Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wat is jouw ergste kado-teleurstelling?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Limi

Limi

08-12-2011 om 11:33

Missers

Erge teleurstellingen kan ik me niet herinneren, maar mijn schoonmoeder geeft alleen maar missers. Twee tot drie keer per jaar (verjaardag, kerst, na vakantie) krijg ik wanstaltige grote oorbellen en een niet-bescheiden ketting (geen zilveren kettinkje of zo, maar iets ingewikkelds, opvallends en lelijks). Het is haar nog nooit opgevallen dat ik alleen maar oorknopjes draag en nooit kettingen.

Marjolein

Marjolein

08-12-2011 om 11:35

O dc, wat romantisch!

Geweldig! Zo'n man willen we allemaal!!!
Wil je ons svp even vertellen dat er verder van alles mis aan hem is, anders komen we hem bij je halen

krin

krin

08-12-2011 om 11:58

Mooie stelregel, dc

Maar de Kerstman komt hier niet (het blijft verdorie geen feest). Maar goed, zo ver weg is zijn verjaardag niet, dus lang hoeft hij geen geduld te oefenen.
En die man van jou, inderdaad, die wil ik ook wel voor Sinterklaas.

Belle Époque

Belle Époque

08-12-2011 om 12:35

Heel lief bedoeld, maar...

...iemand met forse obesitas een flink snoep-en-koek-pakket geven voor Sinterklaas was niet echt ehm... geslaagd...

Rieke

Rieke

08-12-2011 om 12:52

Mijn trauma

Op ongeveer 10 jarige leeftijd met 4 broers onder mij. Mijn moeder had een looppop bij elkaar gespaard met de brio zegels. Wat was ik er gelukkig mee! voor een paar uur slechts. Daarna kwam mijn broer op het idee de pop een snor te geven met zwarte stift. Het is nooit meer goedkomen, wat een enorme teleurstelling en boosheid. Met vim en glorix, alles werd geprobeerd, maar ik ben altijd een vage vale streep onder dat neusje blijven zien. Ik kan nog de teleurstelling oproepen die ik toen had, en de onmacht van mijn moeder.

Hibiscus

Hibiscus

08-12-2011 om 14:11

Te groot

Van mijn lieve schoonmoeder krijg ik ieder jaar Een kledingstuk, vaak echt heel mooi en niet goedkoop. Ze heeft alleen na 22 jaar nog niet door dat ik geen maat 44-46 heb, maar 38.
Ik heb het wel een paar keer voorzichtig tegen haar gezegd, maar het kwartje valt niet. Heel jammer, want het zijn mooie dingen.

Hibiscus

Afschuwelijke bloempot

Mijn schoonmoeder komt voor mijn verjaardag gerust aan met een 75 cm hoge bloempot in de vorm van pinokkio. Ze is dan zelf zo blij dat ze 'zoiets schattigs' heeft gevonden dat ik niks zeg. Ik heb het ding in de tuin gezet en binnen een week reed man er per ongeluk expres met z'n fiets tegenaan. Exit pinokkio. Theepot in de vorm van een koe ed, ze vindt het prachtig om aan mij te geven.

Vic

Vic

08-12-2011 om 14:32

Kerststukjes

Haha wat herkenbaar, die pinokkio en theepot. Ik heb een tante (zus van mijn moeder, dus het zit in de familie) die altijd een kerststukje komt brengen. Hartstikke attent natuurlijk, dus meestal zet ik het stukje, in een potje in de vorm van een arreslee of kerstman, ook gewoon op de vensterbank (aan de straatkant van de kamer).

