Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Jona Gold

Jona Gold

18-12-2011 om 20:49

Wat zet je op de kerstkaart voor

een gezin wat dit voorjaar na een korte, heftige ziekte hun vrouw en moeder heeft verloren? Ik was bevriend met haar en kende de rest van haar gezin natuurlijk wel, maar nou ook weer niet zo heel erg goed. Het contact is na haar overlijden teruggezakt tot een vriendelijk groeten en een kort praatje.
Na haar overlijden hebben ze al verscheidene feestdagen zonder haar moeten vieren (verjaardagen, trouwdag) - ik raak een beetje uitgeput in de liefdevolle en warme teksten. Ik vind het zó moeilijk.

Jona

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marga

Marga

18-12-2011 om 21:16

Euh

'ik wens jullie lichtpuntjes in deze donkere dagen'
of
'ik weet niet goed hoe mijn woorden de warmte te geven die ik jullie gun, maar ik denk aan jullie'
zoiets?

Rosase

Rosase

18-12-2011 om 21:25

Vind ik ook altijd moeilijk

Maar ik zou het denk ik houden op iets als mijn gedachten zijn bij jullie ofzo.

Fiorucci

Fiorucci

19-12-2011 om 06:20

Hier...

Ik wens jullie een nieuwjaar met veel warmte en lichtpuntjes....
heb ik geschreven aan ouders die hun kind verloren in augustus.

Aïda

Aïda

19-12-2011 om 18:00

Ook mee gezeten

Afgelopen oktober is een tante van mijn moeder gestorven, en ik stuur altijd naar haar dochter (mijn achternicht) een kerstkaart en dit jaar heb ik er iets opgezet in de trant van:

Soms wil je een oudjaar niet afsluiten, soms wil je een nieuwjaar niet beginnen, omdat je hem beginnen moet met de weet dat de persoon waar je zo van hou er niet meer is. daarom wens ik jullie ook geen gelukkig nieuwjaar, maar ik wens jullie een jaar waarin verdriet een plekje krijg, waar je samen kan zijn met de lieve mensen om je heen waar je veel van hou. Veel liefs en toen de namen.

Ik weet zeker dat mijn nicht dit op prijs stelt.. want helaas ga ik komend jaar meemaken wat zij afgelopen jaar heeft meegemaakt. En daar hebben we samen over gesproken, ook dat al die laatste dagen (heel de dec maand) zo beladen zijn, net als dat voor hun nu al deze dagen zo vol gemis en verdriet zijn..

Ik heb in het verleden al eens eerder zo'n kaart verstuurd en wat ik hoor is dat mensen het prettig vinden dat je tenminste iets van je laat horen. Want vaak dat eerste jaar sturen veel mensen geen kerstkaart omdat prettige dagen en gelukkig nieuwjaar nou eenmaal niet iets is wat je iemand wens als ze in dat jaar iemand verloren hebben. Dus vaak krijgen ze dat eerste jaar veel minder kaarten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.