Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Waar gaan wonen in Singapore?

Hallo allemaal,

Er bestaat een grote kans dat ik binnenkort wil beslissen om voor mijn huidige Amerikaanse werkgever in Singapore te gaan werken. Nu heben wij een dochter die 8 jaar is en zijn wij voornemens haar op de  Hollandse school te doen (HSL).

Mijn werkever betaald goed, maar het zal geen "expat" contract zijn. Scholing en woonlasten moeten wij zelf betalen. Dit wetende is mijn vraag waar wij het beste zouden kunnen wonen en waar we ongeveer rekening mee moet houden qua kosten. Voor HSL weet ik al dat dat iets meer dan 23k SGD zal zijn voor schoolgeld per jaar. Maar hoe zit het met woonlasten en waar adviseren jullie ons te gaan wonen? Mijn aanname is relatief dichtbij de HSL. En denk aan een 4 bedroom appartement. Liefst 4 bedroom iig.

En misschien nog een vraag... hoe beslissen wij in godsnaam of we deze stap willen maken? Ik ken Singapore een beetje. Ben er vroeger geweest en 2 jaar geleden voor het laatst, maar altijd slechts een paar dagen. Ik weet dat ik dit wil, maar mijn vrouw is nog nooit geweest. Normaliter zou ik 1-2 weken met vrouw en kind naar Singapore gaan, maar dat lijkt mij nu nogal moeilijk? Zou een dergelijk bezoek - indien gesponsored door je werkgever - als essentiele reis worden gezien in deze pandemie? Mijn vrouw is enthousiast en steunt mij, maar heeft al gezegd dat ze niet zo maar ja gaat zeggen zonder Singapore gezien en eventjes ervaren te hebben. Ze is bang dat het een soort Hong Kong is, met alleen maar high rises. Nu hebben jullie hopelijk een beeld.

Alvast bedankt voor jullie eventuele antwoorden.

Mvgr, SingaporeDream

Ik kan me voorstellen dat je vrouw toch eerst zelf wil ervaren hoe het daar is. En omdat zo'n reis nu niet kan, lijkt mij dat dit niet het moment is voor zo'n ingrijpende beslissing. Wacht het nog een half jaar af!

Mijn oom en tante hebben er 10 jaar gewoond, dat is nu wel alweer een jaar of 10 geleden. Zij hadden 4 kinderen en hebben zich bewust onttrokken aan het expat-leven; ze hebben het erg naar hun zin gehad. Lekker eten, mooie natuur in de buurt, comfortabel wonen. Ze reisden ook veel, mooie landen vlakbij.

Ik zou het doen als ik jullie was. Maar wie ben ik. Verder geen tips over kosten, ik weet niet of je op dit forum goed zit wat dat betreft.

Je kan er gewoon heen voor werk als zijnde essentiële reis. De vraag is alleen of Europeanen welkom zijn. Singapore is veilig, Nederland niet. Je komt er alleen in met toestemming van de overheid en moet 14 dagen in een staatshotel in quarantaine. Dat zijn dure weken, niet alleen qua geld maar vooral qua tijd. Zie de app van Buitenlandse Zaken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.