Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Half a twin

Half a twin

26-03-2019 om 11:30

Wat de puber kan, kan ik ook (beter zelfs)

Zomer 2018.
Na een lange dag in een stad in midden Frankrijk rijden we naar de camping. Het is al laat, we hebben in een restaurant uitgebreid geluncht en hebben niet zo'n trek meer in een volledige warme maaltijd. Bij de traiteur afdeling in de supermarkt pikken we een hartig taartje en wat gebakjes op, bedoelt om op de camping een uitgebreid theeritueel mee te doen.
Bij de tent gekomen bespreken we snel wie wat gaat doen. De dames gaan eerst douchen, willen de haren nog droog voordat er geslapen gaat worden. Als wij weg zijn gaan de mannen de hartige taart afbakken op de skottel, tafel dekken, thee maken.
Bij de douches aangekomen is de shampoo van dochter drie keer op de grond gevallen, we kiezen we twee douches naast elkaar, zodat we onder de wandjes door de fles douchegel kunnen doorgeven, die van puberella is "kwijt".
Als ik de douchegel aan haar geef komt er een tsunami van schuim onder het wandje door. Ik vraag aan haar hoe dat komt. Een beetje uitgeschoten met de shampoo? Nee mam, toen ik dat flipdopje wilde opendoen scheurde de hele bovenkant van de fles eraf en liep er heel veel shampoo uit.
De hele fles doormidden scheuren hoe krijg je dat nou voor elkaar? Dat is echt een puberactie! Let voortaan een beetje op wat je doet, dat is helemaal niet nodig, reageer ik geïrriteerd.
Nou ja morgen met de boodschappen kopen we wel een nieuwe, want dit gaat geen hele vakantie meer mee.
We ruimen de shampoo zo goed en zo kwaad als dat gaat op en gaan terug naar de tent waar we nog een gezellige avond hebben met de taart en thee.

Voorjaar 2019.
We hebben net gegeten, de pubers moeten gaan trainen, man is nog niet thuis en mijn hobbyclub is een avondje opgeschoven, omdat op woensdag het stembureau in ons gebouw zit.
Ik probeer de vaat in de machine te krijgen en laat een teiltje vollopen om ook nog even een doekje over het gasfornuis te halen voordat ik weg moet. Om mij heen en over mij heen vullen de pubers hun bidons, er worden nog wat plakken ontbijtkoek in een trommel gestopt voor onderweg als ik de fles afwasmiddel open en een fikse kneep in de teil laat plonzen.
Het blijkt een hele fikse kneep te zijn, het sop vormt een berg tot aan de bovenste keukenkastjes en begint een soort waterval van sop te vormen van het aanrecht naar de grond. Als ik alle sop heb weggewerkt en de fles afwasmiddel terug wil zetten op zijn plek zie ik dat de hals van de fles scheef staat. Hoe kan dat dan? Ik bestudeer de fles wat beter en zie dat de bovenkant is gescheurd.

Als puberella thuis komt bied ik alsnog mijn excuses aan voor de boze reactie van vorig jaar. Het was geen puberactie, het kan iedereen overkomen dat een fles (wel na een paar keer vallen) afscheurt bij de hals.
Oeps!

Heb jij ook zo'n verhaal?

Ja.

Gezellig met zijn drieën uit eten. Zoon was een jaar of 8. Echt uit eten, in een mooi en chique restaurant. Zoon was gezellig aan tafel, hij genoot, maar was wel wat wiebelig.
"Pas je op lieverd, je glas valt zo om". Hij wiebelde vrolijk verder en alles bleef staan en er viel niets om, ook stak hij zijn mouw niet in de fik aan de hoge kaars op tafel.
Toch wat nerveus bleef ik op hem letten, was wat afgeleid en gooi pardoes mijn volle glas drinken om, alles over het mooie stoffen tafelkleed en over mijn nette kleren. De ober heeft me zo goed als mogelijk gered. Hij redde ook de kaars die bijna omviel toen ik verwoed mijn jurkje ging deppen en iets te stevig mijn stoel naar achteren schoof.

Als we nu uit eten gaan waarschuwt zoon mij liefdevol; "pas je op mam, dat je je glas niet omgooit?"

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.