Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wat is het tegenovergestelde van een 'doel'?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
IngridT

IngridT

09-02-2009 om 23:13 Topicstarter

En grappig eigenlijk,

want cobi's 'flegmatiek' is ook best een leuke.

Maar hoe kunnen 'flegmatiek' en 'impulsief' nou allebei het tegenovergestelde zijn van 'doelloos'???? Flegmatiek & impulsief zijn nota bene ongeveer het tegenovergestelde van elkaar. AAAAARRRRGGGGHHHH!!!! Het lijkt wel een verbale escher-iaanse driehoek. Hij klopt niet, maar je hebt geen idee hoe het komt.

Ingrid (niet aan denken vanavond in bed. Dat laat ik aan yoga juf over.)

Massi Nissa

Massi Nissa

10-02-2009 om 07:07

Cobi

Die hele posting van jou net boven dit bericht is briljant. Echt.
Groetjes
Een hinnikende Massi

margje van dijk

margje van dijk

10-02-2009 om 09:23

Inderdaad cobi

"dan heb je alvast een opzetje"
- ik rol over m'n stoel van het lachen.

IngridT

IngridT

10-02-2009 om 09:37 Topicstarter

Heerlijk dit!.

Jullie hebben nog tot een uur of 4 vanmiddag voor eventuele aanvullende geniale dan wel hilarische conclusies, dan print ik de hele boel uit en overhandig het vanavond ongecensureerd (jawel!!) aan m'n yoga juf Ze kan wel tegen een stootje..). Ik had nooit gedacht dat het zo'n veelzijdig draadje zou worden. Enne cobi...je weet dat mijn lange termijngeheugen uitstekend is, dus met dat sinterkaasgedicht komt het vast wel goed tzt...

Ingrid

Impulsief is niet doelloos

Toen wij impulsief een motor kochten, was dat echt niet zonder doel: wij wilden er namelijk mee rijden Impulsief is niet hetzelfde als doelloos, maar je denkt er gewoon niet zo lang over na.
Flegma (ja, ik was degene die het een negatieve bijklank vond hebben) komt er wel bij in de buurt. Maar ik ken flegmatiek echt vooral in de betekenis van "niet in beweging te krijgen, nergens enthousiast voor, negatief passief". Dat kan natuurlijk aan mij liggen

Hmmm

Voor mij heeft flegmatiek juist de betekenis van aanpassen aan bestaande situaties, het hoofd koel houden, flexibel doorgaan met veranderde omstandigheden. Maar tja, ik ben meer een flegmaticus dan een doelpaal, ik bedoel doelmaticus

Cobi

Het klonk me al zo bekend in de oren

Rijmen

Flegma rijmt op smegma
Dan heb je gewoon pech, ma
Dan ga je maar gewoon weg, ma

Cobi

"Dat iemand flegma nou zo'n negatieve bijklank vond hebben."
Flegma is slijm, het groenige slijm in je luchtwegen dat je ophoest als je verkouden bent bijvoorbeeld. Klinkt toch niet zo heel positief!

Jujube

Jujube

11-02-2009 om 10:54

Doel

'Ik ben geheel doelvrij'. Is dat niet iets? Of klinkt het meer alsof je net genezen bent van 1 of andere ziekte?
Groet,
Jujube

Rieke

Rieke

11-02-2009 om 13:28

Is dit woord al genoemd?

Het tegenovergestelde van Doelgericht = Lukraak.

Tineke

Tineke

11-02-2009 om 13:46

Lukraak

Jep Rieke, had ik al genoemd, en ik blijf het ook de beste vinden. )

Emmawee

Emmawee

11-02-2009 om 23:07

Lukraak

Is inderdaad het mooist. 'voor het vaderland weg' vind ik trouwens ook mooi.
Ik bedoelde met mijn impuls trouwens niet dat impulsief gelijk zou zijn aan doelloos. Maar ik weet niet hoe ik het beter zou kunnen uitleggen dan dat ik deed.
Wat vond de juf ervan, Indgridt?
Groeten, Maw.

IngridT

IngridT

12-02-2009 om 11:28 Topicstarter

Yogajuf....

heb ik vandaag heel eventjes gesproken (dansklasje). Ze heeft zich helemaal slap gelachen (en bedankt Cobi!)

as dinsdag hebben we weer yogales. Zeker weten dat er dan een uitgebreidere evaluatie volgt...

Ingrid

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.