Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Polly Shearman

Polly Shearman

29-06-2009 om 13:14

Wat moet ik nou doen? [weekendje weg terwijl schoonvader in ziekenhuis ligt]


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minke

Minke

01-07-2009 om 17:50

Je schoonzus en zwager

Eigenlijk krijgen schoonzus en zwager veel te veel ruimte om paniekerig en angstig te doen. Ik denk dat je de verantwoordelijkheid voor schoonvader en schoonmoeder gewoon voor dit weekend aan hun over moet dragen. Ze krijgen zo ook de kans om daar in te groeien en kunnen zich het niet permitteren om angstig gedrag te gaan vertonen. Nu ben jij altijd de sterke, daarmee ontneem je ook andere mensen de kans om die rol op zich te nemen. Dus ik zou zeggen ga dat weekend weg ook in het belang van je schoonzus en zwager ook al zullen die daar in eerste instantie wat van schrikken.

Petr@

Petr@

01-07-2009 om 21:40

Polly

Ook van mij een dikke knuffel.....
Hopelijk lukt het rennen morgenochtend, even de zorgen eruit lopen...

kuz,
Petr@

Nasha 1st

Nasha 1st

01-07-2009 om 22:05

En juist daarom

moet je dit weekend gewoon even eruit Polly!!

Polly Shearman

Polly Shearman

02-07-2009 om 08:18

Up-date

gisteren is neuroloog geweest hij slaapt nog te vast, vandaag een hersen scan om uit te sluiten dat daar het probleem zit, verder stabiel.

gisteren avond naar vriendin geweest die liet me een kant zien die ik nog niet had bekeken.
Ik moet WEL het eerste aanspreekpunt vanuit het ziekenhuis blijven, ik kan de info goed aan, ik kan beslissen wat er moet gebeuren en kan dus schoonzus en zwager bellen met de juiste opdracht.
Als schoonzus word gebeld en die belt mij daarna zal ik waarschijnlijk toch nog zelf de ic willen bellen om het nou precies te weten omdat schoonzus maar de helft onthoud.
Ik zal dus meer rust hebben als de comunicatie met de ic wel via mij blijft gaan, ik bel toch al 2 keer per dag dat zal ik vanuit deventer ook wel blijven doen.
als ik de familierollen wil veranderen en wil dat zwager en schoonzus meer verandwoordelijkheid en zorgen gaan dragen is dit niet het goede moment, dat moet besproken worden in rust, en ik kan hun de zorg die ze nooit hebben gehad niet in de schoenen schuiven op het moment dat pa op de ic ligt.

Maar helaas vanmorgen weer gehoord dat zijn koorts weer is opgelopen, om half 10 kan ik bellen, want nu hebben ze artsen overleg. Dit is geen goed teken, dus ik denk dat we maar thuis blijven dit weekend.

later meer.
groet, polly

Polly toch...

Wat een zorgen en met z'n allen hier gunden we jullie zó je weekend samen weg. Het is half tien geweest, weet je al meer?
Knuf en een kaarsje voor je.

Polly Shearman

Polly Shearman

02-07-2009 om 10:30

Weer up-date

Hij gaat lichtjes vooruit, de koorts is weer onder controle, geen reden tot bezorgdheid zegt de IC whahah natuurlijk zijn we wel bezorgd!!
Maar goed, ik ga nu toch maar heel voorzichtig spullen verzamelen. Vanmorgen gesprek met schoonmoeder gehad, ze wil ook dat we gaan, ik blijf toch aanspreek punt, dat is voor ons beide de meest rustigste optie.
vanavond naar het ziekenhuis.
Morgen vroeg beslissen we pas echt of we gaan. Ik ken mezelf idd, dat ik wel vertrouwen moet hebben dat het goed komt omdat ik er anders idd niet van geniet en net zo goed niet kan gaan. Manlief wil gewoon heel graag gaan. Hij heeft dat vertrouwen al wel zegt hij. Natuurlijk ben ik ook blij dat hij in iedergeval op de IC ligt, hij word super goed in de gaten gehouden en als ik bel krijg ik een gedetaileerd verslag over hoe het met hem gaat, dat is op een andere afdeling wel anders.
jullie horen nog van mij!
super bedankt voor alle lieve berichtjes en het medeleven.

Pfoe

Leuk hè, die opmerking van "geen reden tot bezorgdheid". Lang leven de mobieltjes Polly, zonder zo'n ding had je vast niet weg gewild, maar nu kan het. Ik wens je toch voorpret!

Mamvantwee

Mamvantwee

02-07-2009 om 11:27

Maar...

Maar als je 'aanspreekpunt' blijft, dan kun je je hoofd toch niet leegmaken? Dat weekendje weg heb je nodig omdat je wilt bijtanken, niet omdat je huis even moet luchten ofzo. Zo vanaf een afstandje kan ik het niet beoordelen, maar kun je je mobiel niet gewoon helemaal uitzetten voor een weekend? Er zijn genoeg mensen om je schoonvader heen, lees ik. Die kunnen toch best een weekend zonder je? Twee dagen!

Probeer het eens, alles achterlaten. We zijn het allemaal verleerd tegenwoordig. We zijn voor alles verantwoordelijk, en willen altijd en overal bereikbaar en op de hoogte zijn. Volgens mij is dat voor het individu niet gezond.

