel aardig. Ik voel me soms zo kinderachtig als ik maar weer eens in huilen uitbarst. Wat een voorbeeld ook voor mijn dochters! Ik betrapte me laatst zélfs op ontroering bij As the World turns. Ik schaamde me bijna Het doet me dus echt goed dat het vrij normaal is dat ik 'emotioneel incontinent' ben. (die onthou ik)

IJskonijn

2 uur per week?? Misschien per jaar.... En dan vooral inderdaad bij zielige films - alhoewel, ook dan huil ik niet echt, 't meer een flinke brok in mijn keel en vochtige ogen.
Zelfs het afgelopen jaar maar een paar huilmomenten gehad en dit is toch echt met stipt het beroerdste jaar van mijn leven geweest. Mijn grootste huilbui dit jaar duurde ongeveer 5 minuten: toen ik met een HRM medewerker sprak kort nadat ik te horen had gekregen dat ik mijn baan kwijt was (en dat 2 weken nadat mijn man er met een ander vandoor was gegaan). Ik wilde vooral heeeeel errug boos zijn, maar kwam niet verder dan een snikkend "het is niet eerlijk"...
Hoe doen jullie "emotioneel incontinenten" dat? Lijkt me heerlijk, en zeer gezond, om af en toe een flinke huilbui te hebben. Prachtige uitdrukking trouwens, mag "emotioneel incontinent" ook in het OO-woordenboek?

reina

reina

17-08-2009 om 09:35

O, jee

Dan ben ik geen echte vrouw! Mijn man pinkt vaker traantjes weg dan ik, misschien heeft hij wat vrouwelijks van mij overgenomen?!

Puck2

Puck2

17-08-2009 om 11:19

16 maanden maar?

Ik ga met Judith mee, ook zo emotioneel incontinent als wat. Zeker sinds ik kinderen heb gekregen. Zwemdiploma's, schooluitvoeringen, mooie films, droevige berichtjes hier op het forum, lieve ontroerende berichtjes, alles wat me maar enigzins raakt is goed voor een jankbui.

Bellefleur

Bellefleur

17-08-2009 om 13:24

O, dat haal ik makkelijk!

Valt me nog alles mee.

Rafelkap

Rafelkap

18-08-2009 om 08:44

Komkommer

Inderdaad weer van nu.nl, daar komt altijd dit soort komkommeronderzoekjes.
Nee, ik kom niet aan de 2 uur per week, nog niet eens per jaar, maar heb dan ook veel geluk met mijn gezondheid en die van mijn naasten.

Lou

Lou

18-08-2009 om 15:23

Maar bellefleur

En anderen die zo veel huilen: kom je dan echt aan de twee uur per week? Geloof me, ik ben ook een jankerd, de tranen schieten me bij het minste of geringste in de ogen. Maar als dit soort 'huilen' een minuut duurt is het lang. Dat zou dan honderdtwintig keer in de week moeten gebeuren om aan het gemiddelde te komen (wat dus nog niet eens veel zou zijn, want het is een gemiddelde). Haal je dat?

groet,

Lou

Bellefleur

Bellefleur

18-08-2009 om 20:07

Promoveren

Ach, natuurlijk niet! Dan zou ik gemiddeld zo'n kwartier per dag huilen. Zonde van mijn tijd. Wat een droevenis. Er is dus ergens iemand die heeft zitten observeren en klokken. Vervolgens statistiek er op losgelaten, en hoppa! 't Is te hopen dat het niet uitmondt in een proefschrift. Ik kan er wel om janken!

Lou

Lou

18-08-2009 om 23:09

Bellefleur

Ah, okee. Maar stel, met dat proefschrift erbij, dan zou je toch een heel eind kunnen komen. Of zullen we dan toch maar gaan lachen

groet,

Lou

huilende

huilende

20-08-2009 om 16:36

Saskia

Ook ik huil veel. Niet omdat ik verdriet heb maar gewoon om heel veel. Zeker als ik een serieus gesprek moet hebben. En nu er iets met 1 van m'n kinderen aan de hand is en wij bij jeugdzorg terecht zijn gekomen, kreeg ik het advies om aan mezelf te gaan werken. Ik ben nu zelf van de week bij maatschappelijk werk geweest en ik ga waarschijnlijk een cursus 'Emoties in de hand' volgen. Ik wist ook niet dat er iets aan te doen was. En ik vind het doodeng. Maar ik ga het proberen. Misschien ook iets voor jou?

Bellefleur

Aan dat onderzoek hebben 3000 vrouwen meegedaan. Het lijkt me niet dat een onderzoeker die heeft geobserveerd. Meestal gaan die dingen met vragenlijsten. Dat is meteen ook een zwak punt, want ik denk dat die 3000 vrouwen netjes met de stopwatch vanaf de eerste traan bijhouden hoe lang ze gehuild hebben.
Op de site staan ook nog allemaal redenen waarom vrouwen huilen, ik heb daar ook zo mijn twijfels bij. Weet je wel altijd waarom je huilt? Of denk je het te weten maar is de oorzaak eigenlijk iets heel anders? Het kan ook een combinatie van factoren zijn, of iets kleins kan net de druppel die het oog doet overlopen...

Parel80

Parel80

21-08-2009 om 18:31

Huilen

Soms heb ik heftige huilbuien, alsof ik in duizend stukjes breek van verdriet. Toevallig vandaag eentje terwijl ik achter de pc zat, en ik heb op de klok gekenen. Juist ja, duurde drie minuten, plus nog wat nagesnotter. Twee uur is onwaarschijnlijk veel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.