Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

jessica5

jessica5

14-02-2011 om 00:16

Wat betalen jullie voor een i.d kaart?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

16-02-2011 om 19:06

Poeh....

Gelukkig staat hij in het paspoort van zijn pa, geen idee of hij zomaar al die dingen op weet te lepelen..
Alsof een warrige puber van 13 de geboortdata kent van tout la famille....

Gemeente ambtenaar

Gemeente ambtenaar

16-02-2011 om 20:11

Nog ff dit:

Trouwboekjes kunnen thuisgelaten worden.

Gemeente ambtenaar

Gemeente ambtenaar

16-02-2011 om 20:14

Fiorucci

Beetje flauw, je pikt er juist een paar lastige vragen uit. Vertellen wat je eigen naam en geboortedatum is, hoeveel broers/zussen je hebt en je adres lijkt me niet zo ingewikkeld.....

Tinus_p

Tinus_p

16-02-2011 om 20:29

Vragen

"Deze vragen zullen alleen worden gesteld als een kind hier qua leeftijd toe in staat is en als er geen enkel ander legitimatiebewijs (paspoort, id-kaart, bijschrijving in het paspoort van de ouders) beschikbaar is."
Neehoor. Hier recent ervaring dat (ondanks paspoort+bijschrijving) er toch vragen worden gesteld.

Gemeente ambtenaar

Gemeente ambtenaar

16-02-2011 om 20:46

* zucht *

Over pietluttige ambtenaren (woorden van Puck)gesproken...

NaShA

NaShA

16-02-2011 om 21:07

Welnee!

zoon moest op bijna 3 jarige leeftijd ook zijn adres aan de gemeente ambtenaar vertellen. Hij kon amper praten (ja, hij was laat....). Hij moest in ons paspoort bijgeschreven worden...

Puck

Puck

16-02-2011 om 22:11

Hier ook

Aan mijn nog geen 3 jarige kleuter werd gevraagd wat moeders doopnaam was.
Ook eens een overijverige ambtenaar gehad die vond dat de handtekening van mijn man niet goed genoeg was. Zat op dat moment in het buitenland voor werk en ik zou met kind achterna reizen en hij had per brief toestemming om bijschrijven in mijn paspoort toe te staan. Kon dus niet omdat hij vond dat de handtekening wat anders was dan die op de kopie van zijn paspoort. Bellen naar mijn man in het buitenland wilde zij niet. Puckman moest dus eerst 450 km naar huis komen om te zorgen dat ik met kind er achter aan konden. (voordeel was dat we nu wel met 1 auto konden). Ik zie het mens nog wel eens en ik moet me nog steeds bedwingen om niet bijv. het boodschappenkarretje tegen haar schenen aan te rijden. Ik kon haar wel over de balie trekken, was witheet.
Dus sorry gemeente-ambtenaar, ook mijn ervaringen met jullie zijn kwalitatief uitermate terleurstellend.

Gemeente ambtenaar

Gemeente ambtenaar

16-02-2011 om 22:18

Je hoort nog eens wat.

Ik pleit ervoor de zgn identificerende vragen te stellen vanaf een jaar of twaalf. Het heeft absoluut geen zin om vragen over namen, geboortedata etc te stellen aan een kind van drie.

Dat er kritisch wordt gekeken naar een handtekening van de andere ouder vind ik wel terecht. Zeker ingeval van gescheiden ouders moet er goed naar gekeken worden. Wel weer overdreven om de andere ouder naar het gemeentehuis te laten komen voor het plaatsen voor een gelijkende handtekening. Mijns inziens had een fax oplossing kunnen brengen.

Vic

Vic

16-02-2011 om 22:27

Gemeente-ambtenaar

Kijken jullie ook na of ouders eenhoofdig gezag hebben? Toen ik voor mijn jongste een paspoort aanvroeg, werd gevraagd of ik alleen het gezag had. Op mijn bevestigend antwoord werd alles in orde gemaakt. Gaat er ergens een systeem piepen als je ten onrechte 'ja' antwoord en zonder toestemming van je ex een reisdocument regelt?

