Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wat krijgen jullie voor Sinterklaas?

Vandaag Sinterklaas gevierd, voor het laatst met gelovige kinderen.
Maar ik was nou eens benieuwd wat andere moeders/ouders zichzelf/elkaar voor Sinterklaas geven.
Ik zal aftrappen. Ik heb mezelf een paar pantoffels, een bakvorm en een CD gekocht. Man heeft een figuurzaag en een hobbyboekje voor me gekocht.
Man heeft een riem, DVD, bladhark, telefoonhoesje en wekkerradio gekregen.


Niks

Alleen de kinderen hebben iets gekregen vandaag, morgen vieren ze het ergens anders.

inpakpiet

inpakpiet

04-12-2013 om 22:53

voor mezelf niets

wij vieren het morgen en man had zowaar een verlanglijstje, dus daar heb ik gekocht: een dvd van Borgen, sokken, een riem, iets lekkers, een deo en scheerschuim. Helaas had hij de laatste twee dingen ook op zijn lootje gezet voor de surprise, dus die 2 dingen krijgt hij dubbel. Heb ik uiteraard wel in het gedicht uitgelegd. Voor mezelf heb ik niets gekocht, dat regelt sinterklaas.

neteret mut

neteret mut

04-12-2013 om 23:06

hier

voor mij een leesboek (de bruidsquilt) en een haakboek (500 blokpatronen), een paar muiltjes en een snijplank + mes (laatste 2 van de L en dan zelfs opruiming) Wat ik van het lootjescadeau krijg weet ik nog niet (gevraagd een suikerpot of sokkenwol). Man krijgt een monitorstandaard/ verhoging, een magnetische pen, en een loep/schroef setje ( en een kerkenwerkagenda)

Stenna

Stenna

04-12-2013 om 23:48

verrassing

Wat ik zelf krijg weet ik nog niet, man en zoon zijn samen de stad in geweest voor mij. Ik had wel een verlanglijstje, daar stonden vooral boeken, series op dvd (ook Borgen!) en een theateruitje op. Voor man heb ik een sportartikel, zoon heeft een BBC natuurserie op dvd voor hem. Zoon krijgt een game en wat plaagcadeautjes. Verder voor iedereen een letter en marsepein. Ieder cadeau heeft een gedicht (de grote cadeaus lange, het snoep twee regels. Wij doen uitgebreid gedichten, maar geen surprises (houden allemaal niet van knutselen, wel dichten).

Aiselle

Aiselle

05-12-2013 om 07:29

boeken

We hebben laatst boeken gekocht en die hebben we ingepakt. Voor allebei heb ik er nog een trui bij gedaan. Daar weet mijn man niks van.

Knurf

Knurf

05-12-2013 om 07:37

niks

mijn dochter viert Sinterklaas op school, en dat is dat.

Fiorucci

Fiorucci

05-12-2013 om 08:28

niks

Ik heb een kleinigheidje voor onze pubers en we gaan gourmetten en film kijken samen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

05-12-2013 om 08:32

snoep!!

Voor de volwassenen heb ik lekkers. Voor mezelf vooral marsepein, ben ik gek op.

amk

amk

05-12-2013 om 09:53

een chocolade letter

alle volwassenen krijgen een chocoladeletter en verder niets. Het is tenslotte een kinderfeest.

Druif

Druif

05-12-2013 om 09:55

mooi

Wat is ool toch handig.

Ik was helemaal vergeten om iets voor mijn man en mij te kopen. Ga ik gelijk doen!

Dalarna

Dalarna

05-12-2013 om 10:00

Kinderfeest?

Ik heb het echt nooit als kinderfeest gezien en blijkbaar de meeste mensen met mij ook niet want anders zouden er geen surprises en lootjes trekken bestaan Ik ben altijd van mening dat het niet goed is als alleen kinderen wat uit te pakken hebben. Ik wil dat ze ook naar de andere mensen kijken en later meekrijgen dat het leuk is om te geven als ze zelf niet meer geloven.

Wij houden het heel klein dit jaar en normaal zorg ik er wel voor dat ze wat voor mij kopen maar door omstandigheden vind ik het wel best en ga ik nu nog wat voor mezelf kopen (ik moet het nog bedenken).

Wiske71

Wiske71

05-12-2013 om 10:33 Topicstarter

Goh

Wisselende reacties, maar toch weer heel gelijksoortige kadootjes!

Ik vind het niet meer als normaal dat de volwassenen ook wat krijgen, en niet alleen de (gelovige) kinderen. Hier heeft iedereen 5 pakjes gekregen + een chocolade letter. Zo ging het vroeger bij mijn ouders vroeger ook. Later werden dat lootjes + een kado dat mijn ouders voor elk kind.

