Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Wat moeten we nu met het koningshuis?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Abc

Abc

13-10-2009 om 19:44

Prijs-kwaliteit (first lady vs prinses)

We moeten betalen, daar komen we niet onderuit,
maar mij lijkt dat we dan een prijs-kwaliteit keuze moeten maken,
dat ik het kitchige aanhaalde van presidentsvrouwen is enkel om aan te tonen dat zij deze wensen gerust ook kunnen vervullen, je hebt er om de 4 jaar nieuwe waarbij je alle roddelverhalen in de boekjes kan lezen, dat hebben de blauwe bloedjes ook ,maar bij hen moet je het hun hele leven doen,al heb je er zelf nieteens voor gekozen,
ook vind ik dat een ministerpresident daarbuiten toch nog wel wat meer te bieden heeft als een middeleeuwse koninklijk figuur welke -laat ons eerlijk zijn- vaak niet over een erg hoge intelligentie beschikken
Bij bvb Hillary Clinton hebben we toch ook al veel gezien, het overleven van haar man zijn tussendoortje, en daarna zichzelf verkiesbaar stellen.Bij koninklijke bloede moet alles eerst gezuiverd worden voor het in de boekjes staat en moet je je schuldig voelen als je je mening over ze geeft welke niet positief is
Volgens mij is aan de verkozen ladys meer inhoud te geven dan wat je over de in functie geboren blauwtjes kan te weten komen
het meeste inhoud hebben dus volgens mij niet de

Kaaskopje

Kaaskopje

14-10-2009 om 00:05

één pluspunt voor beatrix ten opzichte van margareth

Beatrix weet tenminste nog waarmee ze bezig is. Ik dacht ik voeg ook even iets gezelligs toe aan het afzeikrondje van Abc...
Tjonge Abc, als je zo afgeeft op mensen die volgens mij allemaal redelijk intelligent zijn moet je zelf wel geniaal zijn.

reina

reina

14-10-2009 om 07:11

Abc

"Bovendien spreekt Iron lady Margareth Thatcher mij veel meer aan dan het koningshuis met al haar fratsen" Als er nou een voorbeeld is wat mij niet aanspreekt ...! En van veel presidenten word ik ook niet blij, ook daar gaan kapitalen naar toe volgens mij, elke 4 jaar worden hun 'paleizen' toch ook opgeknapt als je pech hebt dat er steeds weer een ander komt. En als we het over intelligentie heben, ik weet niet of Beatrix er daarbij zoveel slechter vanaf komt dan ettelijke bekende presidenten ... . Persoonlijk lijkt het me een intelligente vrouw met brede kennis, ik weet niet waar jij jouw oordeel vandaan haalt dat ze niet zo bijster intelligent zou zijn? Ik ben echt geen die-hardfan van het koningshuis, maar als ik veel presidenten zie word ik daar niet vrolijker van, 'JP for president', daar moet ik toch een beetje om grinniken, daar zit inderdaad weinig glamour en decorum bij

Afschaffen!

Ja hoor, van mij mag het zo afgeschaft worden, zal er geen traan om laten. Ik vind wel dat ze recht hebben op beveiliging, dat is door hun afkomst (waar ze niks aan kunnen doen)absoluut nodig, verder zijn ze (ook zonder staatssteun) volstrekt financieel onafhankelijk. Ik neem aan dat als ze nu weer min of meer gewone levens gaan leiden dat het koninklijk effect met circa 2 a 3 generaties opgelost is, ze komen er wel uit. Ik vind de kosten (83 miljoen per jaar volgens Erik Mouthaans) absoluut niet opwegen tegen de baten (ehm wat zijn de baten eigenlijk??)
Maar dan gaan we wel door met koninginnedag vieren hoop ik, vind ik altijd zo'n gezellige dag, koninginnedag vieren kan ook zonder koningin...

Bastet

Bastet

14-10-2009 om 11:16

Abc

Ik kan je posting niet helemaal volgen,maar ik vind niet dat JP buiten zijn functie veel te bieden heeft,jij wel?Ik denk niet dat je kunt stellen dat je minder inhoud hebt als je stamt van het koninklijk huis,wel dat je gebonden bent aan protocollen en daardoor minder kunt uitvoeren dan je misschien wel wilt.
Groetjes,bastet

Chantelle

Chantelle

14-10-2009 om 15:59

De baten

Een klein jaar geleden heeft de koningin een bezoek gebracht aan Rusland (of die contreien). Mijn man ging mee samen met vertegenwoordigers van 12 andere bedrijven. Mét koningin ging deuren open die al langere tijd potdicht zaten. Dit betekent dat het bedrijf van mijn man voor miljoenen Russische orders heeft binnengehaald, Russische stagiaires heeft, etc. Klein voorbeeld van wat de baten zijn.

Jippie

Jippie

14-10-2009 om 20:52

Zorra

"Ik vind de kosten (83 miljoen per jaar volgens Erik Mouthaans) absoluut niet opwegen tegen de baten (ehm wat zijn de baten eigenlijk??)"

Goed gefundeerde mening heb je...
Iets meer achtergrond: http://www.nidi.knaw.nl/en/output/2007/ en dan de 3e van onder: jof-2007-vandalen.pdf

Kaaskopje

Kaaskopje

15-10-2009 om 01:12

Eens met chantelle

Als Beatrix op zakenreis gaat levert dat enórm veel op voor het bedrijfsleven in Nederland. Er wordt wat geregeld en verhandeld tijdens zo´n bezoek. Ik vraag me oprecht af of de mensen die zo afgeven op het instituut koningshuis overzien wat het inhoudt.
Ik ben nog steeds niet overgehaald om bij het republikeinse kamp te gaan.

Ik ben

Ik ben het eens met Tonny en Kaaskopje.
Vind alleen wel dat z ehun privecvluchten best zouden kunnen betalen. Ook Beatrix. Ik zie gewoon geen reden waarom niet.

Tirza,de vlág kan uit

ik lees net dat de koningin koninginnedag komt vieren in Zeeland,Wemeldingen en Middelburg.
haal je vlag maar van zolder Tirza

Tirza G.

Tirza G.

16-10-2009 om 23:30

Zonder n

Leuk leuk leuk, het is Wemeldinge - zonder N. Oooooo, mijn weekend kan niet meer kapot. Ik ga stoepen vegen, koper poetsen en vlaggen wassen. Ze komt, ze komt.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

17-10-2009 om 16:26

Ja en nee

Veere was 1981, maar daarna is het nog een keer in Smerdiek geweest (1996).

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.