Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

jessica 5

jessica 5

10-11-2009 om 01:10

Waar was jij toen de "muur" viel?.

9 November 1989,ik weet het nog goed dat ik aan het werk was in het Z.H en de beelden zag op t.v. Ik vond het prachtig om te zien hoe de grenzen open gingen.Het klimmen op die muur zonder eraf geschoten te worden.
Hoe hebben jullie het toen beleefd?.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tirza,

'Mijn dochter lag in de box te kraaien en ik weet nog zo goed dat ik dacht: in wat voor wéreld heb ik je neergezet..... '

Met precies dezelfde gedachten zat ik een jaar of 8 terug voor de televisie. Ruim 8 maanden zwanger van mijn jongste, op 9/11/2001...

Heel herkenbaar.

Ingrid

Balletmama76

Balletmama76

15-11-2009 om 11:49

Veel herinneringen...

Wij woonten niet ver van de grenz en ik kan me nog duidelijk herinneren aan de sfeer van blijschap in de herfst van 1989. Ik was toen 12 en erg onder de indruk van alles.
Het weekeind naardat de grenz open was gegaan, waren wij in Kassel. Het was een grote vrolijke chaos, alle straaten hopeloos verstopt, maar iederen was zo blij, de zon scheen van een wolkeloze hemel, zo'n verukkelijk mooie koude Novemberdag. M'n vader ging toeteren en zwaaien naar elke Trabant of Wartburg, die ons tegen kwam en ik ging zwaaien... Het was een echt groot feest voor iederen, denk er graag aan terug. Ook de sfeer in de winkels - onwijs leuk, moet nu nog een traan wegpinken, als ik eraan terug denk.
Op 3 Oktober 1990 waren wij dan ook in Berlijn voor de officiele hereniging van Duitsland - echt zo'n kippevel moment toen we met miljoenen andere mensen om middernacht bij de Reichstag het duitse lied zongen. Was trouwens nog best heisa met m'n school om voor deze historische dag extra-verloof te krijgen.

Aan de Joegoslawië oorlog herinner ik mezelfst nog intensiever, omdat m'n ex een vluchteling is... Enkele jaren later was ik voor het eerst met hem in Kroatië, de oorlog was net een jaar over en overal nog sporen van de oorlog, uitgebombte huizen, mijnenvelden - als je zoiets in het echt ziet, maakt het toch veel meer indruk dan op TV.

Op 9/11 was mijn dochter 15 maanden oud. Ik herinner me vooral een beeld - een achtergelaten wandelwagen, die ze op TV lieten zien. 9/11 was ook ex en mijn jubileum... Het was het laatste 9/11, dat we bij elkaar waren, enkele maanden later was het over.

Dochterlief deed haar eerste zelfstandige stappen 2 dagen later en ook ik dacht: "In wat voor een wereld maak jij je eerste stappen? In wat voor een wereld ben je geboren?"

Ja, ik ook

Mijn oudste zoon was op 9/11 net 3 weken oud en ik heb me hetzelfde zitten afvragen toen.

En ik....

was 5 maanden zwanger en dacht ook: ach kleintje in wat voor wereld zul jij straks opgroeien.

En ik heb toen meteen de hele schuur vol gezet met flessen Spa blauw (want je weet maar nooit) en daar hebben we met het bereiden van de flesjes nog heel veel plezier van gehad....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.