dc

dc

08-12-2011 om 15:06

Marjolein

Er is helemaal niets mis met hem, vind ik

Maar hij is van MIJ! Ha, en ik ben aan het leren boxen dus kom maar op

Tijgeroog

Tijgeroog

08-12-2011 om 17:30

Kraammand

Bij de geboorte van de oudste kreeg ik een kraammand van m'n schoonmoeder, zoals ze bij de geboorte van alle kleinkinderen deed. Ik vond ook dat ik het wel verdiend had om even lekker verwend te worden, redelijk zware zwangerschap en bevalling gehad.
Helaas voor mij is m'n schoonmoeder nogal van het principe "iedereen evenveel". Dus van de 6 cadeautje in de mand waren er 2 voor de baby (pantoffeltjes met hard plastic zolen, die zijn dus nooit gedragen, en een bakje voor pap oid), 2 voor mij (oorbellen die niet echt mooi zijn en een niet zo lekker geurtje, terwijl ik sowieso vrijwel nooit geurtjes gebruik, en zeker niet met een baby in huis) en 2 voor m'n man (een afschuwelijke koelkastmagneet (gelukkig hebben we een houten koelkastdeur ) en een fles wijn (voor hem alleen, ik drink geen wijn, borstvoeding etc) Dat was neit de verwennerij die ik in gedachten had.
Ze had voor de baby ook een leuk pakje gekocht, daar was ik wel blij mee, en een lekker pot snoep voor mij. Daar was ik ook heel blij mee.
Bij de 2e kreeg ik geen kraammand, ze zat niet zo goed in haar vel en m'n schoonzus was ook hoogzwanger, en ze wilde geen 2 manden maken. Dat vond ik jammer, ik had gehoopt op een herkansing. Ik heb toen wel oorbellen gekregen die wel mooi waren en we hebben geld gekregen om zelf een cadeau te kopen, daar heb ik een draagdoek van gekocht.

Marjolein

Marjolein

08-12-2011 om 17:56

Dc nu druip ik af hoor (ot)

dan durf ik niet meer Hou hem maar....
En nee hoor, die van mij is dan wel minder romantisch, maar ik wil hem toch niet ruilen, hoor.

Saskia

Saskia

08-12-2011 om 18:37

Electrische tandenflosser voor moederdag

of een broche zoals mijn schoonmoeder altijd droeg met kerst.
En dan de trotse blik van mijn man als ik het uitpak. Ik vraag nu altijd een "belevenis", een weekendje weg, avondje bioscoop op zo.
En met alle liefde regel ik het zelf na 3 dagen in een hotel op het vliegveld geslapen te hebben

rodebeuk

rodebeuk

08-12-2011 om 18:38 Topicstarter

Bedankt voor jullie reacties

Mooi om te zien hoe lang dit soort gebeurtenissen in je geheugen gegrift blijft staan, en met welke detaillering...

Brianna F

Brianna F

08-12-2011 om 18:49

Grootste misser

Dat was helemaal geen cadeau en toen ik daar een opmerking over maakte tegen meneer F, kwam hij aanzetten met een plastic wc-rol houder, want die hadden we toch nog nodig.
Na dat cadeau" koop ik voortaan zelf mijn cadeaus en laat het hem geven, dan weet ik tenminste zeker dat ik wat leuks krijg.

Och vic, kerstfrutsels

Ik heb met 3 kinderen niet de illusie ooit een libelle-kersthuis te hebben. Niks één kleur, het is een o zo dierbaar samengeraapt zooitje. Kinderen die ieder jaar de meest afschuwelijke kerstbal uitkiezen, glunderend dat ze zo

Ik was nog niet klaar

Glunderend dat ze zo iets moois hadden uitgekozen. Als ik die ballen zie, zie ik ook het jochie erbij. Ik weet dat mn schoonmoeder haar best doet, maar ze snapt niet dat ik liever één keer per jaar iets moois krijg, en dat hoeft niet duur te zijn, dan alsmaar zeeman-kerstballen waar geen herinnering aan zit.

Bennikki

Bennikki

08-12-2011 om 21:36

Leuk dit draadje!

