Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

+ Brunette +

+ Brunette +

17-02-2011 om 12:06

Waarom ik mijn nick heb ingekort


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Valkyre

Valkyre

19-02-2011 om 15:51

Echt laatste - margje (ot)

Ik zing vanalles - musical, operette (hoewel ik dat eigenlijk een fout genre vind, maar het past zo goed bij m'n stem!), en opera, vooral Italiaans (Verdi, Mozart, Donizetti, dat soort dingen). Ook belcanto, al ben ik geen coloratura - wel lyrisch, maar wat voller, dus minder beweeglijk. Het type hysterische sopraan, zeg maar

+ Brunette +

+ Brunette +

19-02-2011 om 19:51

Hilde

Jammer, ik vond Ueberhilde grappiger. Enfin, we zullen het er niet meer über hebben.

NaShA

NaShA

19-02-2011 om 20:38

Nou

ik had ook wel moeite met ueberhilde als nick, maar he, ik zal de laatste zijn om daar iets van te zeggen...ik kreeg ook een half forum over me heen toen ik een paar leuke krullen bij mijn naam gezet had om de boel op te sieren, maar kreeg vervolgens het gevoel dat elk door mij gestart draadje in een negatieve spiraal verdween...dus ja...dan meer weer "gewoon"

Valkyre

Valkyre

19-02-2011 om 20:52

Haha brunette

Fijn dat er nog om gelachen kan worden

Polly Shearman

Polly Shearman

20-02-2011 om 13:25

Valkyre

ik heb nare associaties bij jou naam!

whahahahahhahahah
ahhahahahaha
nee hoor, gewoon ff stangen!
maar hoe heb je deze nou gevonden??
vertel vertel!

Valkyre

Valkyre

20-02-2011 om 23:34

Polly

Het is Engels voor "Walküre" (Walkuere), naar de opera van Wagner dus. Ik wilde iets met Duits (want man is duits), maar die u met umlaut wordt 'm dus niet. En opera, want ik mag zelf graag de hysterische sopraan uithangen, vandaar. Zoek maar eens op YouTube naar Valkyre... Hilarisch

liora

liora

21-02-2011 om 07:52

Van ueberhilde naar Wagner! Zal wel toeval zijn maar ook beetje ongelukkig.

Verder sluit ik me aan bij iedereen die zegt dat het heel leuk is dat je op fit forum bent!

Liora

Biene M.

Biene M.

21-02-2011 om 10:05

Liora

Dat dacht ik ook, maar wij hebben vast een wat afwijkend referentiekader.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

21-02-2011 om 17:14

Liora en biene

Spijker me eens bij?

Roosje Katoen

Roosje Katoen

21-02-2011 om 20:19

Dat is duidelijk. Dank je Izar.

Taupe

Taupe

22-02-2011 om 09:36

Wat leuk, anna n

Wat leuk om jouw verslag van de bruiloft te lezen. Ik ben een vriendin van de bruid (E.), maar ik was er niet bij. Het klinkt precies als de kleine, kneuterige bruiloft die ze voor ogen hadden.

fladder

fladder

22-02-2011 om 10:55

Met sini eens...

Het houdt inderdaad een keertje op...

Nee, ik ben niet van joodse afkomst, maar mijn familie heeft ook dingen meegemaakt in de oorlog die nog lang nadreunen. Toch draai ik zonder gewetensbezwaar Wagner, rij zelfs een Volkswagen, desnoods over de Autobahn.

Vergelijkingen maken tussen "het jodenvraagstuk" toen en de ontwikkelingen t.o.v. de islam mogen niet, maar dit wel?

liora

liora

22-02-2011 om 11:02

Sini

Ach wat een fijne bijdrage van iemand die Letland echt een geweldig land vindt!

Mag ik een tip geven

kies gewoon een neutraal stuk fruit en maak er wat aardigs van. Bijvoorbeeld Anna Nas.

Taupe

Taupe

22-02-2011 om 11:27

Anna n (ot)

Haha, ik zou zeggen: ga los. Ik ken de andere ouders niet. (En bah, wat kan het vervelend zijn als ouders niet even de moeite nemen hun kinderen in het gareel te houden cq om te kopen met chocola of een ds.)

