Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tihama

Tihama

24-06-2010 om 17:39

Waar vind ik geschikte jurken voor mijn figuur?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

27-06-2010 om 21:02

Very cherry

Grappig, daar dacht ik ook gelijk aan, maar dan niet aan de King Louie jurkjes! Meer aan die kokerjurkjes met die Monroe-achtige modellen op de fotos. Die mij altijd prachtig lijken maar helaas, met een peerfiguur en buikje is zo'n kokerjurk een buitengewoon slecht idee.
Tihama, trouwens, die winkel waar jij geslaagd bent, is dat een keten? Of iets unieks uit jouw woonplaats? Ik ben ook wel toe aan een paar nieuwe zomerjurken!

Rieke

Rieke

27-06-2010 om 21:13

Kari

Voor een lentetype is de kleur pale aqua echt geweldig! Ik heb deze jurk in de crossdress met eenzelfde kleur vestje van KL. Ook de Georgina is een goede jurk voor maat 38 en cup D75, ik neem altijd de M. De rokjes vallen vaak groter is mijn ervaring daar neem ik een S van. Ik ben een doorgewinterde KL koper, heb zeker 20 stuks in de kast hangen, jurken, t shirts ( cross shirts bedekt je buikje evenals de cross dress ), rokjes en petit louie voor dochter. Ook de kleur cream is een mooie voor lentetypes. Bij exota kun je zoeken op print en kleur. Kijk ook op MP, daar stikt het van de KL. Neem niet de stof nylon mesh zou ik aanraden dat is echte zweetstof, wel mooie prints maar zo synthetisch als wat.

Rembrand

Rembrand

27-06-2010 om 21:31

Georgina en cup e?

In de posting van Berber lees ik dat het bovenstukje van de georgina maat 40 is en daar pas ik met mijn cup E echt niet in !!
Bij iemand anders lees ik dat ze cup D heeft en ook in de georgina past. Ik ben erg benieuwd hoe het nu bij mij gaat passen ( of niet ).
M.

Rembrand

Rembrand

27-06-2010 om 21:32

Berber.

Kunnen we op de Rotterdam meeting niet gelijk een kleuranalyse dame laten komen ?
Een soort tupperware party maar dan anders haha.
M.

Tihama

Tihama

27-06-2010 om 22:38

Justajoke

Ja, Asa, het is een keten, maar een soort franchise waarbij de eigenaar zelf keuzes maakt. In dit geval was ze tamelijk ongenadig bij bepaalde modellen
(www.justajoke.nl)

Tihama

Tihama

Tihama

27-06-2010 om 22:52

Trinny & susannah

Asa: als je het boek van T&S leest dan zie je precies welk model jurk het beste past voor jou. Het is in elk geval nu precies niet wat ik moet hebben.

Ik heb trouwens a.s. woensdag mijn eerste naailes. Op een of andere manier heb ik me daar jaren aan weten te onttrekken Maar ik heb al tijden 2 rokjes in de kast hangen die me nodeloos dik maken. Ik weet precies uittekenen hoe ik ze perfect zou kunnen aanpassen (verkokeren vooral), maar ik durf het niet aan om ze weg te brengen naar de vermaakservice. Dus als ik de kleren niet kan vinden die ik wil hebben: dan kan ik ze maar beter máken zoals ik wil. Ik ben heel benieuwd of ik hier na woensdag nog net zo over denk.....

Oja , over KL: ik las op de Vivasite dat juist vrouwen met een minder gevulde boezem (C ipv E/F/G)of appeltjesfiguur (weinig taille) ontevreden waren met KL. Ik heb er gisteren trouwens een besteld. https://kinglouie.nl/p-336-georgina-dress-curly.aspx en dan kleur Regal.

Tihama

amk

amk

27-06-2010 om 23:45

Nou

ik ben best tevreden met mijn KL in combinatie met mijn a-cupje.
Ik heb dan wel een s-je besteld. Ik was bang dat ik er met mijn wat brede schouders niet in zou passen, dat heb ik vaker, maar het gaat prima.
Ik heb zo'n model: https://kinglouie.nl/p-575-boatneck-dress-peacock.aspx

