Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Waarom werd de burgemeester

van A'dam gisteren afgezeken ?

Die supporters krijgen dat feest van de gemeente (tien duizenden euro's aan beveiliging, reiniging etc etc) en als van der Laan dan iets wil zeggen op dat Museumplein krijgt hij een fluitconcert over hem heen. Waarom was dat ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen idee

en ik snap ook niks van vechtpartijen en vernielingen. Het is toch een feest als je als fans meedeelt in de overwinning?

Chippie

Chippie

16-05-2011 om 11:01

Snap er ook geen bal van...

Uit Amsterdam zie ik beelden van charges, vernielingen, etc terwijl in Enschede de spelers worden ingehaald en is de spelersbus pas om half 3 's nachts op plaats van bestemming.
Ik begreep niets van dat fluitconcert. Wat heeft die man fout gedaan?

Scanderen van tribune

Burgemeester Van der Laan wil het scanderen van "joden joden" door ajax supporters verbieden. Hij heeft zelf ook niet de indruk dat een verbod snel effect zal hebben. Maar we moeten er wel snel mee aan de gang ( vorige week in het nieuws). Nou zo te horen zijn de supporters het helemaal met hem eens, en is het vanaf volgend seizoen niet meer te horen. ( Wel dus!)

Tirza G.

Tirza G.

16-05-2011 om 13:08

In amsterdam

Is een feest pas écht een feest als je bevolkingsgroepen hebt uitgescholden, je eventuele tegenstander met insecten hebt vergeleken, vernielingen hebt aangericht en de openbare orde verstoord. Is een cultuurdingetje, geeft niet, hoort erbij, gewoon zo laten. Respecteren maar.

Tirza

Tirza

Nee, dán Eindhoven... Daar doen ze zoiets niet

Manda Rijn

Manda Rijn

16-05-2011 om 13:14 Topicstarter

Aha vanwege de spreekkoren

ik keek net op At5 en zag een man verzorgd worden bij de ehbo met een jongetje van een jaar of 10 naast hem.

Ik vind het zo zonde van de centen, die mensen hebben totaal geen verantwoordelijkheid gevoel, waarderen het helemaal niet, gedragen zich kwetsend, stijlloos, respectloos, totaal geen inlevingsvermogen, vernielen en maken goed willende mensen bang.

Ik gun iedereen een 'feestje' maar laat ze dat dan voortaan in de arena zelf 'vieren', dat ajax zelf ook mee betaald, dan kan je zodra er eentje zich vervelend begint te gedragen in het centrum direct ingrijpen. Nu was het weer veel te vol daar op het plein en niet controleerbaar.

Ik vind het echt helemaal niets zo'n 'feest', zo smaakloos en totaal niet feestelijk.

Ehbo

Ik las dat er ongeregeldheden waren geweest - vanavond maar eens kijken hoe erg dan - maar die EHBO, Manda, dat kan heel best geweest zijn omdat de man in het gedrang kwam. Er schijnen mensen gewond te zijn geraakt doordat het er zo druk was. Nog steeds akelig, maar dan is er tenminste niet geknokt.

Het ontgaat mij trouwens waarom dit op het Museumplein moet, de vorige keer dat dat gebeurde trokken er hordes door Spiegelstraat (een vrij smalle straat met veel antiekwinkels), links en rechts vernielingen aanrichtend. Maar kennelijk is dat dit keer niet gebeurd, dus daar moeten we dan neem ik aan maar weer dankbaar voor zijn.

Ik had het Twente overigens van harte gegund, maar helaas... En dat is niet omdat ik bezorgd ben over de grasmat van het Museumplein (want die rituele klaagzang zal nu ook wel weer worden aangeheven).

Groeten,

Temet

Massi Nissa

Massi Nissa

16-05-2011 om 13:59

Het is niet amsterdam, het zijn de missing links

Tirza, lieverd, wij zijn het vaak eens, maar nu niet. In Amsterdam woont ook heus fatsoenlijk volk dat in staat is om een feest te geven zonder doden/gewonden, vandalisme en algemene rassenhaat. Het ligt aan het slag supporters. De harde kern van grote clubs bestaat eigenlijk altijd uit kansloze missing links (je weet wel, zo'n kruising tussen Neaderthalers en gorilla's, al beledig ik nu keurige evolutionaire stadia die nog nooit een bushokje aan puin hebben getrapt). Ik droom er wel eens van dat er weer ergens in een weiland een vooraf afgesproken vechtpartij plaatsvindt tussen twee groepen 'supporters' en dat er dan volkomen per ongeluk een bommetje afgaat in dat weiland. Een kleintje maar, hoor. Dan zou het gemiddelde IQ van de Nederlandse bevolking omhoogschieten, haha.
Groetjes
Massi

En trouwens

een groot deel van de Ajaxsupporters komt helemaal niet eens uit Amsterdam. Waarom die dan zo nodig Ajax moeten supporteren - geen idee, maar ik snap van voetbal toch al letterlijk geen bal. Hoezo een beker *en* een kampioenschap? Is 1 eerste prijs niet genoeg dan?