Fiorucci

Fiorucci

22-02-2011 om 12:22

Anna nas

Oh joh mogelijkheden zat, Lente Ui, Ki Wi,beetje creatief denken!)

Brunette

Om op jouw vraag terug te komen: nee, ik gebruik nog steeds de oorspronkelijke nick. Ben dus ook ver terug te zoeken. Voor sommige preciare onderwerpen gebruik ik wel een gelegenheidsnick.
Ik heb de noodzaak tot verandering van nick nooit zo nodig gevonden omdat ik geen heftige aanvaringen hier heb gehad (wat volgens mij wel reden kan zijn) en omdat ik in mijn omgeving het wel eens over OO heb gehad en er is werkelijk nooit herkenning geweest of dat iemand mij erover aansprak.
(voor de poll: ik vond slimme brunette wel grappig, niet ergerlijk)

Vonda
(blondje... eh, grijsje)

Los gaan met fruit...

Dan denk ik meteen aan:
Bana An
Pa Ssievrucht
Mel Oen
Sina Sappel
El Star

Algebra

+ Brunette +

+ Brunette +

24-02-2011 om 15:22

Haha

Mel Oen en Sina Sappel vind ik de leukste, die hebben een dubbele bodem. Mel Oen lijkt me een onzekere vader die zich afvraagt of hij het allemaal wel goed doet en Sina Sappel is natuurlijk een bijstandsmoeder.

Valkyre

Valkyre

24-02-2011 om 16:05

Sorry hoor...

... voor mijn kennelijk weer fout gekozen nick. Ik laat het verder zo. Ook met Joodse roots kun je van de muziek van Wagner houden hoor! En de mythe van de Valkyre (ik heb niet eens Walkuere gekozen) is sowieso veel ouder dan Wagner (van voor de Middeleeuwen). Tuurlijk was Wagner's anti-semitisme fout. Maar ik heb nooit gezegd enige affiniteit met zijn gedachtengoed te hebben.

Kunnen we er nu over ophouden? Altijd maar die hypersensitiviteit... Zo kun je alles wel verkeerd gaan uitleggen.

+ Brunette +

+ Brunette +

24-02-2011 om 17:15

Valky

Tuurlijk joh, zo vind ik bijvoorbeeld dat Harry Mulisch hele leesbare boeken heeft geschreven maar verder vond ik het een kwal van een vent. En ook nog joods, als ik me niet vergis Vertrouw er nou maar op dat de mensen dankzij je trefzekere, geestige bijdragen op den duur geen negatieve associaties meer bij je naam hebben.

Fiorucci

Fiorucci

24-02-2011 om 18:51

Valkyre

Gelijk heb je hoor, je kunt het niet iedereen naar de zin maken. En Valkyrie vond ik een indrukwekkende film..

Biene M.

Biene M.

24-02-2011 om 21:12

Valkyre

Ik heb geen probleem met je nieuwe nick hoor! Had alleen wel een duidelijke associatie met de negatieve associaties met je vorige nick. Frappant vond ik het, meer niet, en ik ben me er alleszins van bewust dat dat allemaal meer met mij dan met jou of je nick te maken heeft. Ik duid je niets euvel en hoop dat jij dat mij ook niet doet.

Fiorucci

Fiorucci

25-02-2011 om 06:54

Bayle

Klinkt goed, ik ga eens neuzen..

Valkyre

Valkyre

25-02-2011 om 09:11

Biene maya

No hard feelings

Anna (we zijn een hele week geweest dus vandaag pas terug)

..ik heb inderdaad mensen op de boot gezien met een tasje met opdruk waarop stond dat X en Y gingen trouwen op 19-02? Dat zal het gezelschap wel geweest zijn?

Wij hebben enorm veel liggen op Schier.. man komt er al vanaf babytijd. Op een kwade dag heeft zijn oma het familiehuisje (jawel, rietgedekt, in de duinen) achter de rug van de familie om verkocht om ruzie later voor te zijn. Sindsdien komt iedereen terug en huurt zich suf op andere adressen. Wij hebben er al acht op zitten. Nu dus huisje nr negen. Gigantisch succes! Het was zo hemels rustig. Een hele week alleen maar uitgerust. Ik kwam aan met griep, later nog oorontsteking eroverheen. Die windchill was idd verschrikkelijk. Ik liep met een sjaal over mijn muts. Alleen maar kort naar buiten.