Gemeente ambtenaar

Gemeente ambtenaar

16-02-2011 om 22:44

Vic

Ja, dat behoort te worden gecontroleerd. Zeker als iemand aangeeft alleen het gezag over een kind te hebben. Nee, er gaat geen bel rinkelen. Althans niet in het systeem wat wij gebruiken.

Chippie

Chippie

17-02-2011 om 00:14

Hier....

Hier ben ik ooit 5 keer op het gemeentehuis geweest om een paspoort voor de kinderen te regelen. Om gek van te worden. Kind moest terplekke worden opgemeten, schoenen uit! want stel dat mama er eens 2 cm naast zit. En dan heb je het dus over de lengte... 2 maand later klopt het al niet meer. Aan zoon van bijna 4 (niet groot voor zijn leeftijd en beroerde motoriek) werd gevraagd of hij zijn naam kon schrijven. Glimmend van trots ´ja´. Toen heb ik meneer de gemeenteambtenaar toch echt even gewezen op het feit dat mijn zoon dat echt niet voor elkaar kreeg in dat kleine hokje. Er moest overleg worden gepleegd, want de regel is dat als kind naam kan schrijven dan kan het ook een handtekening zetten. Sorry, ik heb hem echt aangekeken van ben/je/van/lotje/getikt.

Gerdina

Gerdina

17-02-2011 om 11:15

Chippie

Dochter (toen 5) had keurig haar naam in het hokje geschreven. Ze moest daar echt haar best voor doen, want dat hokje is idd niet zo groot.
Gingen we de passen ophalen, stond het er niet op, maar net als bij haar kleine broertje staat er nu op: niet in staat tot tekening. Ze was hevig teleurgesteld, doe je daar zo je best voor!

Zoon van toen 5

had zijn naam van rechts naar links geschreven en dat staat precies zo op zijn id-kaart. Blijkbaar doen ze daar niet moeilijk over.

mijk

mijk

17-02-2011 om 15:06

Dochter van net vijf

moest vertellen op welke dag papa en mama jarig zijn. Antwoord mijn meisje. Op de dag dat ze geboren zijn maar dat is wel 60 jaar geleden ofzo...... EN toch ging die ambetnaar er van uit dat het mijn kind was... Ze stonden beiden in mijn paspoort maar kregen een eigen. Overigens stond ik er an te kijken hoe dochter nog leek op de foto van toen ze vijf maanden was.

MIjk

Fiorucci

Fiorucci

17-02-2011 om 19:02

Flauw? gemeenteambtenaar

Jij geeft die vraag over geboortedata als voorbeeld, het is dus niet ondenkbeeldig dat hij die vraag krijgt, lijkt mij. Anders noem je het niet. Waarom is het dan flauw dat ik die vraag eruit pik? Ik pik die eruit, omdat ik zeker weet dat hij die vraag niet zomaar kan beantwoorden.

Geboortedatum?

Ik kan me niet voorstellen dat een gemiddeld kind van 5 weet wanneer ouders jarig zijn. Misschien dat een kind het zal onthouden als je heel vaak verteld hebt maar wie doet dat nou.

Puck

Puck

18-02-2011 om 10:24

Pelle

Kennelijk zijn de gemeenteambtenaren hier dan niet zo goed in het inschatten van wat een kind kan. Of zou ik nu heel trots moeten zijn dan zij mijn kind inschatte als een soort wonderkind.

Fiorucci

Fiorucci

18-02-2011 om 11:58

Pelle

Ik had als puber echt geen idee wat het exacte jaartal was waarin mijn ouders zijn geboren.

Gerdina

Gerdina

18-02-2011 om 15:22

Nou pelle,

Mijn man moest aan mij vragen wanneer zijn vader ook al weer precies jarig is. De maand wist hij nog wel, maar de dag?
Ik heb nu eenmaal een tik voor data, weet van heel veel mensen hun verjaardag uit mijn hoofd. Hij heeft dat veel minder. Gelukkig weet hij wel wanneer mijn verjaardag en die van de kinderen is.

