Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kaaskopje

Kaaskopje

23-09-2013 om 10:40

Wat zegt je koffievoorkeur over je?


ijsvogeltje

ijsvogeltje

25-09-2013 om 20:15

inderdaad

Herkenbaar Kaaskopje! In de vakantie bestelden we na het eten vaak twee koffie en twee warme chocomelk. De kinderen kregen steevast de chocomelk geserveerd en wij de koffie. Terwijl de chocomelk voor mij was, en de koffie voor een van de kids

Kaaskopje

Kaaskopje

25-09-2013 om 23:12

Haha IJsvogeltje

Ja met kinderen erbij kan het nog verwarrender worden

Kaaskopje

Kaaskopje

25-09-2013 om 23:12

Temet

Ja, die variant is hier ook aan de orde.

Knurf

Knurf

26-09-2013 om 14:31

hier

'Daaruit bleek dat mensen die hun koffie het liefst zwart drinken meestal no-nonsense types, zonder capsones, maar ze kunnen ook kortaf en ongeduldig zijn.'

Tja, ik ben echt wel zo'n ongeduldig no-nonsense type. Maar van zwarte koffie krijg ik maagklachten. Dus ik drink al jaren sterke zwarte koffie met een beetje melk en een beetje suiker.

Rafelkap

Rafelkap

26-09-2013 om 16:09

koffie verkeerd

Luie koffie is koffie met koude melk, koffie verkeerd is (in mijn beleving) koffie met warme melk. Liefst opgeklopt. Het kost even meer tijd dan koude melk maar ik heb het er graag voor over.
Wij drinken filterkoffie, gewoon een filter boven een thermoskan. Ik heb vroeger wel wat koffieapparaten versleten (ontkalken, jak!) maar gewoon met een filter bevalt het best (filter met lange tuut zodat ie niet omvalt, van de Bever). Heet dat ook niet slow-coffee? Helemaal weer hip

Kaaskopje

Kaaskopje

26-09-2013 om 19:04

Ja hier ook weer ouderwets

Senseo is stuk, dus ik ben naar Blokker getogen voor een filter. Met een hippe handgreep, dat dan weer wel. Het is weer even puzzelen voor de goede smaak.
Ik mis het 'Kleintje Koffie', wat een tijdlang te koop was. Dat was een eenkops filtertje met een soort koffiepad erin. Heet water tot het randje, dekseltje erop tegen het afkoelen... heerlijke koffie. Man en ik drinken zelden gelijk koffie. Daardoor was de Senseo zo handig en dat Kleintje Koffie dus ook.

Katniss

Katniss

27-09-2013 om 10:57

Grappig

Dat hadden wij laatst ook. In een restaurant bestelden we een gewone koffie en een koffie met slagroom. De ober kwam het brengen en grapte tegen mij dat het schaaltje chocola alleen voor degene was die geen slagroom was. En was vervolgens stomverbaasd toen de slagroom voor mijn vriend bleek te zijn. Die verbazing zien we ook wel eens als ik iets met vlees bestel en vriend een salade (dat kan hij veilig doen, want hij krijgt toch altijd mijn restjes).

Arawen

Arawen

27-09-2013 om 14:27

Even opnemen voor de bouwvakkers

Hier de echtgenote van een loodgieter... die zijn koffie (liters!) zwart drinkt, met suiker. En witte bolletjes en plakjes kaas meeneemt in de koelbox in zijn bus... Dat laatste heeft een puur praktische reden trouwens; hij gaat 's ochtends erg vroeg van huis (te vroeg om zin te hebben om boterhammetjes te smeren.. en bolletjes kaas zijn onderweg makkelijk te maken. Hoeveel hij eet is afhankelijk van het werk van die dag; soms 2 bolletjes, soms 5. Eten doet ie meestal in de bus, onderweg van klant naar klant.
Oh, voor de statistieken; koffie zwart met suiker dus. Drinkt (nagenoeg) geen bier... . Ik drink koffie met melk, maar als ik de kans krijg, kies ik voor cappuccino... Zoon van 19 drinkt koffie met melk, zijn even oude vriendin lust alleen thee...

Espresso

Ik ben een espresso drinker. Man en puberella ook. We drinken espresso / koffie allemaal zonder suiker/melk.

En ik herken ons wel in die typering..

Hombre

Hombre

09-10-2013 om 10:18

Een ding is zeker

We zijn allemaal marketing victims...

En oploskoffie?

Ik lust alleen oploskoffie, wat zegt dat over mij?
Hebben ze niks beters te doen dan dit soort onzinnige dingen te onderzoeken?

Charis

Charis

10-10-2013 om 09:25

Oploskoffie

Mummums, jij komt ook voor in het onderzoek hoor:

"De koffie die iemand het liefste drinkt, zegt veel over zijn of haar karakter. Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek onder duizend koffieliefhebbers.

De zwarte koffiedrinkers zijn harde werkers, die vaak wat kortaf reageren. Cappuccinodrinkers zijn perfectionisten, drinkers van Latte Macchiato zijn neurotisch, en wie zijn koffie met suiker drinkt, is vaak jong van hart en een tikkeltje roekeloos. Liefhebbers van oploskoffie vertonen vaak uitstelgedrag."

Maar dat is dus onderzoek onder slechts duizend mensen.

Ja maar

Wat nou als je zoals ik zwarte koffie drinkt maar eerst altijd koffie met melk en suiker?
Dan is dat toch een ENORME verandering en staat dat in totaal contrast met de persoonlijkheid van de zwarte-koffiedrinker (die niet van veranderingen houdt)?

Of verandert je persoonlijkheid mee met je voorkeur??
Hmmm, een diepgaand vervolgonderzoek zou toch wel wenselijk zijn, lijkt me.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.