Maar ik denk door de reacties dat de meesten geen gelovige kindertjes meer in huis hebben?

De kinderen hebben gehad:
Puberdame: mascara, nagellakje, cocktailjurk, brooddoos, muts.
zoon 1: zakmes, pyama, spelletje voor de wii, voetbal en poster.
Zoon 2: pluchebeest, pantoffels, Lego, luisterboeken en klok

Rafelkap

Rafelkap

05-12-2013 om 11:10

geven

Het is natuurlijk heel educatief voor de kinderen, maar ik word blijer van wat te geven, ik hoef niks (ben toch bijna jarig).
Dus voor ons slechts 2 dvd's (vele uren samen kijkplezier) en voor mijn man de letter Z (letter S was er niet meer)

Knurf

Knurf

05-12-2013 om 11:36

klopt Wiske

'Maar ik denk door de reacties dat de meesten geen gelovige kindertjes meer in huis hebben?'

Dat klopt hier inderdaad. Toen mijn dochter nog wel in Sinterklaas geloofde, vierden we het uitgebreid met familie, gedichtjes en kadootjes.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

05-12-2013 om 11:51

Hier wel

Hier een gelovige van 4 en een dochter van 11 die niet meer gelooft, maar nu toch weer helemaal in de ban is van de Sint-magie. Zo leuk!

Wij vieren het altijd uitgebreid, de kinderen worden vreselijk verwend. En ik weet zeker dat we daar ook mee doorgaan als ze niet meer geloven. Ik vind het een prachtig moment om heerlijk onverantwoord kado's te kopen, uit naam van de Sint. Kadootjes onder de kerstboom vind ik geen reet aan, pakjesavond is voor mijn gevoel zoveel meer.

Vera*

Vera*

05-12-2013 om 11:52

Heel weinig

Zaterdag is voor ons pakjesavond. Wij hebben lootjes getrokken en normaliter maak ik nog een aantal kleine gedichtjes en surprisetjes erbij bij de kadootjes die nog meer gegeven worden.
Helaas ben ik al een poos beroerd en nu echt ziek en is er nog eentje krakkemikkig door een akelige val en nog een zieke. Nu dus alleen maar een kadootje voor een getrokken persoon.
Dit jaar is het geen sinterklaasfeest om te onthouden

Jaina

Jaina

05-12-2013 om 12:46

Dat weet ik niet

Wij vieren vrijdagavond sinterklaas. We hebben lootjes getrokken dus ik heb geen idee wat ik krijg. We houden sinterklaas klein verder. Geen gelovige kinderen in huis en we wonen ook niet in een omgeving waar sinterklaas wordt gevierd. De kinderen vinden het echter een leuke traditie dus we houden het er in. Ik heb een vermoeden wie mijn lootje getrokken heeft en als het die persoon is dan heb ik ook wel vertrouwen in het geschenk
Met kerst wisselen we geschenken uit en wederom geen idee.
Vroeger kocht ik altijd wat boeken voor mezelf en daar was ik altijd erg blij mee. Nu de kinderen ouder zijn verzinnen ze zelf wat en dat is uiteraard veel leuker.

Stenna

Stenna

05-12-2013 om 13:09

toch blij

Zoon is al 17 maar hij is degene die de traditie in stand wil houden. Hij vindt het zo gezellig, zegt hij ieder jaar weer (als ik er eigenlijk vanaf wil) en hij spant zich er zelf ook echt voor in. Hij loopt zich nu de hele week al te verheugen erop (bij ons, uiteraard niet bij zijn vrienden Uiteindelijk vind ik het zelf ook erg gezellig, het is meer de stress (cadeautje kopen, gedichten maken) vooraf en tijdgebrek, maar eigenlijk is het wel goed min of meer "gewongen" te worden het toch te doen. Zulke dingen zijn toch best belangrijk om wel even tijd in te steken, voor het kind maar ook voor ons zelf (naar elkaar).
Als wij alleen het "kind" iets zouden geven waren we snel klaar... We kopen alledrie een paar dingen voor de andere twee. Met gedichten dus, en die zijn vaak erg hilarisch en met wat plaagstootjes e.d. Soms een goede aanzet voor een echt gesprek, later (in een gedicht kun je heel goed brengen dat je, of eigenlijk dus de Sint, je ergens zorgen over maakt bij de ander).

Lucerna

Lucerna

05-12-2013 om 14:38

sokken

En wat andere gekheid. Het echte surprisewerk moet dit jaar helaas verschoven worden naar januari, dus vandaag is het alleen wat gekkigheid met wat kleine rijmpjes.
In de categorie gekheid: zakdoeken, sokken, waszakjes, pyjama's, waxinelichtjes, een chocoladedingetje, een mal speelgoedje.

is nog een verrassing

sint komt pas zondag langs. En ik heb niks voor mezelf gekocht.