Toen ik de vraag voor het eerst las dacht ik: "Oh, gelukkig heb ik eigenlijk nooit foute cadeaus gekregen!"
Nu, een dag later, zit ik briesend op de bank me al die verschrikkelijke missers te herinneren. Zoals:
-Een stewardess- nepbarbie in mijn schoen in groep 3. Ik wilde de Ken-piloot-nepbarbie!
-Een reusachtige 1.10 hoge staande blonde meisjespop voor mijn 7e verjaardag. Ik haatte poppen, maarja, mijn moeder was er zo dol op. Ze was heel duur en vreselijk eng, want ze leek net een echte kleuter en dan stond ze daar maar in het donker..
-Een schilpadaquariumfilter voor Sinterklaas, van mijn man.
-Alle cadeaus van mijn schoonmoeder. Ze koopt alleen dingen om de mensen uit de buurtwinkel/het ontwikkelingsland/ crea bea vriendinnen een plezier te doen en moet het dan weer kwijt natuurlijk- heee, handig, Bennikki is bijna jarig! De meest wanstaltige meuk heb ik al voorbij zien komen, gelukkig woont ze nu in een straat met redelijk leuke buurtwinkels.
-Geloof het of niet, deze Sinterklaas kregen we een..auto! Maar we hebben er al 2 die het nog prima doen! Toch mogen we hem alleen maar hebben, als we hem niet gaan verkopen.

Anna

Anna

08-12-2011 om 21:58

Griekse schoonfamilie

Mijn griekse schoonfamilie heeft een iets andere smaak dan dat ik heb. Zo kreeg ik ooit van een tante een soort van swarovski kristallen beeldjes. Zo foeilelijk. En volgens mij nog nep ook. Ik zette ze maar wel op tafel als ze op visite kwamen...
Verder heb ik veel lelijke kinderkleren gekregen, oa een geel jurkje met allerlei frutsels. Ik heb het echt nooit over mijn hart gekregen om die bij mijn dochter aan te trekken. Overigens draagt haar pop de kleertjes nu wel en hebben ze een poos in de verkleedkist gelegen.

Ef

Ef

08-12-2011 om 23:29

Een horloge

Voor mijn verjaardag toen ik negen werd, echt een superleuk horloge, en toch kreeg ik buikpijn toen ik het kado had uitgepakt. Een van de populaire meisjes uit de klas had namelijk het zelfde horloge en volgens de meidenvenijn mores in de klas was het verboden om hetzelfde te hebben of te dragen als een van de populaire meisjes. Dan was je een na-aper en dan had je "geen eigen smaak" (Bleh)
Ik durfde het niet tegen mijn moeder te zeggen want ik wist hoe die zou reageren; die zou het onzin vinden en zelfs in staat zijn om de moeder van het populaire meisje te bellen.
En dus deed ik 's morgens het horloge om en zodra ik de deur uit was weer af, en na een poosje ben ik het perongelukexpres verloren.
Ik heb er nog een tik aan overgehouden dat ik iedere vriendin die vind dat ik iets leuks aanheb enthousiast vertel waar ik het gekocht heb, en dat ze het vooral óók moet kopen als ze het zo leuk vind.

Marja

Marja

08-12-2011 om 23:59

Het omgekeerde

Toen ik een jaar of 15/16 was (heel lang geleden) had ik een hele hippe romantische kamer. Ik had voor mijn verjaardag een spiegel gevraagd. Maar ik had totaal geen vertrouwen in de smaak van mijn ouders en vreesde dat ze me een vreselijke coca-cola spiegel zouden geven. Ik weet nog hoe blij (en een beetje beschaamd) ik was toen ik een prachtige antieke spiegel kreeg met een ingeslepen rand. Zo mooi. Hij staat, na 35 jaar nog op een ereplaatsje en ik moet er nog elke dag aan denken hoe ik me vergiste en ik dacht dat ik de misser van de eeuw zou krijgen. Ik ben er nog steeds blij mee.

Plastic tasjes bewaarkat

Van een kennis die hier logeert kreeg ik een kat van stof, die je kunt ophangen en waar je plastic tasjes in kunt bewaren. Ze hing hem zelf in mijn keuken op. Als zij volgende week vertrekt dan verhuisd dit beest onmiddelijk naar het rommelhok.

dc

dc

09-12-2011 om 10:03

Marja

Wat ontzettend lief!

lennest

lennest

09-12-2011 om 16:13

Geen kleding, niks huishoudelijks

Ik vind kleding en 'handige' dingetjes voor het huishouden geen cadeaus! Boeken, sieraden, lekker luchtje, een mooie tas, dat kan me wel bekoren. De jaarlijkse amaryllis van schoonmoeder vind ik minder. Mijn moeder bracht vroeger van vakantie altijd zo'n vakantieshirt mee, zo een van 'greetings from Greece' of zoiets. Man heeft het inmiddels begrepen, ik krijg de cadeaus die ik mooi vind en hij ook! We hebben, heel onromantisch, een keer opgeschreven wat we echt leuk vinden. En: we doen echt moeite om iets te vinden wat bij de ander past.