Asa Torell

Asa Torell

28-06-2010 om 10:12

Tihama

Ik heb zelf nog net iets meer aan dit boek ipv T&S (ik cc even van een reactie van mij bij een draadje uit HTK):
" De Pocketstylist van Kendall Farr. (vertaald door Maik de Boer van dat nederlandse makeover programma van een tijdje terug, ben de naam vergeten, met Dyanne Beekman). Daar heb ik veel aan gehad. Wel een beetje er doorheen lezen dat de doelgroep New Yorkse vrouwen zijn met geld en tijd te veel en een inloopkast . "
T&S (althans in die pocketboekjes van ze) geven namelijk naar mijn idee tegenstrijdige adviezen voor de gevallen 'heupen', 'buikje' en 'kont' terwijl dat in het boek van Farr allemaal onder 'onder breder dan boven' valt. De oplossing daarvoor is de A-lijn jurk, liefst dan nog met wat extra versiering bovenaan zoals een bolero. Mijn favo combi dus ook.
Aan de combinatie van beide boeken heb je nog het meeste want voor specifieke problemen zoals een grote buste (waar ik nu bepaald geen last meer van heb maar wel tijdens zwangerschappen) zijn Trinny en Susannah wel weer beter.
Veel plezier op naailes! Volgens mij zijn rokken relatief eenvoudig te maken (heb ook een tijdje zelf kleding gemaakt) dus je kunt er ineens enorm op vooruit gaan als je dat zelf kunt.

Tihama

Tihama

28-06-2010 om 11:18

"T&S (althans in die pocketboekjes van ze) geven namelijk naar mijn idee tegenstrijdige adviezen voor de gevallen \'heupen\', \'buikje\' en \'kont\' terwijl dat in het boek van Farr allemaal onder \'onder breder dan boven\' valt. De oplossing daarvoor is de A-lijn jurk, liefst dan nog met wat extra versiering bovenaan zoals een bolero. Mijn favo combi dus ook. "

Ik snap je verwarring, maar dat wordt dus (grotendeels) opgelost met hun boek met die 12 modellen. Daar maken ze wel onderscheid in de verschillende onderkant/bovenkantcombi's. Een zandloper (zoals ik) heeft ook buikje en heupen, maar als ik een A-lijn aandoe, maakt me dat echt dikker dan een kokerrok. Terwijl een peermodel helemaal misgaat met een kokerrok.

Ik heb destijds een kleur en stijladvies gedaan.
Ik heb de adviezen dus ook specifiek op mijn figuur gekregen. Heel duidelijk met allerlei voorbeeldkleren. Ze had bijv. tig kragen in dezelfde (goede) kleur bij zich die ze me allemaal omdeed. Ik kon toen met eigen ogen zien hoe een col mij verschrikkelijk maakte en hoe een lage V-hals wonderen deed.

Ik weet sinds die tijd dat ik rokken moet dragen tot iets boven of net op de knie. Twee cm langer is al mis, want dan lijkt mijn kuit veel dikker.

Ik gebruik T&S nu meer als opfrisser. Persoonlijk raad ik iedereen zo'n uitgebreid advies aan. Het kostte me 200 euro, maar dat geld heb ik allang bespaard omdat mijn miskopen zo ongeveer naar 0 zijn gegaan.

Tihama

Tihama

Tihama

28-06-2010 om 11:24

Berber

"Zegt dat iets over mijn zelfkennis? Mmm, misschien moet ik een vormen- én kleurenexpert inschakelen voordat ik nog meer modemissers bega. "

Ik heb dat dus gedaan. Terwijl ik net een telefoontje kreeg, begin zij mijn garderobekast te sorteren. Drie stapels:
1. Perfect
2. Moet gecombineerd worden
3. Wegdoen

Op stapel 1 lagen alle kleren waar ik altijd naar greep als ik iets belangrijks had. Kleren waarin ik me gewoon echt goed voelde.

Op stapel 2 een gewone verzameling.
Op stapel 3 lagen al mijn miskopen.

Dus zonder mijn reacties had zij die selectie aangebracht. Ik was echt zwaar onder de indruk. Hoe kon zij dit zien?

Twee uur later wist ik hoe zij het gezien had

En nu zie ik het ook. Als ik nu winkel moet ik meer winkels aflopen, maar ik hoef minder te passen, want ik zie op de hangertjes al waar ik niet aan hoef te denken.

Daarom baalde ik ook zo van mijn speurtocht naar een jurk, want dat was het enige dat ook niet in mijn kast hing.

Tihama

Sascha2

Sascha2

28-06-2010 om 13:08

Opgelost

Nou, ik zie net op de site dat er in mijn woonplaats diverse winkels zijn, die de jurkjes van KL verkopen. Dus op naar een pas-sessie

Margriet*

Margriet*

28-06-2010 om 14:17

Tihama

Daarom vind ik model Georgina ook niet zo mooi. Ik met mijn B cup vind het niet mooi zitten als ik een Large aan heb dan zijn die cups in verhouding ook groter. Dan zou ik een ander model aanraden.

Rembrand

Rembrand

28-06-2010 om 21:26

Margriet*

Dan gaat ie bij mij vast goed staan want ik heb cup E.
( elk nadeel heeft z'n voordeel haha ).
M.

Lean1

Lean1

28-06-2010 om 21:51

Ook leuke jurkjes

bij tantebetsy.com

Ik ben groot fan en je ziet de jurkjes op de foto's geshowd door echte vrouwen in de zin van geen modellen, maar met buikjes en heupen.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Lean

Rembrand

Rembrand

29-06-2010 om 00:11

Lean!

