Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Puck

Puck

09-05-2012 om 19:25

Wanneer ben je bestemmingsverkeer

Stel je de volgende situatie voor: een lijn met achtereenvolgens de punten A, B, C en D.
Ik woon in B en werk in C. Daar kan ik via de kortste weg naar toe. Nu is tijdelijk die weg afgesloten en wordt de omleidingsroute van mijn huis naar mijn werk aangegeven als BADC. Dat is een heel eind om. Normaal is de afstand BC 10 km, de afstand BADC is 17 km. Nu kan ik nog steeds wel via een kortere weg maar dan heb ik een stuk weg waar alleen bestemmingsverkeer is toegestaan.
Vandaag op het werk hadden we een discussie over hoe je nu van huis op werk moet komen. Is het toegestaan om de korte route te nemen met bestemmingsverkeer. Een deel zei van wel omdat de plek waar we moeten zijn en de startplaats een stuk voor het einde en na het begin van de omleidingsroute liggen waardoor we bestemmingsverkeer zijn. Een deel vindt van niet omdat je de route via de volledig toegankelijke weg kan afleggen, hoewel met grote omweg. Ook vinden sommigen dat de lengte van de omleiding (70% extra) een reden is om gewoon de kortste weg te nemen. Weet iemand hoe het nu echt zit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
notje

notje

09-05-2012 om 19:36

Je bent geen bestemmingsverkeer

Onder bestemmingsverkeer wordt verkeer verstaan dat een bestemming heeft op het aanliggende deel van de weg. De term wordt doorgaans gebruikt op een onderbord bij verkeersborden, bijvoorbeeld uitgezonderd bestemmingsverkeer. Onder het bestemmingsverkeer vallen bijvoorbeeld aanwonenden of werknemers, bezoekers of leveranciers van aanliggende bedrijven. Het doorgaande verkeer of sluipverkeer heeft geen bestemming aan de aanliggende weg en is dus geen bestemmingsverkeer. In geval van handhaving door de politie begaat een weggebruiker die niet onder het bestemmingsverkeer valt een overtreding.

Als je gesnapt wordt heb je een leuke boete aan je broek hangen.ik heb het ooit gehad om naar het ziekenhuis te komen,leuk binnendoor weggetje maar alleen voor bestemmingsverkeer in de spits.Ze stonden wel te controleren.Reken maar dat ze er een keer gaan staan nu die omleiding er is,makkelijk vangen!

Is er een politiebureau?

Ik heb lang geleden iets vergelijkbaars gehad. Tussen mijn huis en de school van de kinderen werd een stuk weg opgebroken. Daardoor moest ik ineens 20 km omrijden om de kinderen naar school te brengen. Het kortste alternatief was over het fietspad langs de snelweg.
Ik ben naar het politiebureau gegaan, heb het probleem voorgelegd en toestemming gekregen. De eerste keer al werd ik aangehoude door de rijkspolitie. Die ging formeel doen (als u onteheffing heeft, moet u daar een papiertje van hebben). Maar ze belde toch nog even met het bureau. Toen was het oke.
10 weken lang over het fietspad gereden dus.
De laatste keer dat er zoiets in mijn omgeving gebeurde, kreeg ik een brief van de aannemer. Die kon ontheffing organiseren.
Dus ga naar het politiebureau en/of naar de aannemer van de weg en vraag of je er toch door mag.
Bestemmingsverkeer ben je niet (dat ben je alleen als je bestemming binnen de weg ligt die alleen voor bestemmingsverkeer is).
Groet,
Miriam Lavell

Puck

Puck

09-05-2012 om 21:46

Haha mirjam

Het is gelukkig maar 3 weken, daarna kan ik de gewone route weer rijden en verder is het lang geen 20 km om dus ik denk dat ze zo'n ontheffing echt niet zullen geven. En voor het dichtsbijzijnde politiebureau moet ik noooog verder weg. En ik rij idd braaf BADC want net als notje verwacht ik dat ze absoluut een keer gaan controleren. Ze hebben namelijk bij de normale onderborden voor bestemmingsverkeer nog extra gele borden gezet over bestemmingsverkeer. Ook ik ben van mening dat het je geen bestemmingsverkeer bent, maar een deel van mijn collega's vind van wel. Die gaan dus vast de staatskas spekken

Envelop

Kan je geen envelop in je auto leggen met een aanliggend adres erop? Als je wordt aangehouden kan je zeggen dat je een brief moet bezorgen! Of trappen ze daar niet in....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Vergeet het maar

Bij ons in de buurt werd een weg in de ochtendspits afgesloten. Wij woonden vlak na die weg. Om onze kinderen naar het kinderdagverblijf te brengen moesten wij voortaan kilometers omrijden over een filegevoelige weg. Maar dat dan mooi pech voor ons. Bestemmingsverkeer was alleen voor die weg bedoeld en niet voor mensen die 250 meter verder woonden.

Wij hebben daarom maar een ander kinderdagverblijf gezocht. Het was anders echt niet meer te doen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Puck

Puck

10-05-2012 om 10:10

Triple

Ben bang van niet. En wat als je je brief adresseert aan Sluipweg 5 en je bent er al voorbij en je wordt aangehouden? Ja agent, ik rijd hier omdat ik deze brief moet bezorgen. Maar mevrouwtje, u rijdt nu bij SAluipweg 13, Sluipweg 5 is de andere kant op, daar bent u allang voorbij.... Ehhh, agent, ziet u niet dat ik heeeeel erg blont ben?
In mijn geval ken ik zelfs diverse mensen die aan de Sluipweg wonen, maar ik heb gewoon geen zin in gedonder dus ik rij braaf om voor die paar weken, dat is niet zo'n probleem, maar het ging meer om de discussie die we hadden en hoe het nou eigenlijk zit.
Sahara, misschien had jij kunnen doen wat Mirjam gedaan heeft en ontheffing kunnen aanvragen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.