Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wat als cadeau bruiloft geven?

Mijn dochter (16) is samen met een andere vriendin uitgenodigd voor de bruiloft van de ouders van haar beste vriendin. Nu wil ze samen met de andere vriendin ook een cadeautje geven aan die ouders, maar geld geven (wat als cadeautip op de kaart stond) voelen ze zich niet prettig bij.
Iemand ideeën wat de 2 meiden zouden kunnen geven?

geen idee wat ze willen uitgeven natuurlijk, maar die ouders zullen ook heus niet een duur cadeau van tienermeiden verwachten. Misschien iets van een cadeaubon voor een borrel/ hightea/ lunch o.i.d. of een bon van een intratuin ofzo.

Mamajome

Mamajome

10-10-2022 om 19:21 Topicstarter

Dat is inderdaad een leuk idee. Ga het voorleggen bij mjjn dochter.

ik snap dat nooit. Die mensen willen graag geld, maar jij wil ze per se iets geven waar ze niet op zitten te wachten. Een cadeau geven gaat om het geven wat mensen graag willen hebben, niet om wat jij vindt dat ze moeten krijgen. En met jij bedoel ik in dit geval ook je dochter. 

Rhonda schreef op 10-10-2022 om 21:29:

ik snap dat nooit. Die mensen willen graag geld, maar jij wil ze per se iets geven waar ze niet op zitten te wachten. Een cadeau geven gaat om het geven wat mensen graag willen hebben, niet om wat jij vindt dat ze moeten krijgen. En met jij bedoel ik in dit geval ook je dochter.

Precies. Heel bijzonder. Twee meiden van 16 die geen geld willen geven? Dat verwacht je van iemand van 80.

Als ik als 40-er zou trouwen zou ik me bezwaard voelen als 2 tienermeiden zich verplicht voelen om met een envelop met hun zakgeld aan moeten komen. Je nodigt die meiden toch helemaal niet uit omdat je geld wel hebben!
Ik zou iets zelfgemaakts leuk vinden. En zakje met zelfgemaakte fudge, een potje jam, met een leuk kaartje erbij. 

mijn zus kreeg van vrienden van haar kind een cadeau mand. Daarin dingen die volgens hen bij mijn zus en haar gezin hoorden. Bv speciale chips die ze daar altijd krijgen. Een biertje voor zwager, wijntje voor zus. Heel persoonlijk en mijn zus vond het heel origineel.

Mamajome

Mamajome

10-10-2022 om 22:45 Topicstarter

Rhonda schreef op 10-10-2022 om 21:29:

ik snap dat nooit. Die mensen willen graag geld, maar jij wil ze per se iets geven waar ze niet op zitten te wachten. Een cadeau geven gaat om het geven wat mensen graag willen hebben, niet om wat jij vindt dat ze moeten krijgen. En met jij bedoel ik in dit geval ook je dochter.

Ik snap dan weer niet dat jij je niet kunt voorstellen dat 2 meiden van 16 heel awkward vinden om de ouders van je vriendin geld te geven. Ze zijn uitgenodigd zodat dochter van het bruidspaar, (hun vriendin dus), ook wat leeftijdsgenoten heeft om zich te vermaken het feest ‘s avonds. Van het bruidspaar hoeven de meiden geen cadeau mee te nemen, maar dat vinden ze zelf niet fijn; ze willen toch graag iets geven.

Mamajome

Mamajome

10-10-2022 om 22:48 Topicstarter

Fourtyfour schreef op 10-10-2022 om 22:17:

mijn zus kreeg van vrienden van haar kind een cadeau mand. Daarin dingen die volgens hen bij mijn zus en haar gezin hoorden. Bv speciale chips die ze daar altijd krijgen. Een biertje voor zwager, wijntje voor zus. Heel persoonlijk en mijn zus vond het heel origineel.

Ook een leuk idee. Kunnen ze wellicht combineren met een cadeaubon o.i.d. Geef het door dan hebben ze wat ideeën waar ze wellicht zelf op verder kunnen borduren. Dank je.

Mamajome schreef op 10-10-2022 om 22:45:

[..]

Ik snap dan weer niet dat jij je niet kunt voorstellen dat 2 meiden van 16 heel awkward vinden om de ouders van je vriendin geld te geven. Ze zijn uitgenodigd zodat dochter van het bruidspaar, (hun vriendin dus), ook wat leeftijdsgenoten heeft om zich te vermaken het feest ‘s avonds. Van het bruidspaar hoeven de meiden geen cadeau mee te nemen, maar dat vinden ze zelf niet fijn; ze willen toch graag iets geven.

En je bent meteen enthousiast van een kadobon voor een lunch of intratuin? Dat is geen geld?

Overigens: geef nooit een Gift For You aub!

Mamajome

Mamajome

11-10-2022 om 06:43 Topicstarter

Natuurlijk kost een lunchbon/ijssalonbon (intratuin o.i.d. hebben we hier in de buurt niet) geld. Elk cadeau kost geld. Maar een ijssalon/lunchbon (waarvan ze weten dat die ouders het leuk vinden) of een cadeaumand met wat lekkere dingen geven, voelt heel anders voor hen dan geld geven aan de ouders van je vriendin.

Mamajome

Mamajome

11-10-2022 om 06:45 Topicstarter

Gift for you ken ik niet. Als we (bij wat voor gelegenheid dan ook) een cadeaubon geven, is dat altijd van een lokale zaak/winkel waarvan we weten dat de ontvanger er regelmatig komt.

Ik denk niet dat die ouders een groot/duur cadeau verwachten van meisjes van zestien. Bon van een leuke lunchtent is toch prima? 

Rhonda schreef op 10-10-2022 om 21:29:

ik snap dat nooit. Die mensen willen graag geld, maar jij wil ze per se iets geven waar ze niet op zitten te wachten. Een cadeau geven gaat om het geven wat mensen graag willen hebben, niet om wat jij vindt dat ze moeten krijgen. En met jij bedoel ik in dit geval ook je dochter.

Het zijn meisjes van 16. Die hebben meestal nauwelijks geld. Moeten ze dan 5 euro in een enveloppe gaan stoppen?   En ik zou het zelf ook wat ongepast vinden om als volwassene geld te krijgen van kinderen die nog op school zitten en geen inkomen hebben. Ik zou sowieso geen cadeau verwachten van de meisjes en als ze wat geven is een kaart en een plantje of zo natuurlijk helemaal prima.

Misschien geld? Een weekendje weg of spa?

ik vind een bon een equivalent van geld maar dan ‘dwingend geld’. Juist aan iemand die geld vraagt, geef ik zeker geen bon. Dan liever een echt cadeautje. Ik vind die mand een leuk idee. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.