Fiorucci

Fiorucci

09-12-2011 om 18:28

Doet me denken...

Doet me denken aan mijn zwager, die gaf mijn schoonzus een stofzuiger op moederdag...ik dacht echt eerst dat ze een grapje maakte toen ze dat vertelde...

Irene

Irene

09-12-2011 om 20:37

Tactische man

Gekregen van mijn man: van die anti-rimpel/oogcreme. Op zich al niet een heel attent cadeau, maar man vertelde er ook nog even bij dat het best lastig was geweest om uit te zoeken want ze stelden allemaal moeilijke vragen in de winkel. Waar het voor bedoeld was: rimpels, zwarte kringen of wallen. Nou, voor allemaal natuurlijk! had hij dus maar gezegd....
Boehoehoe, en dan ben ik nog wel 10 jaar jonger dan hij.

Irene

Hij krijgt een buikspieroefenapparaat voor zijn verjaardag begrijp ik?

Groeten,

Temet

Irene

Irene

09-12-2011 om 20:57

Temet

Ja! Of een haarstukje

krin

krin

09-12-2011 om 21:07

Of...

een knippertje voor neus- en oorharen.

Mariekemoeder

Mariekemoeder

09-12-2011 om 21:55

Heel fout

Bij de geboorte van mijn dochter Marieke kreeg ik van een vriendin een prachtig boekje met de titel ' Marieke Marieke'. Een prachtig boek in dichtvorm met mooie tekeningen. Heel attent uitgezocht door vriendin met de naam van ons kind in gedachten. Alleen... aan het eind van het boekje blijkt dat de Marieke waar het over gaat dood te zijn. Zover had vriendin niet gelezen. Het was een dag of drie/vier na de bevalling, al m'n kraamtranen heb ik er bij het lezen van het boekje uitgegooid. Eerlijk gezegd kan ik het boekje nog steeds niet met droge ogen bekijken en dochter zit ondertussen hoog en breed op de middelbare school.

Tanneke

Tanneke

10-12-2011 om 01:33

Missers

Ja hoor, als ik dat nou lees van die sieraden, of je ze nu mooi vond of niet, het kan veeeeeel erger: vorig jaar kreeg ik voor mijn verjaardag een scheurkalender. Haha!

En toen ik net bevallen was van mijn zoon kregen we een kadootje opgestuurd: een paar rompertjes en mutsje. Helemaal verstopt in een van de rompers zat een kaartje waarop stond "gefeliciteerd met je dochter, Sandra" .
Eeehm...ik heb geen zoon en heet geen Sandra. Maar mijn vriendin wel! Die had het kadootje doorgeschoven naar ons!
(Was ook pas bevallen en geen tijd om te shoppen denk ik. Geen probleem,we hebben er hard om gelachen).

Ik heb hier in de buurt een oude dame waar mijn 7 jarige zoon dikke vrienden mee is en die komt altijd aanzetten met namaak kristallen beeldjes op elke verjaardag of feestdag, op een soort console met een spreuk erop (altijd wel iets religieus).

Ach, ik geef mijn man een nieuwe vaatwasser voor zijn verjaardag en vorig jaar met kerst kreeg hij een prachtige pannenset voor het nieuwe fornuis ( hij wast nooit af en kan nog geen ei bakken. Ik ben dus zelf net zo schuldig).
We doen altijd maar wat en het maakt me niet zoveel uit wat het is,maar het zou wel leuk zijn als er in elk geval een gedachte achter zat. Die scheurkalender vond ik echt te stom!
Voor zijn verjaardag het jaar ervoor heb ik een portret laten schilderen van mijn man, zijn vader en onze zoon. Zoiets dus

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.