Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Waarom wel of geen facebook/hyves?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ely

Ely

01-10-2011 om 19:51

Polly

Gebruiken je vrienden ook een nick? Anders hebben ze gewoon de vrienden van je vrienden gepakt, denk ik.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tirza G.

Tirza G.

01-10-2011 om 22:06

Of (polly)

Heb je een plaatsnaam ingevuld, een school of een werkgever? Of is uit je emailadres je woonplaats af te leiden? Dan zoekt FB naar overeenkomsten met andere Facebookers.

Tirza

Polly Shearman

Polly Shearman

02-10-2011 om 11:13

Nee, nee en nee

de gevonden vrienden van facebook zijn erg divers, uit alle delen van het land. Ik heb maar 4 vrienden en zoals ik al zei staan er mensen tussen die zij niet kennen en ik wel...?!?!?! die oude vriend die ik al 8 jaar niet gezien of gesproken heb vind ik nog wel het toppunt.
Het zou kunnen dat facebook me linkt aan hyves, maar er staat ook mensen tussen die niet eens hyves hebben!?!?

Ik vind het bijzonder raar, en ook erg bigbrotheriswachting you eng facebook!

Sancy

Sancy

02-10-2011 om 12:02

Jups polly

Big Brother is het. Met name Facebook staat er bekend om. Lees dit bijvoorbeeld:
http://www.informatieprofessional.nl/nieuws/8822-facebook-laat-gebruikers-alles-met-elkaar-delen.html

Tirza G.

Tirza G.

03-10-2011 om 13:29

Wat ook nog zou kunnen

Is dat anderen jouw naam hebben ingegeven bij FB om te zoeken. Stel jij zoekt jouw oude schoolvriendin Marietje. Maar die heeft geen FB. Op het moment dat ze FB neemt, krijgt ze jou als vriend voorgesteld.
Offfffffff de mensen waar jij vrienden mee bent hebben die bewuste persoon in 'vrienden van vrienden' zitten, een stapje verder weg zeg maar.

Tirza

Iris

Iris

03-10-2011 om 13:30

Facebook en hoe we er allemaal gratis voor werken.

Ik heb net het boek "Echte vrienden" van Stine Jenssen gelezen. Gaat dus over de sociale media, erg interessant.
Facebook, daar kun je gratis op. Er wordt ongelooflijk mee verdiend, want er zitten vele addertjes onder het gras. Doordat je je persoonlijke dingen aan iedereen vertelt, zijn ze er snel achter dat bijv. mensen met een bepaald soort spijkerbroek en met een bepaalde lifestyle vaak in Starbucks zitten. Dus speelt het spijkerbroekmerk en Starbucks daar op in en weten ze precies naar wie ze welke aanbiedingen moeten sturen. Dat geldt ook voor auto's, computers, voor alles eigenlijk waar wat aan te verdienen valt.
Je zegt welk boek je hebt gelezen, net zoals ik hierboven, en er is een link met amazon.com en zo kunnen je vrienden dus makkelijk het boek ook bestellen etc etc.
Nou goed als je er geen probleem mee hebt als anderen daaraan dik verdienen.. Ik zelf vind het idee niet prettig, ik zit dus ook niet op facebook.
Verder kinder en babayfoto's kunnen echt door iedereen gebruikt worden ook voor minder leuke doeleinden, daar is niet iedereen zich van bewust.
Ikzelf zal dus never nooit foto's van de kinderen erop zetten. Het enige wat ik doe ik op dit forum en ook nog op een ander forum., en dat doe ik voorqal omdat ik het nuttig vind en ik krijg goede tips en kan tips geven. Verder vind ik twitteren totaal zinloos. Ik denk niet dat de wereld erop zit te wachten of ik nu koffie drink of dat ik net een scheet heb gelaten, bij wijze van spreken.
Ieder moet dat natuurlijk zelf weten, maar ik verbaas me er soms wel over.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-10-2011 om 13:57

Iris

Je zegt dat je geen zin hebt om anderen te sponsoren door van Facebook gebruik te maken, vrij vertaald, maar dan kun je wel ophouden. Praktisch álles waar jij plezier aan beleefd, behalve de natuur in oerbossen, is een creatie van anderen en die verdienen eraan. Zelfs als ik bij mij om de hoek naar de duinen wil moet ik betalen. Daar wordt weliswaar geen dikke winst op gemaakt, maar ik wil er mee zeggen dat jouw plezier ánderen geld in het laadje brengt.
Dat je hele internetleven aan elkaar wordt gekoppeld tot een samenvatting waaruit ze je gewoontes en voorkeuren leren kennen en voor commerciële doeleinden gebruiken kan heel ver gaan, dat ben ik met je eens. Toch is dat voor mij (nog) geen reden om af te haken.

Tink

Tink

03-10-2011 om 15:29

En lees deze eens

https://www.bof.nl/2011/09/30/het-nieuwe-facebook-overdaad-schaadt/

Hier geen Facebook, ik wil dat gewoon niet, zou altijd bang zijn dat ik ergens per ongeluk een 'achterdeurtje' laat openstaan waardoor er opeens van alles van/over mij de wereld in gaat waar ik niet om gevraagd heb.

Hyves heb ik wel, voornamelijk omdat mijn nog jonge kinderen dat ook hebben en ik zo een oogje in het zeil kan houden. Verder doe ik er weinig mee.

En Twitter heb ik een klein jaar geleden ontdekt en blijkt gewoon erg leuk. Ik doe het vooral voor de fun moet ik zeggen. Volg een aantal vriendinnen en zij volgen mij, maar verder zijn het vooral grappige of informatieve twitteraars in mijn lijstje.

Echt contact houden met mensen ver weg doe ik voornamelijk via mail. Ouderwets he

Andie

Andie

06-10-2011 om 16:54

Wél facebook,maar...

Ja,ik heb facebook,de meesten van mijn vrienden,collega's ook.
Het is leuk,want op die manier kom je nog eens mensen tegen van vroeger,oude schoolkameraden,kennissen,familie enz...
Toch is het belangrijk om goed na te denken vooralleer je er bepaalde zaken gaat posten.Ik ben voorzichtig omdat je nooit weet welke achterpaadjes er voor handen zijn,om toch aan informatie over iemand te komen.
Zomaar dingen online zetten zoals foto's bv,daar let ik toch goed mee op.
Reacties geven op anderen kan ook verkeerde indrukken wekken en vaak voor meer kwaad dan goed zorgen.
Ik verschiet er soms van wat jongeren durven posten,conflicten die worden uitgevochten door scheldpartijen enz...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.