Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Paperclip

Paperclip

31-12-2017 om 15:38

Wat te doen met veel klein geld?

De kinderen hebben met hun 'Prettige feestdagen' kaartjes van de krantenwijk een enorme berg klein geld opgehaald. Wat kan ik daar het best mee doen? Ik zie het niet zo zitten om ze met zoveel kleingeld te laten zitten, omdat we inmiddels de ervaring hebben dat het dan vrij snel verdampt. Dus ik wil ze het bedrag overmaken, dan hebben ze/we in ieder geval de bankafschriften om enig overzicht te bewaren. Maar zelf pin ik eigenlijk ook alles, boodschappen doen en dan de weekboodschappen afrekenen met muntjes is ook zo'n gedoe . Heeft iemand een tip/ervaring?

40er

40er

31-12-2017 om 15:40

Uit tellen

En vragen bij een winkel om het om te wisselen. Winkels moeten vaak betalen voor hun kleine geld.

Triva

Triva

31-12-2017 om 16:22

tja

Het is gewoon een betaalmiddel, tel het vooraf uit, voeg per 10 euro bij elkaar en ga naar de supermarkt. Of vind iemand met een rabobankrekening en rabobank, daar kun je een paar keer per jaar gratis muntjes storten.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-12-2017 om 16:53

Inderdaad winkels

Die zijn er blij mee. Vervolgens hou jij zelf het papiergeld voor boodschappen en stort hetzelfde bedrag op de rekening van de kinderen.

Wat het verdampen betreft... het is hun geld. Hun probleem als het op is. Het is extra, zelf voor gewerkt. Laat ze nadenken over een grotere aankoop waar ze langer plezier van hebben.

Storten?

Ik kan 6x per jaar gratis contant geld storten in de betaalautomaat van ING.
De automaat heeft een sleuf voor papiergeld en een bak voor muntjes.
Zoon doet dat intussen dus zelf ook met zijn eigen pasje.

Winkels zijn er ook blij mee, bijvoorbeeld onze eigen bakker.

Half a twin

Half a twin

31-12-2017 om 17:16

Winkel of marktkramen

Ik heb jarenlang na het innen van de bijdrages voor de avondvierdaagse geld op de markt gewisseld. Zeker in de tijd dat pinnen daar nog niet zo makkelijk was, waren diverse kramen heel hlij mee. Sommigen meldden zichzelf aan voor volgend jaar. Gratis ruim 400 euro kleingeld leverde meestal iets lekkers op om tijdens de vierdaagse uit te delen. Een win-win actie zeg maar.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

31-12-2017 om 18:40

Hier ook

Hier ook ieder jaar een berg kleingeld door de krantenwijk van dochter. Wij vissen er eerst zelf een berg 1 en 2 euromunten uit. Die zijn nog wel handig. Verder ga ik op een rustig moment even naar onze buurtsuper om boodschappen ermee te doen

En idd, je kunt het bij de bank ook in zo’n automaat doen en het dan dus storten.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

31-12-2017 om 18:42

En over verdampen

Het maakt mij echt niet uit wat mijn dochter doet met dit bij elkaar geschooide geld. Lekker om wat geld te hebben liggen om aan onzin uit te geven.

Paperclip

Paperclip

31-12-2017 om 19:42

Dank

Helaas geen banken hier in de buurt waar dat kan, dus blijft de optie winkels over.

Kinderen hier hebben al een gat in hun hand, denk al het verjaardagsgeld er in korte tijd doorheen gejaagd bij de Mac. Dus we proberen ze juist mbv een schriftje wat zicht en grip op hun geld te geven, dat wil ik nu niet loslaten. De fase van lekker aanklooien hebben we al gehad, het is tijd dat ze er een beetje verantwoordelijker mee leren omgaan. En daarbij hebben we het over een serieus bedrag, ruim een jaar zakgeld....

Vogel

Vogel

31-12-2017 om 23:03

Storten

Dan zou ik toch wat meer moeite doen en een bank zoeken waarbij je wel kunt storten. Ik zou zelf zo’n groot bedrag ook niet cash willen hebben.
Zoon doet dat ook eens per kwartaal met zijn fooiengeld.

Tihama

Tihama

03-01-2018 om 19:49

Zelf bank spelen

Mijn kinderen wisselen altijd graag hun klein geld bij mij om. Ze geven mij het geld en ik maak het bedrag over naar hun rekening. De cash groepeer ik daarna in eenheden van 10 euro in boterhamzakjes. Daarmee reken ik dan bij winkels af.

Vooral kleine winkeliers en marktkooplieden zijn daar erg blij mee. Die weten namelijk dat zij moeten betalen voor kleingeld als ze dat op de bank moeten halen.
Dus gewoon de bank uitschakelen en zelf even bankier spelen.

Guppie

Guppie

07-01-2018 om 21:18

Ov-opladen

Zelf stop ik mijn geld in de automaat om je ov-chip mee op te laden. Bij sommige automaten kan je met kleingeld betalen. Moet zeggen dat sommige kleine muntjes er doorheen vallen.

Paperclip

Paperclip

08-01-2018 om 10:42

Guppie, hier alleen persoonlijke OV-kaarten

die automatisch opgeladen worden. Bovendien, als je veel met het OV reist ga je natuurlijk niet cash opladen, dus dat zet met af en toe een tientje ook geen zoden aan de dijk bij dit bedrag.
Maar intussen heb ik het opgelost met dank aan de tips hier. Toch maar een keertje wat verder gereden naar een bankkantoor met muntautomaat. En dat moet nog een keertje, want je mag daar maar een beperkt bedrag per keer storten. Maar met 4 bankrekeningen tegelijk (ook van man en kinderen) lukt het met nog een keer storten alles weg te werken.

Half a twin

Half a twin

08-01-2018 om 11:52

Winkel blij maken lukte niet?

Dat is echt altijd mijn eerste optie.
Spaarpot van de kinderen geleegd, geld bij een winkel gebracht en briefgeld voor terug gekregen. Briefjes in mijn huishoudknip en van de huishoudrekening het geld terugstorten naar kind. Is even wat moeite maar ik maak er meer mensen blij mee.

Meer dan 15.000 euro?

Muntgeld gaat per 5 kg, maar je kan dat meerdere keren doen.
Bij onze bank mag je 6x per jaar gratis storten, daarna moet je ervoor betalen.

Je kan totaal 15.000 euro per dag storten, is het meer dan moet je je legitimeren. Munt-en papiergeld samen.

Jij maakt het wel heel ingewikkeld met meerdere keren erheen rijden.

lieverdje

lieverdje

18-01-2018 om 09:08

serieus??

Wat een probleem, kleingeld. Geef maar hier, zou ik zeggen.

Koop een spaarvarken en stop het daar in, en haal er af en toe wat uit als je iets wil kopen. Dan koop je ook een stuk bewuster Of inderdaad op je bankrekening laten storten, dat is ook niet zo moeilijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.