En nogmaals: het is maar een weekend!

groet, mamvantwee

Polly Shearman

Polly Shearman

02-07-2009 om 11:39

Mobiel uit?? dat nooit

Het geeft mij het meeste rust als ik gewoon op de hoogte ben en blijf, als ik van de ic hoor dat alles goed gaat, rustig is enz dan kan ik met een gerust hart genieten van het moois van deventer, als mijn mobiel uit zou staan zou ik die rust niet hebben.
Mbiel gaat zoiezo nooit uit, wat als het ineens erg slecht gaat en we moeten komen, of er gebeurt iets met 1 van onze kinderen. Nee natuurlijk gaat dat mobiel niet uit. Zolang ik precies weet hoe het gaat heb ik de meeste rust, en heeft mijn schoonmoeder dat ook. Die weet dat ik meer doorvraag bij de verpleeging en die vertrouwd mijn oordeel gewoon meer dan dat van mijn schoonzus. Als de ic belt om te vertellen dat zijn koorts weer wat stijgt weet ik dat het niet heel ernstig is, mijn schoonzus zou in paniek schoonmoeder opbellen en iedereen zou onnodig ongerust worden.
Nee het is goed zo.

Mamvantwee

Mamvantwee

02-07-2009 om 11:44

Polly

Nou, dan wens ik jullie alsnog een heel fijn en ontspannen weekend!

Asa Torell

Asa Torell

02-07-2009 om 20:50

Polly

Wat rot allemaal, dat het zo op en neer blijft gaan. Ik wens je veel sterkte en toch vooral een superweekend!

Polly Shearman

Polly Shearman

02-07-2009 om 23:12

Hij word wakker

Heel langzaam aan word hij wakker. De beademing word al afgebouwd.
Dus heel langzaam aan gaat het beter. Morgen middag heb ik nog een gesprek met zijn arts. En ik denk dat we daarna met een gerust hart kunnen vertrekken.

Polly Shearman

Polly Shearman

03-07-2009 om 07:43

Te erg

Vanacht om 4 uur sms van schoonmoeder. Pa ligt met bloeding op ok. Ik schrik me rot en bel haar. Bloeding in borst dus die ligt open. Na 7 uur konden we weer bellen. Dus ik gelijk om 7 gebelt naar de ic. Hoe is het met x en hoezo bloeding en ok? Weten van niks. Pa is kamer niet af geweest. Niks aan de hand. Blijkt dat de nachtzuster info over verkeerde patient aan schoonmoeder heeft gegeven. Dat is toch ongelooflijk! Kan toch niet. Vreemd genoeg is schoonmoeder niet in paniek geweest. Omdat ze hadden gezegt dat het heel normaal was en niet erg was. Zijn borst open? Niet erg? Ik had ze helemaal uit gevraagd. Maar schoonmoeder niet. Zucht. Groet. Polly

Jeetje polly

Wat een ontzettende domme nachtzuster! Pfoe, wat een schrik.
Ik hoop dat je vanmiddag goede berichten krijgt en je lekker met je man weg kunt.

Asa Torell

Asa Torell

03-07-2009 om 09:08

Pff polly

Ik ben hier helemaal meegeschrokken! Wat een rotnacht moet dat geweest zijn voordat je kon bellen. Ik hoop dat ze dat soort kunsten niet nog eens uithalen terwijl je op je weekendje zit!
En iets anders, ik hoop ook voor je dat het minder dan 10 jaar gaat duren tot het volgende weekendje .

Suzanne

Suzanne

03-07-2009 om 09:45

Ben je lekker mee!

Poeh Polly, dat kon er ook nog wel even bij, alsof het zonder zo'n blunder al niet stressig genoeg is.
Hoop dat jullie vanmiddag toch een beetje gerustgesteld weg kunnen tuffen! *duimduimduim*

Sterkte

en beterschap !!!

Polly

heel heel heel veel plezier dit weekend. Geniet er van. Kachel rustig richting ons prachtige Overijssel. De buien moeten nog even passeren, maar ik schat zo in dat als je na achten je tentje opzet, dat het dan weer heerlijk is.
Ik zet de rose vast koud voor jullie. Glaasjes erbij en wat toastjes met lekkere kaasjes. Stoeltjes voor het tentje en........GENIETEN!

Liefs van Purk

Polly Shearman

Polly Shearman

03-07-2009 om 20:14

We zijn er

Met een gerust hart alles achter gelaten. Nu genieten we van elkaar op het terras van deventer. Bedankt allemaal voor jullie steun en medeleven. X polly

Petr@

Petr@

03-07-2009 om 20:18

Goed zo

Probeer toch wat te genieten. Hopelijk gaat de telefoon dit weekend niet!

kuz,
Petr@

Asa Torell

Asa Torell

03-07-2009 om 21:25

Joepie

Wat goed Polly! Ik wens je een heerlijk weekend toe!

Polly Shearman

Polly Shearman

05-07-2009 om 19:09

We zijn weer thuis

We hebben echt een heerlijk weekend gehad. We zijn zo blij dat we gewoon gegaan zijn. Met schoonvader is alles ongeveer hetzelfde gebleven. We hebben alles los kunnen laten. Geen zorgen gehad en echt genoten. Nu gaan we gewoon weer verder waar we zijn gebleven. Ziekenhuis bezoekjes. Huishouden en zorgen voor de kids. Super bedankt voor al jullie advies en medeleven. Liefs polly

Sancy

Sancy

05-07-2009 om 20:24

Mooi!

En fijn! Je kon het goed gebruiken Polly, ik ben blij dat je het ook los kon laten.

Petra-

Petra-

06-07-2009 om 09:17

Fijn

en wat goed dat jullie toch hebben kunnen genieten van elkaar!

Rembrand

Rembrand

06-07-2009 om 09:29

Fijn polly.

Even de batterijen bijladen was een hele verstandige beslissing !
M.

Fijn!

Toch een groot voordeel, zo'n mobiel bij de hand. Je kunt er gewoon op vertrouwen dat je gebeld wordt als er wat is, en juist daardoor kun je loslaten. Fijn, dat jullie even konden bijtanken.
Veel sterkte voor de komende weken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.