Groeten,

Temet

Manda Rijn

Manda Rijn

16-05-2011 om 14:47 Topicstarter

Die schaal

of schotel, goh dat begint ook een sport te worden om die halverwege de route te laten vallen. Lekker gevaarlijk ook zo bij die tramleidingen.

ach nee, het is mijn sport totaal niet, de hysterie ervan snap ik ook niet, er zijn tal van competities (volgens mijn man die een paar keer heeft uitgelegd waarom het zo belangrijk was die wedstrijd gisteren... niets van onthouden uiteraard).

zonde van de centen, die stad weer goor, gewonden, nee vier het lekker in het stadium op vertoon van een toegangskaartje, iig betaald zodat je de eikels buiten houdt.

Chippie

Chippie

16-05-2011 om 20:27

Moet het toch even kwijt

Gisteravond heb ik vier uur gekeken naar het inhalen van de spelers van Twente. Feest tot half twee ´s nachts (het was de bedoeling dat ze om half tien ruimschoots binnen oduen zijn om nog een hapje te eten, hahaha). Ook bij Twente zitten mensen die niet bepaald heel kansrijk zijn, maar ik heb geen opstootje gezien. Vandaag een huldiging met toch weer dik 25.000 man. Geen gedoe, gezeur, geruzie.
Ik zap nu even langs DWDD en ik zie allerlei stootjes bij Ajax, niemand grijpt in, getver.
En die burgemeester heeft groot gelijk. Het helpt misschien niets om spreekkoren a la ´joden, joden´ te verbieden maar niets doen kan ook niet. Ik wist vorige week echt niet wat ik aan mijn kinderen moest uitleggen op het massale ´joden, joden´.

NaShA

NaShA

16-05-2011 om 20:54

Temet

volgens mij is het voor de KNVB beker zo dat ook amateurclubs daarin mee draaien en dus ook "kans" maken (zo heeft onze voetbalvereniging eens een wedstrijd tegen Volendam gespeeld!)

Kaaskopje

Kaaskopje

17-05-2011 om 02:57

Ook

hierbij zie je maar weer eens dat de slechten het verbruien voor de goeden. Dat is zo jammer.
Het is trouwens heel normaal dat voetbalclubs aanhangers uit andere streken hebben. Zo is mijn man PSV aanhanger, het gaat hem om het spel van PSV en niet om Eindhoven, op mijn werk zijn heel veel Ajax-fans. Ajax hoort tenslotte bij Noord Holland. Er zijn ook buitenlanders die helemaal idolaat van Ajax zijn. Tja, waarom? Waarom niet?
Wij hebben 2 jaar geleden ook groot feest gehad met AZ. Er was een besloten feest in het AZ stadion en voor 'de massa' in de stad. Om alle supporters mee te kunnen laten delen in de overwinning kan dat echt niet anders dan op een groot terrein in de stad. Dat geeft inderdaad troep, daar worden agenten voor opgetrommeld, dat kost allemaal geld, maar mág dat zo af en toe eens? Dat daarbij áltijd weer etterbakken zijn die zonodig de boel moeten verzieken snap ik totaal niet.

NaShA

NaShA

17-05-2011 om 10:59

Ik woon

onder de rook van rotterdam en toch zijn wij Ajax-fans....

Nasha

Dank voor je uitleg over de beker, maar het is boter aan de galg gesmeerd. In mijn brein, dat de raarste trivia kan opslaan en op elk moment weer kan opdiepen (ik mag dan ook graag Trivial Pursuit spelen) zit een heel groot gat waar bijna alle voetbalinformatie direct weer uitvalt. De buitenspelregel is mij ook al meermalen uitgelegd, maar ook die uitleg was verloren moeite.

Het interesseert me echt gewoon geen bal. Ik bedacht me gisterochtend dat ik niet meer wist - echt niet meer wist - of we afgelopen zomer nou een EK of een WK hadden gehad. "We" stonden in de finale, dat wist ik dan nog wel, en tegen Spanje, dus dat had zowel WK als EK kunnen zijn. Ik heb het nagerekend om uit te vlooien dat het een WK geweest moest zijn en pas later dacht ik ó ja, Zuid-Afrika natuurlijk, oen!. Vraag me niet tegen welke andere landen NL nog gespeeld heeft, ik zou het werkelijk niet meer weten. Een gat in het brein, echt waar.

Groeten,

Temet

Biene M.

Biene M.

17-05-2011 om 21:53

Boter aan de galg gesmeerd (ot)

Wow, het gebeurt me nog maar zeer zelden dat ik een spreekwoord voor het eerst hoor/lees!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.