Mgoed, wij hebben dus ook al mensen zien trouwen op Schier uit de kennissenkring. Hebben al alle jaargetijden daar gezien. Man heeft er vier jaar gewerkt... nou ja, te veel om op te noemen. Vroeger gingen we naar het vuurtorenhuis in de eerste week van januari, voor de kinderen kwamen. Altijd sneeuw, iedere dag anders.

Het was goddelijk. Nog nooit een huisje gehad dat zo zeer níet aan de omschrijving voldeed. Het was veel en veel luxer, mooier en prettiger dan op de website staat. Ik vraag me af of die mensen dat expres doen.

Rodebeuk (ot)

Kan je misschien een klein tipje geven voor het vinden van het huisje, of wil je het exclusief houden? Of mailen?

Groet,
Vonda

oregano

oregano

26-02-2011 om 23:06

Rodebeuk, volledig ot, over schier

Ook ik kan het eiland wel dromen zo vaak ben ik er geweest, wonen ook vlakbij. Ook in de div hotels (vd werff is favoriet) Vitamaris, camping etc. Nu las ik jouw bericht en ik ben wel even heel erg nieuwsgierig naar de naam van jullie huisje nu. Want we zijn altijd op zoek naar iets nieuws op Schier, voor zover mogelijk
(Laatst zag ik hier in de stad de dame vd Spar met het rode haar met wie ik altijd even een praatje maak als we er weer zijn en het was gewoon raar haar hier in de Jumbo te zien .
Voelt altijd als thuiskomen daar, fijn dat jij ook een heerlijke week daar hebt gehad.
oregano

Anna N

Anna N

26-02-2011 om 23:36

Rodebeuk, we zaten op dezelfde boot

Dat waren wij inderdaad, met die tasjes. Daar zat de lunch voor op de boot in, en een soort trouwalbumpje dat het bruidspaar had laten drukken met foto's van alle gasten, net zoals het systeem van een voetbalplaatjesboek. Iedereen had een stapeltje fotostickers van zichzelf, op de boot kon je dus gaan ruilen. "Oma Jansen, ik heb u nog niet, en wilt u mij?". Leuke manier om alle gasten te leren kennen!

Ik kom ook al sinds mijn geboorte op Schier, ik heb nog foto's dat ik als dreumes met mijn blote billen in de Berkenplas lig. Mijn oma had een huisje op De Monnik. Na haar overlijden heeft de familie het nog een tijdje aangehouden, maar het is nogal een rompslomp qua onderhoud en verhuur. En vanuit Rotterdam is een weekendje bijna niet te doen.

Wow, een rietgedekt huisje in de duinen, wat zal de familie ontsteld zijn geweest toen het verkocht was! Maar eigenlijk wel slim van oma, ik denk dat er heet wat familievetes hun grondslag vinden in het bezit van onroerend goed aldaar.

Tot mijn vijftiende ben ik dus regelmatig in het huisje van mijn oma geweest. Toen een hele tijd niet. Later ging ik met vriend/man wel eens een lang weekend naar Van der Werff, ook toen we onze dochter hadden gekregen en later de tweede. Vanaf de geboorte van de jongens zijn we jaren achterelkaar 's zomers naar Schier geweest. Alleen hebben wij altijd pech met het weer. Elf dagen regen van de veertien... Weer naar het bezoekerscentrum (we kennen de antwoorden van de quiz uit ons hoofd), nog maar eens een huifkartocht en uit pure verveling naar de boekhandel om te kijken of er al weer nieuwe puzzelboekjes uitgekomen zijn. Die maak ik anders nooit, maar je moet wat. Maar toch blijft het trekken. Het is er zo ontzettend mooi en heerlijk rustig.

Vervelend dat je nog oorontsteking bij je griep hebt gekregen. Maar misschien kan je dat beter daar hebben dan thuis, op Schier voel je je toch altijd net wat gezonder door die frisse lucht.

Anna

Vonda en oregano

... je mag me mailen op [email protected].

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.