Vera*

Vera*

05-12-2013 om 19:25

Heel gezellig

De meest gezonde van het stel is nu ook ziek (

Stenna

Stenna

05-12-2013 om 19:30

knurf

Ik bedoel het totaal niet veroordelend hoor, iedereen moet zoiets zelf weten natuurlijk, maar mij klinkt het zo wat kil en ongezellig. Vinden jullie er niks aan of is er een andere reden om helemaal niks te doen? (gewoon nieuwsgierig dus)

Knurf

Knurf

05-12-2013 om 19:38

Stenna

'maar mij klinkt het zo wat kil en ongezellig.'

Echt? Alleen maar omdat er geen kadootjes zijn?
Wij hebben heerlijk pannenkoeken gegeten, een film gekeken en hadden daarna zelfgemaakte kruidnotenpudding als toetje. Na het eten hebben we spelletjes gedaan samen, domino, blokus en pim pam pet.

We wilden eigenlijk naar de bioscoop, maar daarvoor stormde het te hard.

Ik vond het helemaal niet ongezellig.

Dalarna

Dalarna

05-12-2013 om 20:12

Knurf

Toevallig wilden wij morgen naar de bioscoop (oudste wacht al twee weken op de hungergames....) en toen zag ik toevallig dat we vandaag voor 5 euro hadden kunnen gaan! Als ik dat eerder had geweten....

Gerdina

Gerdina

05-12-2013 om 20:56

Vera

Wat naar dat jullie allemaal zo in de lappenmand zitten. Ik hoop dat jullie snel weer opknappen!

kleine dingen

Het is toch heel anders of je pubers hebt of kleintjes. Tot de brugklas van jongste was het een duur feestje, hoe meer cadeautjes hoe beter. Vooral veel speelgoed en games, maar ook pantoffels of pyama's. Een deel van de cadeautjes, meervoud, vooral de boeken en dvd's, bewaarden we tot de Kerst omdat steeds meer kinderen op school aan Kerstcadeautjes gingen doen.
Nu vieren we het met een etentje thuis. Dochter en ex hebben voor iedereen een kleinigheid gekocht. Een beker, nagellak, scheermesjes, deo. Ik doe er voor iedereen een letter bij. Dochter en ex hebben al 14 dagen de surprises en de gedichten af, die houden niet van laatste moment stress. Vorig jaar had ik voor iedereen een kerstmuts met flikkerlichtjes gekocht. Inpakken en na uitpakken allemaal opzetten.
Helaas is er dit jaar wel weer een alternatief scenario nodig. Ex is boos omdat dochter een vriendje heeft, dat mag pas met 16 jaar en ze is nog maar 15 jaar, dus het ziet er naar uit dat we de zak maar moeten ophalen en het zelf gaan vieren.

Katniss

Katniss

06-12-2013 om 11:14

Vanmiddag

Ik krijg in ieder geval een boodschappentrolley (wat voor naam hadden we daar nu ook al weer voor verzonnen op het 'oude' forum?) en een agenda. Dat weet ik omdat ik die namens mijn ouders voor mezelf heb moeten kopen. Leverde wel een dilemmaatje op want bij de kassa bleek dat deze uitvoering niet 20 euro was, zoals ik dacht en wat maar ietsje boven budget was, maar 35 euro. Ik had geen zin om weer uit de rij te gaan, dus heb hem maar genomen. Zeg ik wel tegen mijn vader dat het een aanbieding was
Waarschijnlijk krijg ik ook nog een braadpan en een sjaaltje, althans dat heb ik gevraagd. Voor mijn zus heb ik glazen, voor zwager een DVD, voor vader handdoeken en voor mijn moeder zwemschoentjes. Natuurlijk ook nog cadeaus voor de kinderen.
Ik heb hier nu twee volle zakken staan, en ik vermoed dat mijn zus/zwager en mijn ouders net zoveel hebben. Wordt dus weer een ellenlange pakjesavond!

Vera*

Vera*

06-12-2013 om 11:21

Gerdina

Het gooit inderdaad roet in het eten
Misschien moeten we het maar uitstellen tot de kerst ofzo.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

06-12-2013 om 11:38

Katniss

Truttentrolley

inpakpiet

inpakpiet

06-12-2013 om 13:10

heerlijk verwend

met een boek, twee dikke bladen, puzzelboekje, plaatselijke spreukenkalender, cd, agenda en een chocoladeletter. Kinderen schandelijk verwend met heel veel cadeautjes en als klap op de vuurpijl kaartjes voor het 1 Direction concert. Als verrassing van Sint mag ik ook mee. Ik weet nog niet of ik daar blij mee ben

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.