Leuk !!
M.

Margriet*

Margriet*

30-06-2010 om 21:56

Slechte ervaring

met Tante Betsy. Een keer voor mijzelf een jurk besteld, bleek rare dikke stof te zijn. Teruggestuurd, heb je wel weer de volle verzendkosten erbij. Voor dochter ook een jurkje besteld, ze is gewoon slank maar het was bijna te strak. Nu na een half jaar wordt de stof op een aantal plekken vaal (rood met witte stippen). Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding niet zo. Ik zou het zelf gaan passen en iets online bestellen als je weet hoe het zit. Of gewoon voor dochter een leuk jurkje bij de Hema scoren.

Tihama

Tihama

05-07-2010 om 13:42

King louie

Ik vergeet helemaal de update. Ik heb er 1. En hij past idd geweldig. Ik heb een L. De stof is soepel en tegelijk zwaar. Hij tekent iets bij mijn buik, maar niet opzienbarend. Het weer was de afgelopen dagen wat te warm voor de dikte van de stof, maar ik ben echt heel blij.

Helaas waren de meeste Georginajurken in L in mijn voorkeurspatronen uitverkocht. Maar het is wel een merk dat ik ga onthouden.

Tihama

King louie, hoe valt de spaghetti?

En hoe zit het dan met de maten van de spaghetti-modellen van KL? In de begeleidende tekst van het jurkje dat ik op het oog heb staat dat hij 'door de overslag bij de buste niet heel erg geschikt is voor een kleine cupmaat'.

Tja, ik heb maat 40 en cup 80C. Moet ik nou voor een L of een M gaan? Ervaringsdeskundigen die dit weten?

Chris

Heirthe

Heirthe

05-07-2010 om 19:54

Welke maat?

is maat L bij King Louie in gewone maten? Daar ben ik eigenlijk al heel lang nieuwsgierig naar. Ik vrees dat ze mij niet gaan passen maar ik vind de jurkjes zooo leuk.

Tihama

Tihama

05-07-2010 om 20:24

Ik heb normaal gesproken altijd 42. De L past me, dus die komt overeen met 42. Het is rekstof, dus het is wellicht ook voor iemand die op de rand met 44 zit te doen.

Tihama

Spaghetti kl

Ik heb gisteren de knoop doorgehakt en het spaghetti-jurkje van KL gekocht in maat M. Krijg hem net thuis en ik had zeker geen maat groter moeten nemen.

De lengte is precies goed, net op de knie (ben 1.65 m). Wel een behoorlijk decolleté, dus een push-up bh is geen overbodige luxe. Perfect jurkje voor op vakantie.

Chris

Mary-Jane

Mary-Jane

08-07-2010 om 22:52

Dank zij dit forum

4 nieuwe jurken rijker 2 gewone georgina's, 1 bootneck en 1 georgina sleeveless. Ik heb een raar figuur met vooral een forse buik en redelijk slanke benen en heupen. Ze staan prachtig!

Rembrand

Rembrand

09-07-2010 om 16:24

Georgina net in de caravan gehangen

Twee weken geleden gescoord met een groene polkadot Georgina en ik had al een andere via marktplaats.
Mijn buikje vind ik er wat minder in, maar speciaal ondergoed en hemdjes doen wonderen. Die trek ik er alleen met dit weer echt niet onder......
M.

Sascha2

Sascha2

10-07-2010 om 09:38

Ik ook ik ook ik ook!

Net via verycherry een georgina binnengekregen en hij past perfect! Tralalaa ik ben helemaal blij . Het was ook nog eens erg leuk als cadeautje verpakt.

Heirthe

Heirthe

10-07-2010 om 20:26

Niet voor mij dus

Ik heb maat 46 dus ik kan geen KL jurkjes aan.
Gelukkig is er nog Tante Betsy die erg leuke bloemenjurkjes heeft, wel in mijn maat! Maar ik vind de KL jurkjes nog mooier.

Asa Torell

Asa Torell

12-07-2010 om 10:02

Foske

Volgens mij heb ik ook een model bij de KL jurken zien staan waar een XL van is. Op de site van King Louie zelf dacht ik. Zonde dat ze dat niet allemaal zijn, volgens mij is bijv. die georgina een prima model voor grotere maten.

Asa Torell

Asa Torell

12-07-2010 om 10:05

Silk polka van kl

iemand daar ervaring mee? Tekent dat erg onvoordelig af als je een buikje hebt, bijvoorbeeld? Ik word aangestoken door het KL virus hier, maar in mijn maat (L denk ik, misschien M voor de georgina) hebben ze geen patronen/kleuren meer die me aanspreken, behalve die silk polka dan. Enfin, ik ga gauw op vakantie en wie weet komen er na de zomer weer nieuwe jurken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.