Fiorucci

Fiorucci

18-02-2011 om 17:08

Pelle

En als jij goed had gelezen had je gezien dat er ook geboortedata bij stond, en daar had ik het over.

Fiorucci

Fiorucci

18-02-2011 om 18:15

Pelle

Dat hoop ik ook, zie oa de reactie van Tinus, er zijn pietluttige ambtenaren,kennelijk.

Puck

Puck

18-02-2011 om 21:58

Pelle

Zoals Fio al zegt (hé we zijn het eens Fio ) er zijn uiterst pietluttige ambtenaren die het echt presteren om de datum te vragen aan een klein kind. Lees mijn posting maar over, echt gebeurd dat mijn peuter van nog geen 3 jaar de dooopnamen van mij (nee, niet de voornaam alleen, de doopnamen) behoorde te kunnen oplepelen.

Vic

Vic

18-02-2011 om 23:01

Dan had ik het makkelijk

Een paar jaar geleden moest mijn oudste een nieuw paspoort. We zouden daarna een ijsje gaan eten en bij het loket hing ze stierlijk vervelend aan mijn been 'mamaaa, gaan we nu een ijsje halen?'. Ik vroeg de ambtenaar of ze dochter nog vragen wilde stellen (hadden we nb op geoefend), waarop ze antwoordde dat ze zo ook wel zag dat het mijn dochter was.

Fiorucci

Fiorucci

19-02-2011 om 07:30

Pelle, ook

Gezien het feit er pietluttige ambtenaren zijn is die KANS er dus wel.

Fiorucci

Fiorucci

19-02-2011 om 11:24

Geeeeeeeeen idee pelle

Vraag dat aan diegenen die kennelijk een pietlut troffen, ik moet nog. Ik was benieuwd naar de criteria, en verbaas mij over sommige elementen daarvan.

Puck

Puck

19-02-2011 om 11:52

Fio

Hoe het hier afgelopen is: Jongste kon dat natuurlijk niet oplepelen en keek mij smekend aan en vroeg iets van: hoe heet jij mamma? Kennelijk deed ze dat overtuigend genoeg of zo want ineens kon die miep zien "aan de manier waarop we met elkaar omgingen dat het wel goed zat". Mmm, ineens had ze blijkbaar mensenkennis, maar niet genoeg om in te schatten welke kennis een peuter heeft.

Fiorucci

Fiorucci

19-02-2011 om 17:22

Ohje

Wij krijgen meestal samen de slappe lach, ik weet niet of dat zo bevordelijk is..

Puck

Puck

19-02-2011 om 18:38

Tuurlijk wel fio

Zo de slappe lach hebben, dat gebeurt alleen met je moeder. En van de week gewoon allerlei mogelijke vragen in zijn brein stampen. Ach en misschien tref je wel een uitermate vriendelijke ambtenaar, die zijn er ook vast.

Fiorucci

Fiorucci

19-02-2011 om 18:55

Haha puck ot

Da's waar, al lukt hem dat ook in zijn eentje, dat werd weer een enkeltje aula op school.. ben ook zeer benieuwd hoe het foto's maken gaat, tegen een puber zeggen dat hij niet mag lachen...hm....

Jesse_1

Jesse_1

19-02-2011 om 20:16

Hier geen vragen hoor

Kinderen (3 stuks) stonden bij mij in het paspoort en kregen vorig jaar elk een eigen ID-kaart.
Er werden geen vragen gesteld, maar zoon van net 6 mocht idd zelf zijn naam schrijven in het hokje (moest wel 2x over, en mijn zijn tempo duurde dat dus wel even). Bij het ophalen vroeg ik of ik mocht tekenen voor ontvangst, maar dat moest hij zelf weer doen omdat hij ook zelf had getekend in het hokje. Nou ja, het was allemaal wel goed geregeld hoor.
Jesse

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.